recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - konvertere dvr-ms
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkonvertere dvr-ms

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Emne: konvertere dvr-ms
    Sendt: 06-Maj-2006 kl. 15:24

hej

Efter at have optaget div. film med mce vil jeg gerne brænde dem ned på en dvd. Jeg har tmpg enc. 3 installeret men når jeg eksempelvis prøver at lave filmen om til xvid eller dvd så fylder den ikke hele skærmen. (sorte bjælker i begge sider) Er der nogen som har erfaringer med dette??? jeg har prøvet med 4:3 (som næsten passer) og 16:9 som er helt ude i skoven!!!)

Jeg har også prøvet sonic enc. som skulle gøre konverteringen muligt direkte fra mce interfacet, men den når kun til 35 % (efter at have fortalt at den vil konvertere filen således at den passer på en dvd skive da den fylder 6 gb) og går så i stå (i 20 timer)

En af idéerne med mce må da netop være at kunne optage programmer/film og kunne brænde dem ned på en dvd skive (for senere afspilning på mce eller en stand-alone dvd afspiller)

er der en som har nogle råd eller links?? Jeg har kigget på guiden i PC hardware & software forumet men den beskriver ikke arbejdsgangen for konvertering af dvr-ms til andet eller præcis hvad man skal vælge for at få propertionerne på plads.

venlig hilsen

Christian

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2006 kl. 16:05

Det er næsten altid omstændeligt at få flyttet noget over i det almindelige DVD-format.

Derfor bruger jeg en anden metode, nemlig at bibeholde filerne i det format de er optaget. Faktisk kan en del DVD-afspiller f.eks. direkte afspille *.mpg filer.

Nu er det dvr-ms formatet det drejer sig om. Det synes jeg egentlig er et praktisk format. Formatet kan indeholde meta-data om filen. Desværre også noget om kopibeskyttelse. Men egentlig et praktisk format at gemme i, så hvor konvertere til noget andet...

Man kan redigere dette format med videoredo og klippe det uønskede væk. Herefter kan filen brændes som data på en DVD-skive med f.eks. med Nero. Begge disse processer er meget hurtige, da de ikke indbefatter nogen form transkoding/ konvertering.

Betragtningen er, hvad skal man med DVD-afspiller, når man har en HTPC?

Der kan selvfølgelig være grunde til at skulle kunne afspille på en DVD-afspiller.

Fra *.mpg er det meget let at lave fuldstændig DVD med Nero, tager dog en del tid. Ikke klar om Nero kan klare det direkte dvr-ms, ellers må der konverteres først... 

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2006 kl. 16:10

jep

men nu kan mine film (i mce's højeste kvalitet ikke være på en almindelig 4.7 skive (og jeg har ikke dual layer, skiverne er også væsentlig dyrere)

de filer (taget udgangspunkt i 5 filer) fylder ml. 6-7 gb. Så udfra delvisen om at beholde formatet så skal de jo kunne være på skiven!

nogle råd til det???

chr

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2006 kl. 16:28

Nu anvender jeg DVB tv-kort, hvor der ikke er nogen encoding proces, det leveres direkte som data fra TV-stationen. En film vil derfor normal ikke fylde mere end 4 gbyte og mindre når det overflødiget er klippet bort. Det er derfor normat ikke noget problem for mig.

Når jeg kommer ud for at skulle gemme meget lange optagelser på en enkelt DVD, f.eks. filer der fylder 9-10 gbyte, bruger jeg en anden metode, som desværre er mere tidskrævende.

Nero har et ganske udmærket MPEG4 format, som jeg synes leverer en fin kvalitet, også selvom det er komprimeret mere end mpeg2.

Nero har den funktion, der hedder fit to taget, dvs. det laver så god kvalitet pladsen på dvd-en tilllader. Det tager tid, det noget man kan sætte PC-en til at gøre om natten. Det går fint at reducere 9-10 gbyte til 4,7 gbyte uden næsten det kan ses...

Og igen det er jo ikke noget problem for en HTPC at afspille MPEg4...

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 16:57

hvordan går du dette i nero???

Jeg har version 7

venlig hilsen

chr

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 18:23

Anvender DVD-menupunktet Photo og Video funktioner og derefter vælge convert to Nero Digital (TM).

Denne funktion kan konvertere *.mpg filer til MPEg4 med fit to target muligheden.

Har prøvet med *.dvr-ms filer som input til Nero, det går ikke...

Man kan derimod bruge Videoredo først til at trimme filen fra dvr-ms  og skrive den ud  til *.mpg.  (mit argument om at gemme meta-data ryger hermed!)

Trimning af en fil skal man jo som regel alligevel...

Herefter kan Nero anvendes som beskrevet ovenfor.

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 18:57

har konverteret til *.mpeg

jeg er i fuld gang med at prøve nero af. Jeg vil brænde en fil på 5 gb, men den giver mig ikke muligheden for at trykke næste selvom tilpas mål/fit to target er markeret

chr

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 19:07
det kan jeg iøvrig hverken når filen er over eller unden 4.7
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 19:23

Nero (Nero Recode 2 står i toplinien). Programmet findes kun under DVD-valget i starten (oppe i toppen billedet ved start af nero)

Når man bruger funktionen import files vises i bunden, hvor meget det fylder. Hvis filen er større end 4459 Mbytes er hele kapaciteten udfyldt.

Fit to target skal hakkes af.

Dropdown-listen skal vælges DVD-5(4,7 GB) eller hvad den nu skal passe til....

Der fremkommer en stiplet rød linie ved kapacitetsmax.

I fil-listen kan ses hvilken kvalitet der bliver brændt i... 

Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 19:36

jeg præciserer lige. jeg er inde i nero recode 2, har valgt omkod hovedfilm til nero digital. jeg vælger datafiler og filen bliver rigtig nok tilføjet. jeg prøver nu med en fil på 3.3 gb i mpeg format og tilpas mål er hakket af. desuden er dvd-5 4.7 gb valgt. problemet er at jeg ikke kan trykke på knappen videre. skal jeg lave noget ekstra udover at tilføje filen??? menu o.elign. ???

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 19:56

Det er en forkert funktion, der er valgt.

Ser ud til at være valgt "Recode DVD-video".

Det skal være: "Convert DVD-video Movies to Nero Digital (TM)".

(der står under Nero recode 2: My Nero Digital Disc)

Det skal være den funktion der danner MPEg4 filer!

Redigeret af avh - 07-Maj-2006 kl. 19:58
Til top
sarge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 20:03

i start op billedet har jeg prøvet disse to uden at kunne bruge dem:

(lurer lidt på om det er fordi der skal være en form for menu )

Redigeret af sarge - 07-Maj-2006 kl. 20:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu