|
Konvertere fra mp4 til dvd |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt med på der efterspørges en enkel løsning, og eksempler på dette er også givet, eks. freemaker der er både gratis og super nem, og som virker hvergang jeg forsøger det, eller winavi som FLTK anbefaler, også en rigtig god og nem løsning der også har virket alle de gange jeg har prøvet dette.
Men trådstarter svarer jo at alle de foreslåede løsninger er prøvet uden at han syntes det virker og med diverse problemstillinger som out of synch, "syge menuer" og "lang" konverteringstid på 4 timer. Til dette prøver jeg bare at forklare at der måske er nogle andre årsager til dette, samt at en konverteringstid for en hel DVD på 4 timer ikke nødvendigvis er lang tid. Movie maker kan ikke i sig selv konvertere til DVD format/struktur, men kan gøre det i samarbejde med windows DVD maker som også er en del af Windows 7 - og ja det er også nemt at bruge ligesom de andre forslag - men det er ikke nødvendigvis hverken hurtigere eller mere pålideligt end de andre forslag, for movie maker er ligeså afhængig af kildekvalitet, kildetyper, installerede direct show filtre osv. - og ligeså lang tid om at konvertere først til wmv og derefter til mpeg2 dvd format. Hvis de andre løsninger driller, så er der en reel chance for at der vil opleves lignende udfordringer med windows movie maker og dvd maker. Pointen er blot at videokonvertering typisk sjældent er noget der bare er simpelt, enkelt, hurtigt og pålideligt. Især når kildematerialet er en blandet landhandel som der lægges op til her. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg benytter selv (og har i mange år benyttet) PegaSys' programmer:
TMPGEnc Video Mastering Works 5 til at encode (konvertere) til MPEG-2 i DVD-format, og så TMPGEnc Authoring Works 5 til at lave og brænde DVD-strukturen (inkl. rimelig fancy menuer, men kan også lave DVD'er med simple eller ingen menu). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
De er bare ikke gratis, som OP ønsker...
M.v.h. |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Venlig hilsen
KB |
|
smidtiby
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kære hjælpsomme eksperter.
Jeg har prøvet at samle mine erfaringer sammen.
Jeg har prøvet 6 forskellige programmer. Se her:
Leawo Video Converter Pro: - Meget langsom – Gik ned uden varsel
Wondershare Dvd Creator: Meget langsom - Praler med ISO-fil, men laver kun MPG-filer - Forkert rækkefølge i den endelige dvd!! Freemake VideoConverter: Mystisk installation hvor jeg skulle tage stilling til mange ukendte tillægsprogrammer - Nægtede at bruge træk-og-slip fra Stifinderen - Lyden mangler de første 30 sekunder og senere igen, ellers ok ConvertXtoDVD: Huller i lyden på min JVC-dvd-afspiller, som ellers spiller alt andet fint - Mærkelige, upålidelige, tunge menuer (både med VLC og JVC) Winavi Video_Converter: Billederne kører i dobbelt tempo af lyden, som er normal. - Der er tips til at fikse det på nettet, men det hjælper ikke Windows Movie Maker : Kan ikke tage MTS-filer |
|
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kunne forsøge med DVDStyler. Freeware, som jeg har haft held med at bruge på både Windows og Mac. MTS-filer skal dog muligvis gennem en converter først. Men prøv det, er ganske gratis.
Jens
|
|
smidtiby
Junior bruger Oprettet: 01-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
TUSIND TAK!
Det virkede med det samme!
Nu er jeg glad. (Håber det holder!)
mvh
Søren
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |