|
Konvertere til ProRes |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:09 |
Jeg har noget video i:
![]() Pakket ind i en mkv. container. Det kan naturligvis demuxes, men det løser umiddelbart ikke noget. Det skal jeg gerne have til at arbejde sammen med Final Cut Pro, hvilket vist nok betyder, at det skal konverteres til Apple ProRes. Spørgsmålet er så, hvordan man bedst gør det? Det findes en masse convertere, der minder vældig meget om hinanden, og de virker ikke alle sammen helt fine i kanten. (http://www.macworld.com/article/1153685/speaking_spammers.html) Og løsningen behøver ikke være gratis.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kig eventuelt på Compressor eller mpeg streamclip.
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Er Compressor ikke kun til export? Eller er der tale om et andet program end dette: https://itunes.apple.com/dk/app/compressor/id424390742?mt=12 ?
fix nu det auto-linking... MPEG Streamclip sammen med Perian ser ud til at kunne et eller andet. https://github.com/MaddTheSane/perian/releases
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Nej compressor er til "konvertering" af video fra et format til et andet. - incl til og fra prores :-) (prøv at google "convert h.264 to prores" - så kommer der en del links frem. incl artikler om compressor og mpeg streamclip.)
|
|
![]() |
|
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
Jeg ville bruge mpeg streamclip (som er gratis). Compressor koster nogle hundrede kroner, hvis du ikke har det. Og resultatet er mig bekendt det samme.
|
|
![]() |
|
Blot en update, skulle andre have samme problem. -
MPEG Streamclip håndterer ikke mkv. videre godt; kræver Perian, som er halvdød.Løsning Hent: MP4tools Det kan en del. Det er i eksempelvis i stand til at ompakke til m4v., ikke noget med at encode på ny, omend det også er en mulighed. m4v. er lidt nemmere at have med at gøre. Har man blot brug for at klistre et par bider video sammen eller trimme et par klip lidt, klarer Quicktime hurtigt dette. ![]() Redigeret af rasmusvn - 03-Juli-2014 kl. 02:21 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |