Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 603
|
Emne: konvertering af signal (dvb-c til dvb-t) Sendt: 21-Maj-2007 kl. 09:52 |
her er så nok dummie spørgsmålet over alle spørgsmål. Er det muligt at konvertere et dvbc signal til dvbt ?
Grunden til dette spg. er at min antenne forening (skjern net) undersøger om muligheden for hd tv over vores net, og da jeg er den lykkelige ejer af en th42px70 med dvbt tuner, ville jeg jo gerne at jeg kunne modtage alle vore kanaler i denne forholdsvise gode kvalitet.
Det jeg forestillede mig var at de vidredistibuerede tdc´s signal (som de gør idag), bare som dvbt signal og ikke analog som de sender rundt idag.
Redigeret af Per Korshøj - 21-Maj-2007 kl. 09:52
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 11:23 |
Det er tvivlsomt om du umiddelbart vil have nogen glæde af sådan en konvertering, da dit TH42PX70 ikke kan bruge et HD DVB-t signal......
|
miri
|
 |
MortenBby
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 797
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 11:28 |
Ja, det er teknisk muligt at konvertere de forskellige DVB standarder, det gør bl.a. TDC men du skal ikke regne med at din antenneforening gør det for din skyld. Du må få dig en STB der kan modtage DVB-C hvis du vil se andet end DR1, DR2 og TV2 digitalt.
|
Morten
LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 14:39 |
Dette spørgsmål dukker op igen og igen. Et DVB-T signal er til luftbåren sending og er noget skrammel at smide ind i et antenneanlæg da det vil give utrolig meget støj i forhold til DVB-C. Derfor kører næsten alle antenneanlæg med DVB-C - det er så en skam at alle radio og tv forhandler ikke ved en skid om DVB-T og DVB-C, de bliver ved med at sige ting som:
- Du kan ikke digitalt tv over dit antenneanlæg. - Du skal have DVB-T for at se HD.
Langt størstedelen af de danske husstande er idag tilkoblet via Antenneanlæg så hvorfor radio og tv forhandlerne ikke gør mere ud af dette forstår jeg ikke og de burde bruge deres kræfter på at få tv hjem der har DVB-C. De bedste fjernsyn er dem der har moduler så man kan skifte mellem DVB-C,T og S - så er man sikret til evt. flytning etc.
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 14:49 |
Så forstår jeg bedre den amerikaner som skrev om flere eller mange tiltag, ville få flere og flere til komme over på KABEL Istedet for hvad som blev sendt via masterne, HDTV eller ikke (altså via masterne).
Det ser måske forkert ud Mike S, men det er sandt ment.
Redigeret af moho - 21-Maj-2007 kl. 14:50
|
 |
Per Korshøj
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 20:31 |
Mike S. skrev:
Dette spørgsmål dukker op igen og igen. Et DVB-T signal er til luftbåren sending og er noget skrammel at smide ind i et antenneanlæg da det vil give utrolig meget støj i forhold til DVB-C. Derfor kører næsten alle antenneanlæg med DVB-C - det er så en skam at alle radio og tv forhandler ikke ved en skid om DVB-T og DVB-C, de bliver ved med at sige ting som:
- Du kan ikke digitalt tv over dit antenneanlæg. - Du skal have DVB-T for at se HD.
Langt størstedelen af de danske husstande er idag tilkoblet via Antenneanlæg så hvorfor radio og tv forhandlerne ikke gør mere ud af dette forstår jeg ikke og de burde bruge deres kræfter på at få tv hjem der har DVB-C. De bedste fjernsyn er dem der har moduler så man kan skifte mellem DVB-C,T og S - så er man sikret til evt. flytning etc.
|
Det skal nu siges at dvbt signalet som udsendes på Skjern bredbånd (det fællesantenne anlæg, jeg benytter) er fortrinligt
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 11:51 |
DVB-T signaler kan "fint" sendes ud på antenneanlæg men de fylder mere i anlægget. Dvs. der er mindre plads til kanaler, DVB-C er netop lavet til kabel-tv anlæg og derfor er de bedst egnet til det. Rent teoretisk kan man jo næsten sende alt igennem et antenneanlæg.
Der er jo en grund til at både Stofa og TDC bruger DVB-C, men de har jo et problem (eller også er det forbrugerne og tv forhandlerne, med hensyn til mit tidligere post), da rigtig mange køber store flotte fladskærme og kommer hjem og kobler dem til for blot at få "dårligt" billede. De ringer så til forhandleren der siger "Du skal have DVD tilsluttet eller DVB-T, dit alm. kabel-tv signal kan ikke længere bruges". Desværre sker der så det rigtig triste at rigtig mange kunder bliver sure på både forhandleren og Stofa/TDC fordi de føler de er blevet snydt.
|
 |