recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering af wtv + medieinformation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonvertering af wtv + medieinformation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering af wtv + medieinformation
    Sendt: 02-August-2011 kl. 09:14
Hej

Efter en hel masse problemer med at få WMC til at benytte DVB-C med DVBLink som mellemled er jeg nu langt om længe i stand til at se og optage live TV. Jeg har en PS3 i mit soveværelse som jeg gerne vil kunne streame optagelser til. Som standard kan PS3 faktisk godt afspille optaget TV i wtv format - der er vist noget med at WMC konverterer til noget brugbart on the fly. Men jeg kan desværre ikke spole via PS3, hvilket gør det noget mindre brugbart. Jeg prøver derfor at finde en metode til at opnå følgende:

1) Optage TV via WMC (placering: D:\Recorded TV).
2) Konvertere optagelserne til MPEG - muligvis vha. MC-TVConverter - og placere den konverterede fil i en anden mappe - enten D:\WMC\Videos\Movies eller D:\WMC\Videos\TV.
3) Bruge Media Center Master til at finde medieinformation og tilføje dette til WMC.

Jeg vil naturligvis gerne automatisere denne proces. Så jeg antager, at der skal bruges en batch fil eller et script til noget af det.

Er der andre, der gør noget lignende?

På forhånd tak for hjælp.
Morten
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Hej

Efter en hel masse problemer med at få WMC til at benytte DVB-C med DVBLink som mellemled er jeg nu langt om længe i stand til at se og optage live TV. Jeg har en PS3 i mit soveværelse som jeg gerne vil kunne streame optagelser til. Som standard kan PS3 faktisk godt afspille optaget TV i wtv format - der er vist noget med at WMC konverterer til noget brugbart on the fly. Men jeg kan desværre ikke spole via PS3, hvilket gør det noget mindre brugbart. Jeg prøver derfor at finde en metode til at opnå følgende:

1) Optage TV via WMC (placering: D:\Recorded TV).
2) Konvertere optagelserne til MPEG - muligvis vha. MC-TVConverter - og placere den konverterede fil i en anden mappe - enten D:\WMC\Videos\Movies eller D:\WMC\Videos\TV.
3) Bruge Media Center Master til at finde medieinformation og tilføje dette til WMC.

Jeg vil naturligvis gerne automatisere denne proces. Så jeg antager, at der skal bruges en batch fil eller et script til noget af det.

Er der andre, der gør noget lignende?

På forhånd tak for hjælp.
Morten

Du kan gøre det med DVR-MS toolbox
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2011 kl. 17:16
ydermere skulle der være 3 programmer som kan redigere i wtv filer for derefter at konvertere dem. Det er MCE-buddy og Videoredo ydermere skulle der være TMPGenc i nyeste version. mce-buddy er gratis - men på min win7 nægtede den pure at starte og har ikke prøvet de andre - har egentlig et mac-setup så gider ikke bruge penge på software til den ensomme win-maskine jeg har stående.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu