recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering fra flac til MP3/acc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konvertering fra flac til MP3/acc

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 11:07
Er der nogen er ved om Samsung Galaxy S3 understøtter hardware decoding af acc formatet. Jeg tænker på, om der er forskel på batteri forbruget. Jeg har prøvet, at omkode nogle flac filer til Nero aac vbr 65 og lame 3.99 vbr quality 0. Jeg forsøgte at ramme nogenlunde samme bitrate, på omkring 250 kb/s. Men mp3 lå lidt over og aac lidt under, hvilket gav en forskel der gjorde, at acc filerne blev ca en halv mb mindre end mp3 filerne. Jeg prøvede at sammenligne lydkvaliteten, og jeg bemærkede ikke rigtigt nogen forskel, så indtil videre burde jeg vel bruge acc formatet. Med mindre det dræner min mobil hurtigere, pga evt software decoding. Jeg kan heller ikke se om mp3 bliver hardware decodet. 

Redigeret af -claus- - 16-Oktober-2012 kl. 11:07
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu