recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering når TV2 tekster ønskes på PH-110 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonvertering når TV2 tekster ønskes på PH-110 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 538
Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering når TV2 tekster ønskes på PH-110 ?
    Sendt: 08-November-2010 kl. 21:25
Hejsa

Måske en lidt kryptisk titel på emne, men jeg håber der melder sig nogle af jer kloge hoveder alligevel :-)

Mit problem er, at min Popcorn Hour 110 ikke (mig bekendt) kan bringes til at vise undertekster på f.eks. TV2 (fra YouSee) når der afspilles en .TS fil (fra DVB-Viewer).

Jeg mener dog at have læst, at hvis man pakker om til et andet format, så skulle der være muligheder for at 110'eren kan vise underteksterne.... Er det korrekt og hvad skal jeg pakke om til, når jeg ikke ønsker tab (re-encoding).

Helst gratis tools, hvis muligt. Jeg har intet imod hvis det er lidt bøvlet og der skal bruges flere tools.

Jeg har ingen problemer med at benytte ProjektetX til at trække  video, audio, sub (tekst-tv undertekst) og sup (dvb-undertekst) data ud af .TS filen, for derefter at benytte DVDAuthorGUI til at brænde en DVD som virker fint med undertekster osv. på en DVD afspiller.

Jeg har tænkt om disse filer fra ProjektetX evt. kunne samles i en mkv fil eller lignende, og har læst lidt om mkv, men det meste jeg har læst handler om mp4 & hd.

Nogen forslag hvordan jeg kommer videre ?

PS: Jeg kunne måske konvertere til en DVD image fil og så afspille den, men er der andre og måske lidt nemmer løsninger ? Jeg er helst fri for menuer etc. som der jo er på en DVD.

Mvh Peter
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Jeg har ingen problemer med at benytte ProjektetX til at trække  video, audio, sub (tekst-tv undertekst) og sup (dvb-undertekst) data ud af .TS filen, for derefter at benytte DVDAuthorGUI til at brænde en DVD som virker fint med undertekster osv. på en DVD afspiller.

Den bedste chance må være Vobsub (sub/idx), nu hvor PCH A-100/110 har fået en rimelig Vobsub understøttelse.

Jeg vil næsten tro at du kan finde en sup -> vobsub converter på videohelp.com?

Jeg har selv dette "projekt" på TODO listen, men indtil videre bruger jeg min Dreambox DM600C til afspilning af TV2 indhold (efter redigering på PC med ProjectX).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu