recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konvertering PAL-->NTSC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonvertering PAL-->NTSC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Konvertering PAL-->NTSC
    Sendt: 15-August-2004 kl. 23:51

En af mine amerikanske venner var i dansk tv i går og i den forbindelse optag jeg den lille 3 min. sekvens, det drejede sig om, på min E85.

Jeg er nået så langt, at jeg - med mit nuværende software - har kunnet lave DVD-RAM'ens VRO-fil om til VOB (altså fra DVD-VR til DVD-video) som nu ligger på harddisken.

Jeg skal nu have lavet dén fil om til en NTSC uden at det bliver alt for grimt og hakkende og derefter brænde den nye fil som en NTSC DVD eller en NTSC SVCD.

Jeg har følgende videoredigeringssoftware til rådighed:

  • TMPGEnc 2.5
  • Ulead VideoStudio 7
  • neoDVDStandard4

Jeg skal også have beskåret videoen fra en 4:3 letterbox til en 16:9 widescreen.

Håber, nogen kan hjælpe mig med begge dele.

Mvh
p-HD

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2004 kl. 08:49
Kig forbi www.dvdrhelp.com, som har flere gode muligheder for at konvertere fra PAL til NTSC (også vhja. gratis værktøjer ).

Den "virkelige" udfordring ligger i at konvertere den anden vej (fra NTSC til PAL), hvilket jeg endnu ikke har fundet en rigtig god måde at gøre på (jeg kom til at købe et NTSC-digicam i USA for et par år siden)....

Skriv gerne igen, hvis du har flere spørgsmål, da jeg efterhånden har læst en del om emnet.

Held og lykke.

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2004 kl. 10:22

Det er da en smal sag med TMPGEnc 2.5.

Start med Wizarden og vælg DVD NTSC 16:9 (eller SVCD NTSC) VBR Linaer audio.  Klik Next og vælg din source fil. Klik igen Next. Sæt flueben i Clip frame og vent lidt. Her kan du ændre format hvis du selv vil bestemme størrelsen.  Klik igen Next. Nu går programmet igang og det tager sin tid.

Du får en m2v fil og en wav fil. Mange DVD Authoring programmer vil have det sådan, men du kan også samle de to med MPEG tools og få en MPG fil.

Hilsen

Michael Sørensen

 

mvh MichaelS
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2004 kl. 19:28

Hej MichaelS

Dit tip ville være fint... Hvis det bare ikke lige var for det, at TMGEnc brokker sig over VOB-filer - den vil ikke vedkende sig formatet. Er der noget andet freeware-værktøj, der kan konvertere VOB til MPG2? Eller en form for patch til TMPGenc, så den vil vedkende sig vob-filer?

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2004 kl. 20:43

MPEG tools i TMPGEnc kan ændre Vob til mpeg.

Hvis det er noget du selv har optaget på en recorder kan du bruge stifinder og blot omdøbe filen fra navn.vob til navn.mpg

Se også Guiden til TMPGEnc 3 her i forumet!

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu