recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - konverterings bokse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkonverterings bokse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
toolmaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: konverterings bokse
    Sendt: 11-Marts-2004 kl. 22:23

 Jeg har et spørgsmål , for at få uddybet Michael Sørensen`s ellers udemærkede artikel. Er det muligt at se tv og optage på sin harddisk gennem en konverterings boks. Hvis ja , skal boksen så være udstyret med tv tuner , eller kan det lade sig gøre på andre måder , uden tv tuner. I hvilket format bliver tv signalet lagt på harddisken.

   MVH toolmaker 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2004 kl. 00:06

Hej Toolmaker

Det hele er sådan set muligt! Trust har løse tunere der kan tilsluttes PC'en og så kan du optage signalet mens du samtidigt ser det. Canopus, Dazzle, Pinnacle og Plextors løsninger bygger på at du har en løs tuner, fx en video eller tv-out fra fjernsynet. Du kan optage i de formater du har codec installeret til fx med VitualDub og måske også med det medfølgende software.

Canopus AVDC100, som jeg selv har, sender signalet ind via Firewire og det er så muligt at optage i ukomprimeret AVI (enkeltbilleder - 25 pr sekund - det er nok den bedste kvalitet men det fylder!).

Plextors kommende boks (se Nyhederne) tilbyder hardware konvertering til fx DivX eller MPEG-4, så kravne til PC'en mindskes betydeligt.

Hvis du tænker på noget bestemt så spørg igen!

Hilsen Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
toolmaker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2004 kl. 22:15

 Jeg siger mange tak for svaret.

    MVH Toolmaker

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu