recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konverteringsprogram
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonverteringsprogram

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Konverteringsprogram
    Sendt: 14-December-2005 kl. 10:13

I kan sikkert henvise mig til en side, jeg kan bare ikke finde den.

Jeg har brug for en konverteringsprogram som kan konvertere MPG-filer til DivX og AVI og codecs skal være indkludret.

Hvilket program anbefaler I?

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 10:47

Hej Claus,

AutoGK er et populært og gratis program til den slags (selvom web-siden er utilgængelig i skrivende stund). Alternativt er der DivX Converter (tidligere Dr.DivX) som også er godt - og kan erhverves billigt. Prøv evt. at søge i forummet på de to programmer, så finder du links til meget mere om emnet

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 11:01
Jeg har selv købt DivX Converter fra divx.com til 19.99 USD og det kan da ikke siges at være dyrt.
Jeg optager som regel i højest kvalitet fra tv (8 mbits) og konvertere altid til højeste divx kvalitet. I højeste divx kvalitet fylder 1 minut ca 8 mb.

Jeg kan varmt anbefale videoredo når du skal fjerne reklamer i det du har optaget. Programmet kan du også joine filer. Programmet kan dog kun arbejde med vob og mpg men det gør det også meget hurtigt. Jeg kan ikke lige huske hvad det koster.
Til top
clausjul Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 11:04
Jeg har faktisk netop prøvet DivX converter, men efter ½ times konvertering melder den ud at den ikke er konverteret pga. manglende codec? Jeg har foretaget en standard instalaltion af DixX Converter (trial), men måske mangler der noget?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 11:24

Jeg bruger selv Winavi video converter. Et fremragende program der kan convertere fra alle videoformater til alle videoformater. Det er lynhurtigt, giver en god kvalitet og prisen er fair (30 dollars så vidt jeg husker).

Flemming

Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 12:01
Mærkeligt med fejlen med din Divx converter. Den indeholder jo alle de codecs der skal til, dog med undtagelse af et AC3 filter fra Soundforge som skal bruges til vob filer, fileret er dog gratis.
Har du installeret nogle af de codec pakker man kan finde på nettet? Jeg har ikke selv rigtigt noget erfaring med det bortset fra en enkelt gang for længe siden, hvor jeg installerede  Nimo Codec Packs. Jeg husker at jeg derefter havde problemer med at afspille nogle film.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu