recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopier kontakter til sim, på iPhone?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopier kontakter til sim, på iPhone?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:14
Klaus-> du kan jo altid importere i en iPhone. Men som nævnt tidligere går der kuk i kontakternes adresse, fax-, hjemme- og f.eks privat numre under samme kontakt. Jeg sender øjnene mod himlen når jeg ser folk kontakter som Per Mobil, Per Hjemme eller Per Fax.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Klaus
(som venter på at få sin æloFon og så skal til at have alle 293  kontakter ud af E51 og over i æbloFonen)



Det sidste er ikke noget problem. IPhone kan importere sim-kontakter.
Du skal så klippe det gamle simkort mindre, så det kan være i iPhonen.



Redigeret af Brixen - 30-Maj-2012 kl. 20:17
Venlig hilsen
KB
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:16
Bare husk, at når man bruger iCloud, skal man ikke tænke på anden backup. En samlet backup. Ens mobil kan gendannes som en tro kopi ved tyveri, skade eller reperation.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Bare husk, at når man bruger iCloud, skal man ikke tænke på anden backup. En samlet backup. Ens mobil kan gendannes som en tro kopi ved tyveri, skade eller reperation.
kan icloud samarbejde med android og wp7 ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det har jeg godt nok aldrig gjort. Det er da nemmere at kopiere kontakter til simkort, sætte simkort i ny telefon - og vupti så er de der. I stedet for via en eller anden "cloud løsning".

Og så mister du samtidig alle dine detaljer under kontakterne. Kun de første tegn af navnene gemmes og kun et eller nogle få numre kommer med under hver kontakt. Og hvad gør du den dag du mister din telefon?

Vi skriver 2012 i kalenderen. Velkommen. Wink
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Lav nu en sync cloud løsning, så er alle dine kontanker gemt ligegyldigt hvilken telefon du har.


Gider du fortælle mig, hvordan jeg får det til at virke med min E51?

Klaus
Du smider "Mail for Exchange" på din mobil - den klare kalender, kontakter m.m. fra GMail på din E51 : http://europe.nokia.com/support/product-support/mail-for-exchange
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det har jeg godt nok aldrig gjort. Det er da nemmere at kopiere kontakter til simkort, sætte simkort i ny telefon - og vupti så er de der. I stedet for via en eller anden "cloud løsning".
 
Ja det er da super let, samt den dag man mister sin telefon så er alt væk.

Lav nu en sync cloud løsning, så er alle dine kontanker gemt ligegyldigt hvilken telefon du har.

Det tager ikke mange sekunder at syncke alle dine kontakter op til f.x. gmail. Ligesom det også tager få sekunder at få dem ned igen.

Det er jo en smartphone !!
 
Ja, jeg kan godt give dig ret i at der kan være visse fordele. Så jeg vil helt klart kigge på det - også for mig selv og min telefon. Ved så ikke helt hvordan det vil virke, hvis man ikke bruger smartphone. Men det kan jo godt være at det til en vis grad vil virke, så længe telefonen kan kobles til computeren.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det har jeg godt nok aldrig gjort. Det er da nemmere at kopiere kontakter til simkort, sætte simkort i ny telefon - og vupti så er de der. I stedet for via en eller anden "cloud løsning".
Nemt! Tjaaaaa.
Sidst jeg gjorde det var det kun de 20 første tegn i navnet (fornavn+efternavn) der kom med over på sim kortet. Hver kontakt kunne kun have 1 telefonnummer, og små bogstaver var ikke understøttet.
Så jeg foretrækker også en sync funktion frem for sim kortet.
 
Du har ret - det kan godt være et problem - og jeg ved at jeg har det på nogle af mine kontakter. Så hvis jeg får min telefonbog fra min Nokia 6300 eller hvad nummer det nu var, overført til at "cloud løsning", så kan jeg måske rydde lidt op i det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Bare husk, at når man bruger iCloud, skal man ikke tænke på anden backup. En samlet backup. Ens mobil kan gendannes som en tro kopi ved tyveri, skade eller reperation.
 
Lyder ret ok. Virker det også hvis man gendanner til en anden telefon?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det har jeg godt nok aldrig gjort. Det er da nemmere at kopiere kontakter til simkort, sætte simkort i ny telefon - og vupti så er de der. I stedet for via en eller anden "cloud løsning".
 
Og så mister du samtidig alle dine detaljer under kontakterne. Kun de første tegn af navnene gemmes og kun et eller nogle få numre kommer med under hver kontakt. Og hvad gør du den dag du mister din telefon?

Vi skriver 2012 i kalenderen. Velkommen. Wink
 
I de fleste tilfælde har det ikke været noget problem, med at alle oplysninger ikke kom med eller at der byttes rundt på fornavne og efternavne. Men jo, jeg har været ude for det. Men jeg har aldrig (før nu) overvejet at man kunne lave en online backup af telefonen.
 
Jeg har heller aldrig mistet min telefon.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Bare husk, at når man bruger iCloud, skal man ikke tænke på anden backup. En samlet backup. Ens mobil kan gendannes som en tro kopi ved tyveri, skade eller reperation.
 
Lyder ret ok. Virker det også hvis man gendanner til en anden telefon?
Kommer an på hvad du mener med en anden telefon, du kan ikke gemme en iphone og så restore indhold på android/wp7.

Du bør nok holde dig fra iCloud, da i har en wp7 telefon.

Google Cloud virker dog på de fleste platforme, benytter det selv på iphone og Android. Det virker bare !!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 22:34

Hmm kan se gmail med kontakter er ligeså besværligt at konfigure på wp7 som på andre platforme.


Tap “Arrow” on Windows Phone 7 home screen or Slide to left.

windows-phone-7-start

Tap “Settings” and then “Email & Accounts”.

wp7-settings

Tap “Add an account” > “Google“.

Enter the “Email address” and Password in their respective fields and tap “Sign in” button.

You are done! All available emails and contacts in your Google mail account will be sync with your Windows Phone 7 mobile.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu