recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiere billeder fra iPhone kamera til computer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiere billeder fra iPhone kamera til computer.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7959
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiere billeder fra iPhone kamera til computer.
    Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:27
Hej.

Hvordan kopierer man billeder fra iPhone's kamera til computeren? Det irriterer mig grænseløst at når det gælder iPhone, så dukker dens hukommelse ikke op på computeren som et drev, som man kan kopiere til og fra.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:36
Jeg plejer bare at sætte USB kablet i PC'en så dukker iphone op som drev. Jeg ved dog ikke om det kræver at itunes er installeret.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:36
Hvad med at sætte noget dropbox-agtigt op, så når du knipser et billede suser det automatisk op i skyen og ned på din computer? 

Alternativt kan du maile billederne fra telefonen til din mailkonto på computeren, det bruger jeg fordi jeg ikke er så meget til dropbox ideen. Når jeg tager et billede med min telefon (godtnok android i stedet for iphone) kommer der sådan en menu op hvor jeg kan vælge at dele billedet med andre, jeg trykker på mailikonet, taster min email ind og vupti så ligger der et billede i mailboksen på min computer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2015 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan kopierer man billeder fra iPhone's kamera til computeren? Det irriterer mig grænseløst at når det gælder iPhone, så dukker dens hukommelse ikke op på computeren som et drev, som man kan kopiere til og fra.

Det må være en meget speciel iphone du har der. For det er netop sådan jeg gør. Kabel i telefon, lås telefonen op og sig "godkend" til spørgsmålet på mobiltelefonen, så dukker telefonen og mapperne med billeder op på computeren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 00:03
Hvad Klaus siger... Enten det eller dropbox, iCloud, Google drev osv...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 02:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det må være en meget speciel iphone du har der. For det er netop sådan jeg gør. Kabel i telefon, lås telefonen op og sig "godkend" til spørgsmålet på mobiltelefonen, så dukker telefonen og mapperne med billeder op på computeren.

Klaus

Hmmmmm - næææhhhh. Det er nu forresten heller ikke min iPhone - jeg skal ikke have sådan noget skidt.  Wink Jeg er ikke til smartphone idéen - jeg "elsker" min Nokia X3-02.5 - det er den bedste mobil jeg har haft. Nå men - det er min kones iPhone 6. Og jeg synes nu aldrig at de iPhones er dukket op på computeren som et drev, når man sætter dem til med USB. Det er jo det der er specielt (irriterende) ved Apple "ting", at de ikke fungerer på den måde.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 02:06
iCloud - måske - men det er (synes jeg) bare lidt af en omvej.

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 06:17
Lige som andre kamera findes den nemt i stifinder når iphone er tilsluttet via usb.

Eller som forslået automatisk upload til dropbox eller onedrive. Jeg bruger sidste.   Der får man 25 eller 30gb til rådighed ganske gratis
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 08:23

Og jeg synes nu aldrig at de iPhones er dukket op på computeren som et drev, når man sætter dem til med USB. Det er jo det der er specielt (irriterende) ved Apple "ting", at de ikke fungerer på den måde.

Så er der noget galt med din computer eller kabel. Apple "ting" fungerer netop på den måde, når nu vi er flere der fortæller dig at vi selv bruger den måde!

Klaus
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 09:21
I med usb stikket. Vælg "min computer", og så ligger iPhone som et drev lige til at klikke på og se billederne.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 09:41
Uden at jeg har tjekket det, kan det godt være, at itunes skal være installeret, før telefonens billeder kan ses som drev. Jeg mener, at USB-drivere til iphone, ipad mm. installeres som en del af itunes.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Uden at jeg har tjekket det, kan det godt være, at itunes skal være installeret, før telefonens billeder kan ses som drev.

Det er ikke nødvendigt.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu