Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lukket bruger 2
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
|
Emne: Kopiere til NAS - CD kan ikke læses ? Sendt: 20-Januar-2010 kl. 10:47 |
Sidder og er ved, at kopiere cd-samlingen ind på min NAS til brug for Sonos.
Jeg er løbet ind i 3 skiver der ikke lader sig kopiere. De kan ganske enkelt ikke læses i pc'en.
Det drejer sig om disse 3:
Madonna - The Immaculate Collection
Rod Stewart - The Story So Far - The Very Best Of. (dobbelt cd)
Rod Stewart - The Best Of
Nogen der er rendt i lignende problemer ?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 10:53 |
Rysz skrev:
Nogen der er rendt i lignende problemer ? |
Kender ikke lige de tre nævnte, men har en Poul Krebs udgivelse der er kopibeskyttet, så den ikke umiddelbart kan læses/kopieres på PC.
Mvh JørgenT
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 11:05 |
Der er ikke nogen kopibeskyttelse på den Madonna - The Immaculate Collection, som jeg har. De andre ved jeg ikke.
Det tyder på, at du måske har slidte, beskidte eller beskadigede CD'er, som dit drev derfor har svært ved at læse? Du kan så prøve at forsigtigt rense CD'erne og eventuelt prøve at rippe i et andet drev.
Redigeret af DrageMester - 20-Januar-2010 kl. 11:06
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 11:37 |
well jeg oplevede det samme da jeg rippede min cdsamling, dog var der 1 ting jeg fandt ud af... de cder som jeg ikke kunne få over på min PC, kunne jeg få over på min mac... og sjovt nok også omvendt (jeg havde 3 maskiner til at stå og rippe 2 mac´s og 1 pc)
det samme har jeg faktisk også oplevet med dvd.
Så har du adgang til en mac så kan den måske klare jobbet
|
Mvh
René
|
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 11:46 |
I de fleste tilfælde er det drevet der ikke er tolerant nok, og derfor kan det være nok at prøve på en anden PC.
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 11:56 |
justrace skrev:
I de fleste tilfælde er det drevet der ikke er tolerant nok, og derfor kan det være nok at prøve på en anden PC. |
det tror jeg for såvidt også er tilfældet i fleste situationer.
Jeg syntes bare det var pudsigt at præcist med dem jeg havde problemer med, ville de ikke køre hverken på den ene eller den anden mac, men gerne på pcen... og prøvede også omvendt (har flere pcer jeg testede på)
Derfor må jeg også tillægge en eller anden bevidst/ubevidst kopihindring/bug som skaber problemer... bortset fra enkelte af dem jeg havde problemer med var ret gamle så det burde ikke være det.
Ikke desto mindre... forsøg igen alternativt på alternativt drev... og eller maskine/system
Så er det vist en forklaring med helgardering ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Mvh
René
|
Lukket bruger 2
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:27 |
Jeg prøver, at smide dem i en anden maskine. Selve skiverne fejler intet når de afspilles fra diverse cd-afspillere, men i dette tilfælde vil pc'en altså ikke læse dem. Uanset hvilken medie afspiller jeg starter på pcen er drevet tomt !
Den almindelig Copy-control har jeg ingen issues med. Den er på en del af skiverne, men EAC tygger blot lidt længere end normalt, så den klaret.
Vender lige tilbage når jeg har prøvet på en anden maskine.
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:43 |
Rysz.
Jeg benytter et ordentlig CD-ROM drev, så jeg havde ingen problemer med de to af dem (først- og sidstnævnte). ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Så jeg kan evt. hjælpe med et rip af disse - hvis det har interesse?
M.v.h.
|
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 12:44 |
Og ellers har jeg min CD-samling til salg 7 - 800 stk. CD'er.
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 20-Januar-2010 kl. 14:49
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 15:58 |
Henrik B:
Hvilket CD-Rom drev er det du bruger?
Nu husker du vel at slette din rippede musik, hvis du sælger dine cd'er ;-)
tipsen
|
DrageMester
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 16:05 |
Rysz skrev:
Selve skiverne fejler intet når de afspilles fra diverse cd-afspillere, men i dette tilfælde vil pc'en altså ikke læse dem. |
Sådan vil det ofte være. En CD afspiller læser skiven, og hvis der er nogen lyd samples, den ikke kan læse korrekt, så laver den bare en interpolation for at maskere problemet - den "gætter" med andre ord, hvis den ikke kan læse korrekt. Ved ripning i en pc eller mac, vil de fleste programmer imidlertid insistere på at læse, hvad der rent faktisk er på skiven, og der må ikke "gættes". Dette er langt sværere end det bedste-forsøg-med-gæt, som CD afspilleren gør.
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Lukket bruger 2
Guld medlem
|
Sendt: 20-Januar-2010 kl. 16:14 |
DrageMester skrev:
Rysz skrev:
Selve skiverne fejler intet når de afspilles fra diverse cd-afspillere, men i dette tilfælde vil pc'en altså ikke læse dem. |
Sådan vil det ofte være.
En CD afspiller læser skiven, og hvis der er nogen lyd samples, den ikke kan læse korrekt, så laver den bare en interpolation for at maskere problemet - den "gætter" med andre ord, hvis den ikke kan læse korrekt.
Ved ripning i en pc eller mac, vil de fleste programmer imidlertid insistere på at læse, hvad der rent faktisk er på skiven, og der må ikke "gættes". Dette er langt sværere end det bedste-forsøg-med-gæt, som CD afspilleren gør.
|
Du misforstår problemet. Pc'en registrere slet intet i drevet. Det er ikke kun en enkelt sample der smutter. Der er slet ikke noget i drevet.
Alt det andet er børnelærdom.
|