recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopipatroner til Canon Pixma 4200, Udskif
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopipatroner til Canon Pixma 4200, Udskif

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopipatroner til Canon Pixma 4200, Udskif
    Sendt: 01-Juli-2007 kl. 16:23
Har nogen prøvet at udskifte til sådanne, hvad med chippen er den nem at flytte?
MVH Frank Pedersen

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 18:21

Hvorfor ikke selv fylde dem op og spare noget mere. Jeg bruger selv blæk og det refill-propsystem, fra tip-danmark , til en IP4000R ude problemer.

Første gang man skal påfylde, skal de orginale patroner lige klaregøres ved at bore et lille hul i dem, og sætte en prop i hullet. Derefter er det let og uden det helt store svineri at genfylde patronerne, ude i f.eks. en håndvask, da de godt lige kan give en lille dryp, til man får proppen i igen.

Det vil selvfølgelig kun være en ide, hvis du kan accepter at undvære at den fortæller at en patron er ved at være tom, og selv tjekker engang imellem, eller fylder op når det er nødvendig, da man jo nok vil slå overvågningen fra.

Redigeret af Vendel - 01-Juli-2007 kl. 18:24
PV
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 19:24

Overvågning skal også slåes fra når man benytter patroner hvor chippen skal flyttes over fra den gamle originale.

Chippen er nem at udskifte, men de er følsomme overfor evt. ridser eller mærker man laver med f.eks en stanley kniv, når de 2 plastic dutter skal skæres af på den orig. Så der skal man holde tungen lige i munden.

Der er dog guider med til de kompatible patroner jeg har købt, så det skal ikke afskrække nogen.

/Psudo

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:

Første gang man skal påfylde, skal de orginale patroner lige klaregøres ved at bore et lille hul i dem, og sætte en prop i hullet. Derefter er det let og uden det helt store svineri at genfylde patronerne, ude i f.eks. en håndvask, da de godt lige kan give en lille dryp, til man får proppen i igen.

Om jeg fatter i gider at bruge refill patroner. Det da ikke besværet værd!

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:

Om jeg fatter i gider at bruge refill patroner. Det da ikke besværet værd!

Jamen du ha da fulstændig ret.

Hvis man ikke gider spare/tjene 50-75kr, for at "spille" 5 minutter på at fylde 2-3 patroner, gang efter gang, kontra bruge uoriginale patroner.

PV
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:20
Tak for jeres indput, der var lidt at vælge imellem, min bruges mest til  printable DVDer, fra diverse optagelser med familie og venner ,så det koster meget blæk ,så tror jeg prøver, den med at bore et hul,kommer der ikke borerester ned i beholderen?
MVH Frank Pedersen

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:33

Hej.

Spørgsmålet drejer sig om Canon Pixma 4200!!!

Sådan en ejer jeg selv, og da der IKKE er chip på denne model, er det spørgsmålet irrelevant!!!

Det er blot at købe nogle kopipatroner og skifte dem... Det er da ikke så svært...Hehe.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 09:34
Der kom vist et " det " for meget med!!!
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Spørgsmålet drejer sig om Canon Pixma 4200!!!

Sådan en ejer jeg selv, og da der IKKE er chip på denne model, er det spørgsmålet irrelevant!!!

Er du sikker på at det er 4200 du ejer - og ikke 4000?

Chip blev netop indført med 4200 modellen og f.eks. KMP har udviklet en speciel løsning til flytning af chippen fra patron til patron (se her).

/Lars

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 11:16

Sorry.... Var åbenbart ikke helt vågen endnu!!!

Mente jeg have en 4200 og den nye hedder 4300, men som du skrev er det netop en 4000, jeg ejer!!!

Min kammerat ejer dog en 4200 og jeg ved, han også bruger kopipatroner. Han flytter chippen over og han køber patronerne billigt til ca. 15 kr. stykket, så der ER mange penge at spare. Deuden siger han, det er meget nemt...

Kan høre ham nærmere, hvis du gerne vil høre mere???

God dag...

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2007 kl. 15:44
Ja,4200 har chips, har bestilt et sæt hvor jeg skal flytte chips, håber det går så let som din kammerat siger, ellers vender jeg tilbage.
MVH Frank Pedersen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu