recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopisikring bliver ALTID brudt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopisikring bliver ALTID brudt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopisikring bliver ALTID brudt
    Sendt: 30-December-2008 kl. 12:23
Hvornår mon fabrikanterne lærer det 

15. december blev det proklameret at den seneste kopisikring ikke kunne brydes (har vi ikke hørt det før? Mit link]linky[/URL]

Bemærk: "Slysoft still anticipates that it will be able to break the updated scheme, but it'll take about three months,"

DET TOG 14 DAGE

linky

Og dem der er til grin er de ærlige forbruger der skal gennem et opdateringshelvede og loadtider der gør kaffen kold og colaen varm
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 12:24
1. link virker ikke - her er det rigtige

Redigeret af Stampe - 30-December-2008 kl. 12:25
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 13:28
Grådige afskum skal straffes, og de skal straffes hårdt. Jeg taler her om producenterne. Hvilket DRM-helvede SONY har slæbt deres forbrugere igennem de sidste mange år...først ATRAC og deres latterlige software og nu Blu-Ray.

Jeg stemte selv på BD i sin tid mod HD-DVD...men nogle gange savner jeg godt nok den frihed man havde med HD-DVD...i hvert fald regionsmæssigt.   
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 14:01

Jeg ser det nu mest som FOX's skyld at vi fik BD+. Som jeg husker det insisterede FOX på at dette blev implementeret i standarden. Det er jo heller ikke noget som Sony selv bruger.

Husk nu iøvrigt at licensbetingelserne ændres for AnyDVD HD fra i morgen - så man skal betale hvert år for en opgradering, fremfor nu hvor man har livsvarige opdateringer. Så det er i dag man skal købe AnyDVD HD hvis man nogensinde har overvejet at købe AnyDVD HD og dermed slippe for producent tyraniet.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg stemte selv på BD i sin tid mod HD-DVD...men nogle gange savner jeg godt nok den frihed man havde med HD-DVD...i hvert fald regionsmæssigt.   

Ifølge flere artikler på nettet arbejdede HD-DVD gruppen på at implementere regions kodning, da det var en forudsætning for at få et par af selskaberne over (herunder f.eks FOX som regionskoder alt inkl. gamle katalog titler).

Så den ekstra frihed havde du nok nyde i yderst begrænset tid såfremt HD-DVD havde vundet.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Var det ikke lige så relevant at spørge: hvornår lærer forbrugerne det? DRM-inficerede produkter som Blu-Ray og iPhone eksisterer fordi forbrugerne køber dem. Det kunne de bare lade være med.

Jeg har svært ved at se rationalet ved først at smide en masse penge efter et DRM-inficeret proprietært disc format (BluRay), som begrænser din frihed og dine muligheder, for derefter at betale for et DRM-inficeret proprietært stykke software (AnyDVD), som kan give dig nogle af dine "friheder" tilbage.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Husk nu iøvrigt at licensbetingelserne ændres for AnyDVD HD fra i morgen - så man skal betale hvert år for en opgradering, fremfor nu hvor man har livsvarige opdateringer. Så det er i dag man skal købe AnyDVD HD hvis man nogensinde har overvejet at købe AnyDVD HD og dermed slippe for producent tyraniet.

"Slippe for" er nok så meget sagt. Man erstatter det ene tyranni (filmselskaberne) med det andet (Slysoft). Den eneste redning er free software, hvor du selv har kontrol over source koden. Desværre er en Linux Blu-Ray afspiller (som free software) langt væk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Var det ikke lige så relevant at spørge: hvornår lærer forbrugerne det? DRM-inficerede produkter som Blu-Ray og iPhone eksisterer fordi forbrugerne køber dem. Det kunne de bare lade være med.

Jeg har svært ved at se rationalet ved først at smide en masse penge efter et DRM-inficeret proprietært disc format (BluRay), som begrænser din frihed og dine muligheder, for derefter at betale for et DRM-inficeret proprietært stykke software (AnyDVD), som kan give dig nogle af dine "friheder" tilbage.

DRM-inficerede produkter findes fordi brugerne IKKE køber dem hvis de ikke er DRM-inficerede. :)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 22:59

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

"Slippe for" er nok så meget sagt. Man erstatter det ene tyranni (filmselskaberne) med det andet (Slysoft). Den eneste redning er free software, hvor du selv har kontrol over source koden. Desværre er en Linux Blu-Ray afspiller (som free software) langt væk.

Med min viden om programmering ville jeg i så fald erstatte afhængigheden af Slysoft til afhængighed til en anden part. Det er trods alt de færeste af os der er programmører.

Open source er en dejlig ting, men jeg har ingen problemer med closed source overhovedet og/eller deres eksistens berettigelse - specielt indenfor dette felt hvor hastighed og brugervenlighed er alt.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2008 kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

DRM-inficerede produkter findes fordi brugerne IKKE køber dem hvis de ikke er DRM-inficerede. :)

Det syntes jeg ikke nødvendigvis er rigtigt. Jeg har udskudt køb af FOX titler til den nye version af BD+ var knækket.

Ud over det, så kom mine indkøb af BD'er først rigtigt igang efter AnyDVD HD blev annonceret, da jeg ikke tidligere kunne bruge dem på den måde jeg ønskede (i andet end BD afspillere).

Omvendt kan jeg uden problemer få adgang til alle de piratkopier jeg kunne drømme om, men vælger alligevel at købe for flere tusinde om måneden.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Det syntes jeg ikke nødvendigvis er rigtigt. Jeg har udskudt køb af FOX titler til den nye version af BD+ var knækket.

Ud over det, så kom mine indkøb af BD'er først rigtigt igang efter AnyDVD HD blev annonceret, da jeg ikke tidligere kunne bruge dem på den måde jeg ønskede (i andet end BD afspillere).

Omvendt kan jeg uden problemer få adgang til alle de piratkopier jeg kunne drømme om, men vælger alligevel at købe for flere tusinde om måneden.

Du er ikke hr. og fru Jensen - det er dem filmselskaberne skal tjene på. Hvis hr. og fru Jensen får filmene gratis af Ib-Valdemar (naboens søn) fordi de er hamrende lette at kopiere, tjener filmselskaberne ingen penge.

Det er vel klart, at de ikke ville gøre sig alt det bøvl med at sikre sig mod kopiering, hvis ingen kopierede? :)

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 01:47

Du er ikke hr. og fru Jensen - det er dem filmselskaberne skal tjene på. Hvis hr. og fru Jensen får filmene gratis af Ib-Valdemar (naboens søn) fordi de er hamrende lette at kopiere, tjener filmselskaberne ingen penge.

Det er vel klart, at de ikke ville gøre sig alt det bøvl med at sikre sig mod kopiering, hvis ingen kopierede? :)

Faktisk bærer jeg efternavnet "Jensen"

Jeg er ikke specielt uenig i at nogle piratkopierer, men jeg uenig med branchen om hvor meget det koster dem og forsøger bare at illusterere at for meget DRM også koster dem penge og kunder.

Piratkopiering har der været alle dage. Der er bare nogle mennesker som ikke vil/gider betale og som formodenligt ville undvære hvis de ikke fik tilbudt piratkopi.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu