Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kimols
Guld medlem
Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:11 |
boehlahz skrev:
kimols skrev:
He he nu kommer det jo osse an på hvafor et tv man har....Pioneer viser ikke mærkelige bolde,eller andre 4-3 signaler strukket ud forkert........Såååååååå du må sku til at købe en Pioneer....
|
Næh nu har jeg..., hov hov -jeg har skam ikke problemet på mit tv da jeg ALDRIG nogensinde i mit liv har brugt det der stretch skrammel . Men ja, jeg er sikker på at Pioneer slet ikke har problemet i stretch da de jo sikkert har fundet ud af at rette bolden tilbage til rund vha en yderst avanceret algoritme udviklet i et top secret lab et sted i alperne hehe (ja, det er ironisk ment)
| 
|
Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12473
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:20 |
Hvis jeg var diktator, så ville udstrækning af 4:3-materiale blive straffet med offentlige piskeslag (jeg er imod dødsstraf).
|
 |
boehlahz
Bruger
Oprettet: 23-April-2008
Point: 189
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:47 |
. oops wrong button - sry
Redigeret af boehlahz - 09-Juli-2008 kl. 17:48
|
Pana TH42PZ800E, NV-HV61, Onkyo TX-SR606, Samsung BD D8200N, Pioneer DV585A, CLD1450, B&W.DM630, DALi SWA12+TrioSpace, JVC CCS EX-TD55R, Technics C01+M02, X360H3+Slim,PS3,NMT-A200Custom, BlueTinum
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:17 |
Nu da jeg har et plasma lever jeg med udstrækning af 4:3-materiale. Det er ikke kønt, men gider heller ikke se på lyse bjælker i siden. Når TV2 sender 4:3 materiale er kvaliteten så dårlig, at det skulle forbydes at sende. Kanalen skulle ikke have haft noget lån fra staten, den skulle bare lukkes. Det er jo altid bare genudsendelser alligevel.
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 18:46 |
Jeg melder mig gerne i hylekoret.
Prøv at læse tråden om yousee boxen og se hvordan folk skaber sig fuldstændig hysteriske over at boxen ikke kan ødelægge (strække) et 4:3 signal til 16:9. Folks verden bryder sammen, helvede er løs, man vil have penge tilbage, man kræver erstatning, yousee er satans yngel med det eneste formål at chikanere kunderne.
Der er altså ikke noget at sige til at de kommercielle tv-stationer rask væk sender i 4:3 (letterbox) for der er INGEN der brokker sig til dem. Selvom det er dem der leverer programmerne. Tænk hvis de sendte i 16:9 konsekvent? Tænk hvis TV3 viste superligabold i ægte 16:9 i stedet for 4:3? Det var først for et par måneder siden at TV2 begyndte at sender nyhederne i 16:9 - jeg græmmes. Men det er folk - for at sige det rent ud - alt alt alt alt for DUMME til at fatte.
Jeg lærer aldrig at forstå folk (xcardman: du må gerne føle dig ramt) der hellere vil se et billede med forkert ration end nogle striber i siden. I forvejen er der jo en ramme om billedet.
Redigeret af Stampe - 09-Juli-2008 kl. 18:47
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 19:02 |
Jeg føler mig ikke ramt, man er jo selv herre over hvad man vil se. Jeg har bare valgt og springe 4:3 programmer over. 4:3 programmer kan godt være i godt kvalitet, men ikke når forekempel tv2 sender. Man kan godt leve med bjælkerne, men ikke med den dårlig kvalitet de bliver sendt i.
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 19:18 |
xcardman skrev:
Jeg føler mig ikke ramt, man er jo selv herre over hvad man vil se. Jeg har bare valgt og springe 4:3 programmer over. 4:3 programmer kan godt være i godt kvalitet, men ikke når forekempel tv2 sender. Man kan godt leve med bjælkerne, men ikke med den dårlig kvalitet de bliver sendt i. |
 Det er faktisk et meget godt svar. Det viser at du i det mindste har tænkt over det. At vi så ikke er enige om konklusionen er en anden sag  Og vi er helt enige om kvaliteten af TV2.
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 19:50 |
boehlahz skrev:
kimols skrev:
He he nu kommer det jo osse an på hvafor et tv man har....Pioneer viser ikke mærkelige bolde,eller andre 4-3 signaler strukket ud forkert........Såååååååå du må sku til at købe en Pioneer....
|
Næh nu har jeg..., hov hov -jeg har skam ikke problemet på mit tv da jeg ALDRIG nogensinde i mit liv har brugt det der stretch skrammel . Men ja, jeg er sikker på at Pioneer slet ikke har problemet i stretch da de jo sikkert har fundet ud af at rette bolden tilbage til rund vha en yderst avanceret algoritme udviklet i et top secret lab et sted i alperne hehe (ja, det er ironisk ment)
|
Pioneer er de eneste af alle de tv jeg har set, der har en nogenlunde acceptabel 4:3 til 16:9 "converter mode". Den består af både en let beskæring i top og bund samt en smule stræk i begge sider, hvilket får mennesker m.v. i den midterste del af billedet til at se rimeligt normale ud geometrisk set.
Jeg er sikker på, at mange Pioneer tv ejere ser alm. 4:3 tv-programmer, så som dokumentarprogrammer m.v. på denne "stretch" måde, da det "ikke betyder så meget" at geometrien ikke er 100% korrekt på hele skærmen i den slags udsendelser. Det er lidt noget andet, når der er tale om film, hvor der generelt er lagt et meget større stykke arbejde i billedkompositionen.
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 20:08 |
Stampe skrev:
Der er altså ikke noget at sige til at de kommercielle tv-stationer rask væk sender i 4:3 (letterbox) for der er INGEN der brokker sig til dem.
|
Jeg har da skrevet flere gange til bl.a. TV2 (læs: brokket mig højlydt) i løbet af de sidste par år. Netop deres mange film i 4:3 letterbox er et stort irritationsmoment. Ikke så meget fordi de ikke sender dem i ægte 16:9 (selvom det er ønskværdigt), men mere fordi de kvajpander der står for undertekstningen, nærmest konsekvent lægger dem nede i den sorte bjælke, så det gør det umuligt at læse dem, når man bruge zoom mode, hvor billedet fylder hele bredden af 16:9 skærmen. Det er dog primært TV2 moderkanalen der gør dette stunt nærmest hver gang. På TV2 Film, kan de fx som regel godt finde ud af at lægge underteksterne oppe i selve billedet, selvom der er tale om 4:3 letterbox film.
Svaret jeg har fået TV2 er hver gang, at det tager tid at omlægge fra tv-stationen fra 4:3 til 16:9! Min bare ... Jeg tror de sender så mange film i 4:3 letterbox, fordi de simpelthen er billigere i indkøb end 16:9 filmene. Og TV2 skal jo spare - det går jo ikke ligefrem godt med økonomien. Var der nogen der sagde kvantitet frem for kvalitet?... 
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 21:12 |
doit skrev:
boehlahz skrev:
Er jeg den eneste |
Ja. |
kort og præcist - som en ninja
|
 |
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 22:44 |
The Simpsons kan godt klare en stretch i ny og næ....
|
 |
lpnielsen
Bruger
Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
|
Sendt: 09-Juli-2008 kl. 23:06 |
Jeg må indrømme at for mig at det stadig en lille smule forvirrende, hvordan jeg helst skal indstille mit TV så jeg automatisk får det bedste billede. Jeg bruger en yousee boks (sagem 60), som er stillet på 16:9 og så har jeg et fladskærms plasma 42 tommer, som jeg umiddelbart altid sætter til 16:9. Umiddelbart ville det være mest logisk at jeg satte den til automatisk, men jeg synes nogle gange der kommer nogle irriterende zoom, hvor der står wide på skærmen (tror det er noget med et signal som stationen sender - mener TV2 film gør det) og såvidt jeg husker, så er der nogle gange problemer med læsning af tekst.
Hvilke indstillinger skal jeg have på sagem og mit TV for at det bliver optimalt - tror nok, at jeg kan leve med alle slags bjælker.
|
Mvh
LPN
|
 |