recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korrekt aspect ratio ALTID !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKorrekt aspect ratio ALTID !!!

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 15:52

Problemet er mere hvilken billedkvalitet man opnår ved Fuldskærm.

De som har anskaffet sig Fladskærme må finde sig i små og tykke mennesker, mens vi andre oldnordiske (med 4:3) kan nyde det højt og tyndt, altså nyde tingene som bl.a. DR sender i ægte 16:9.    

Teksten bliver også lettere at læse.

At man så tilbageholder ægte 2,35 overfor Fladskærmsfolket,  tager jeg ikke på min kappe!  Hellere se noget forvrænget med alle 1080/768 linier end Letteboksed.

Når nu ens ny Digitalmodtager kan Outputte til 16:9 og ens Tv ikke kan gøre billedet lavere til rigtige proportioner. Så beholder jeg billedet højt og tyndt, frem for gå ind og finde Højdejusteringen.

Redigeret af moho - 29-August-2008 kl. 16:03
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 15:59

At man så tilbageholder ægte 2,35 overfor Fladskærmsfolket,  tager jeg ikke på min kappe!  Hellere se noget forvrænget med alle 1080/768 linier end Letteboksed

Ja, men faar ikke udnyttet den dejlig store skaerm man har med 2:35. Alle DVD/BD skal bare have valgmulighed mellem 2:35 og en fuldskaerm 16:9!

BORING!
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Nej, det var heller ikke et link. Bare en copy/paste fra imdb.com

Det er "OZ" serien hedder. Og det drejer sig om en DVD udgivelse af alle saesoner paa play.com

Tak for at du gider kigge paa det!

Jeg tror desværre imdb har skrevet forkert, i det her tilfælde, hvor de blot skriver Aspect ratio: 1.78:1. At de ikke har udfyldt punkterne Camera, Film negative format, Cinematographic process, Printed film format tyder da også på, at de ikke ligger inde med ret meget teknisk viden om serien. På pro.imdb.com fremgår der heller ikke flere tekniske detaljer om serien.

I og med at serien er fra 1997 til 2003, tror jeg godt du kan regne med, at den blev filmet i 4:3 formatet, som jeg kan også kan se alle DVD udgaverne er i. HBO sendte så vidt jeg ved ikke 16:9 dengang. Og i HBO's webshop står der da også under aspect ratio, at det er en 4:3 transfer, hvilket tyder på en fullframe->fullscreen overførsel.

Dvs. Oz serien bør altså ses i 4:3 pillarbox på dit 16:9 tv, med mindre du er typen, der hellere vil se 4:3 materiale udstrukket til fuldskærm (dvs. geometrisk forkert). Men det vil jeg ikke blande mig i. Det er jo din ret.

Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 17:33
4:3 suuuuuuuuuuuuuuuuuuccccccccckkssssss
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 12:19

Det er efterhånden gået op for mig, at jeg mindst skulle have købt en 60" for at få et stort nok billede på alle mine BD-film. Jeg har lige bestilt Watchmen, og det ser ud til at den er i 2.39:1, hvilket jo på en 46" giver en meget lille billedflade

Gid jeg havde penge til et projektor setup!

BORING!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:03

Det er efterhånden gået op for mig, at jeg mindst skulle have købt en 60" for at få et stort nok billede på alle mine BD-film. Jeg har lige bestilt Watchmen, og det ser ud til at den er i 2.39:1, hvilket jo på en 46" giver en meget lille billedflade

Lige præcis. Filmelsker = stort billede.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:12

Gid jeg havde penge til et projektor setup!

Så må du vel bare rykke tættere på

Det jeg ikke rigtig fatter, er at jeg engang har kunnet klare at se cinemascope på et 24" crt. Det ku' jeg heller ikke da det nu er en 50" plasma

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 13:37
Desværre, tænkte jeg ikke på det ved købsbeslutningen. Næste gang er jeg forberedet - men det bliver ikke den philips 21:9 skærm.

BORING!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu