recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korrekt billedgengivelse (igen-igen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKorrekt billedgengivelse (igen-igen)

 Besvar Besvar Side  <1 202122
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis du vil investere 20.000,- og derover og bor i Jylland eller på fyn (eller gider køre fra Sjælland), så besøg mig i demo-rummet, fortæl mig hvor mange penge der skal bruges, og så leverer jeg det maksimale man kan få for pengene. Bor du på Sjælland, så besøg CSN-teknik og gør det samme. Er du sjællænder og budgettet er 100k og op, så besøg CSO.

Nu har jeg læst det her et par gange, og der er noget der går mig vanvittigt på i ovenstående.

Når jeg ser på mig selv som den (efter egen opfattelse) bevidste forbruger jeg er, så tager jeg ikke hverken til Jydeland eller andre steder, med et budget på lommen. Når jeg tager ud (som forbruger), så er det for at hente inspiration og se hvad der er muligt. Økonomien er så noget jeg derefter skal tage stilling til, når jeg er blevet overbevist om, at det er det rette i mit hjem til mit behov.

Sagt på en anden måde, så foregår det ikke ved, at jeg kaster et beløb op til dig, og du så skruer den opstilling sammen der er mulig for det beløb. Jeg forventer derimod, at du viser mig forskellige løsningsmuligheder (valgmuligheder) som du alle sammen, via dialog med mig, har fundet frem til kunne være mulige løsninger. Her kunne det godt være forskellige opstillinger alt efter pris og evt. størrelse. (Hænger oftest ret godt sammen).

Nu er jeg jo heller ikke helt ublu i mine krav, for så havde jeg ganske enkelt krævet, at du kom til mig, og fremviste mulighederne i mit hjem. Det er trodsalt der slaget skal stå, når det går løs. Men jeg ved det er svært, dels kræver det sansynligvis enorm meget udstyr, og dernæst så kræver det en forholdsvis stram planlægning. Og så kan det jo i værste fald ende med at blive til ingenting, og dermed en relativ stor økonomisk belastning for din forretning. Men det er vel i realiteten sådan det bør foregår, hvis det skal gøres rigtigt?

Der er noget der hedder Tupperware party.. Hvorfor ikke et Display Party?

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg tror i virkeligheden jeg vil lade denne diskussion inspirere mig til at lade et af mine kommende arrangementer i mit fine nye demo-rum være en demonstration af DÅRLIGE billeder... Jeg finder lige en dato, så laver jeg en non-HD demonstration, med udelukkende DVD og TV-materiale, med en BenQ W5000 på et 84" lærred - uden scalere eller dyre afspillere. Modsat din holdning (Kandersen), så tror jeg der er rigtigt mange derude der lægger en hel del vægt på at dårlige kilder vises så lidt ringe som muligt, og ikke bare finder sig i at når kvaliteten af kilden er begrænset, så kan vi lige så godt skodde det helt.

Min holdning er netop ikke at skodde det helt, men at dele behovet og forbruget op til henholdsvis ultimativ og mindre ultimativ (ligegyldig) display.

Som nævnt i den anden tråd, så har jeg svært ved at se ideen med at fyre op under en stor projektor, tænde for surround anlægget, mørklægge stuen og ellers sætte sig til rette i sin dertilhørende lænestol, for at se tv (eller TV2 nyhederne, som jeg nævnte). Det er det aspekt jeg har det enormt dårligt med. Det er unægteligt korrekt, at det ville være klart det bedste billede på en virkelig god projektor. Men det giver fornemmelsen af, at man skyder gråspurve med kanoner. Man får simeplthen ikke den wow oplevelse ud af det, som hvis man i stedet sætte sig ned for at se en DVD eller Blue Ray film, netop fordi kvaliteten ikke retfærdiggøre investering ved tv signalet.

Og jeg er ikke et sekundt i tvivl om, at årsagen til at vi alle ikke sidder med +50.000,- projektore, men derimod med fladskærme mellem 8 - 20.000,- det skyldes netop ovenstående. Dvs. vi finder en middelmådigt produkt, som vi lever med i begge situationer (tv og film/Blue ray).

Jeg kan også vende hele billedet om og spørge: Dine kunder, hvad bruger de deres investering til, tv eller film? Har du nogensinde solgt en god projektor til hr og fru danmark, udelukkende til brug for tv? Og hvor mange gange i dit liv som sælger, har du solgt et middelmådigt fladskærmstv til hr og fru danmark? (middelmådigt skal ses i forhold til en virkelig god projektor).

Du arbejder efter min opfattelse slet ikke i tv verdenen. Det er ikke der du finder dine kunder. Det er derimod i biografen, hjemmebiografen vel at mærke. Ikke dermed sagt, at det ikke er fordi du ikke kan, men det sker bare ikke. Og jeg er ret sikker på at du nok vil give mig ret i, at det skyldes det er to forskellige verdener.

Og netop dette gør, at mit argument for at have to forskellige displays, til de netop disse to forskellige verdener. Så begynder tingene at få sin rette sammenhæng.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 11:19

Fint nok du rykkede tråden. Du har nok ret i den høre til et andet sted.

Men ovenstående håber jeg da ikke var et svar på mit indlæg, for det var på ingen som helst måde min mening, at hænge dig ud som en, der kun bekymre sig om produkter til bestemte priser. Det er ikke min opfattelse af dig. Men derimod at du bekymre dig om billedkvalitet, uanset pris. At det så tilfældigvis hænger sammen med pris, det er bare en konstatering og en tilfældighed.

Jeg synes bare der er nogle aspekter i dels debatten om billedkvalitet og ikke mindst din egen mission, som jeg giver udtryk for i mit sidste indlæg i den anden tråd, som du om alle måske bør bekymre dig om. Ihvertfald kan jeg se det som en enorm hæmsko for din mission, at eksempelvis kvaliteten og formatet på det som langt de fleste bruger deres display til i deres dagligdag, at det slet ikke står mål med priserne.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2008 kl. 10:24

Afledt af denne diskussion:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39101& PN=1&TPN=14

Mht. at det ret tit fremstår som om at jeg kun gider beskæftige mig med dyre ting, og at jeg mener apparaterne partout skal være hundedyre for at være brugbare, så mener jeg at det er en lidt unfair kritik, omend jeg sagtens kan se hvorfor jeg skaber dette indtryk. At jeg vælger kun at have relativt dyre produkter i mit sortiment, skal ikke tolkes sådan at jeg mener alle skal købe dyre ting, eller at alle skal købe projektorer. Jeg er fortaler for at man skal sørge for at få det bedst mulige (hvilket i min bog betyder det mest korrekte) man kan få for de penge man nu engang vil bruge. Det er et simpelt spørgsmål om at jeg ikke kan betjene alle mennesker i Danmark, og hvis jeg skal have en chance for at skabe en indtjening der står mål med den tidsmæssige investering, så er jeg "tvunget" til med min forretning at henvende mig til dem der søger det bedste over 15.000,-, frem for dem der ønsker det bedste under 15.000,-. Alternativet ville være at gå på kompromis med kvaliteten af rådgivningen, og det vil jeg ikke. Det er der rigeligt andre der gør. Det er IKKE ensbetydende med at jeg mener at eksempelvis et PX80 er et dårligt tv, tværtimod. Det er bare et markeds-segment jeg ikke lige er forhandler af.

I virkeligheden synes jeg jo dét at opnå et godt billede er ekstremt simpelt: Gengiv billedet som det er optaget, så tæt som muligt som man nu kan i dén størrelse og prisklasse man bevæger sig i. Det sjove er at hele min livslange erfaring kan koges ned til nogle yderst simple retningslinier, som jeg mener kan gøre det særdeles nemt at købe TV - det kræver bare at man "tør" lægge beslutningen lidt mere i hænderne på folk der har forstand på hvad de laver. Uden at jeg siger man skal følge det slavisk, så vil langt flertallet gøre en super investering hvis de følger denne ganske simple fremgangsmåde:

Hvis man vil have det absolut bedste: Mørklæg rummet og køb en projektor. Hvis du vil investere 20.000,- og derover og bor i Jylland eller på fyn (eller gider køre fra Sjælland), så besøg mig i demo-rummet, fortæl mig hvor mange penge der skal bruges, og så leverer jeg det maksimale man kan få for pengene. Bor du på Sjælland, så besøg CSN-teknik og gør det samme. Er du sjællænder og budgettet er 100k og op, så besøg CSO.

Hvis du vil investere under 20.000,-, så tag i Hifi Klubben og køb den bedste Infocus du har råd til.

Hvis du vil have et mindre billede, og/eller vil kunne bruge det i dagslys, så køb et fladskærms-tv. Har du råd, så køb et Pioneer, og få den kalibreret. Har du stadig penge til overs, så køb en separat scaler. Har du ikke råd til et Pioneer, så køb et Panasonic. Har du ikke råd til et 37" PX80, så spar sammen til du har.

Med andre ord: Jeg synes der findes fortrinlige løsninger fra omkring 8000,- og opefter. Jo mere du så er villig til at investere dérfra, jo bedre (og større) kan du naturligvis få det. Men jeg mener _ikke_ der er nogen som helst ulemper ved at vælge et bedre display. Der kan være ulemper ved at vælge et _større_ display, men ikke ved at vælge et bedre.

Jeg tror i virkeligheden jeg vil lade denne diskussion inspirere mig til at lade et af mine kommende arrangementer i mit fine nye demo-rum være en demonstration af DÅRLIGE billeder... Jeg finder lige en dato, så laver jeg en non-HD demonstration, med udelukkende DVD og TV-materiale, med en BenQ W5000 på et 84" lærred - uden scalere eller dyre afspillere. Modsat din holdning (Kandersen), så tror jeg der er rigtigt mange derude der lægger en hel del vægt på at dårlige kilder vises så lidt ringe som muligt, og ikke bare finder sig i at når kvaliteten af kilden er begrænset, så kan vi lige så godt skodde det helt.



Redigeret af AV Precision - 25-April-2008 kl. 10:46
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 202122
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu