recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korrekt forbindelse med nyt tv? Toslink/HDMI/
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Korrekt forbindelse med nyt tv? Toslink/HDMI/

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Korrekt forbindelse med nyt tv? Toslink/HDMI/
    Sendt: 25-November-2018 kl. 17:27
Hej.

Har opdateret til et LG 65C8 og skal lige have helt styr på hvordan jeg tilslutter det bedst.

Før havde jeg et Panasonic plasma. Det var forbundet med HDMI til en Panasonic SA-XR59 receiver. Alt der skulle på tv'et kom via HDMI inn på receiveren (Chromecast/satteilt tv/PopcornHour).

Nu har jeg jo fået 4k tv. ergo må Chromecasten jo skulle direkte i TV'et for at kunne afspille 4k ikke? receiveren understøtter max 1080p udgang

Hvad gør jeg så rent lydmæssigt. Vil det stadig kunne køre via HDMI kablet, bare "modsatte" vej nu?`
Eller skal jeg bruge et toslink kabel fra TV til receiver? (Understøtter vel ikke DTS?)

Ville jo gerne styre lydniveau fra TV remote, så der kun skal bruges den.
/Martin
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Hej.

Har opdateret til et LG 65C8 og skal lige have helt styr på hvordan jeg tilslutter det bedst.

Før havde jeg et Panasonic plasma. Det var forbundet med HDMI til en Panasonic SA-XR59 receiver. Alt der skulle på tv'et kom via HDMI inn på receiveren (Chromecast/satteilt tv/PopcornHour).

Nu har jeg jo fået 4k tv. ergo må Chromecasten jo skulle direkte i TV'et for at kunne afspille 4k ikke? receiveren understøtter max 1080p udgang

Hvad gør jeg så rent lydmæssigt. Vil det stadig kunne køre via HDMI kablet, bare "modsatte" vej nu?`
Eller skal jeg bruge et toslink kabel fra TV til receiver? (Understøtter vel ikke DTS?)

Ville jo gerne styre lydniveau fra TV remote, så der kun skal bruges den.
de fleste tv understøtter ikke 5.1 passtrough så d med 5.1 skal du have din Chromecast i receiveren
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 20:25
Men med det tv. Hvad skal du så med Chromecast ud over til TV2 Play og Dr?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

de fleste tv understøtter ikke 5.1 passtrough så d med 5.1 skal du have din Chromecast i receiveren

Det er jeg næsten sikker på LG tv gør.

Jeg har ikke subwoofer, så på min receiver står der Dolby Digital 3/2, når jeg spiller en film fra Apple tv. 
Apple tv —> LG B6 —> receiver via optisk.
Venlig hilsen
KB
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men med det tv. Hvad skal du så med Chromecast ud over til TV2 Play og Dr?

HBO og materiale fra en NAS. Fandt så ud af Plex kan installeres på tv'et.

Overvejer dog en Apple tv 4k, men der er lidt samme dilemma. Den skal vel i tv'et for alt over alm 1080p.

Men toslink kan vel klare det så længe jeg ikke har mere end 5.1 setup? Emsynes jeg læste et sted den også overfører DTS.
/Martin
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 23:20
Hvad med sådan en her:

Håber der er en der kan komme på en nemmere måde, men ellers burde dette vel virke? 
Du sætter chromecast i input, hdmi kablet i tv og kører optisk ud til den forstærker. 

Har aldrig prøvet det, men du kunne ringe og spørge dem. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu