|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() Sendt: 06-Juni-2006 kl. 20:26 |
|
Hejsa Jeg sad lige og legede med FAQ'en og stor ros til den, det er fedt at man kan få lidt styr på de mange "buzz"-words som folk bruger herinde. Sad og læste lidt om standarden i Europa og hvordan man forventer 720p vil være det anvendte signal i Eu. Men nu begynder man jo så småt at se de første TV med "True HD" - altså opløsningen omkring de 1920 x 1080 Nu blev jeg så lige forvirret. Phillips pf 9731 - kommer den med 1080i eller 1080p ? Så vidt jeg kunne læse mig til, så er det optimale, at de er 1080p - da de så er "rigtig native" fjernsyn. (naturligvis på vej mod 3840x2160) Vil det betyde at det er bedre at kigge efter tv med 1080p, fremfor at gå op i opløsningen alene? Naturligvis vil det betyde mindre hvis signalet i EU alligevel lægger sig på 720p - men alligevel. Kom med en kommentar :) Mvh Casper Ps: Håber det var det rigtige sted jeg poster denne. Beklager hvis der er en tråd omkring dette i forvejen.. |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Men hvis det er tilfældet - er der så markant forskel på 1080i og 1080p? Er det noget med at de true HD tv vi ser nu så er interlaced - og så bliver det 2007 store nyhed, at de nu er progressive? Dejligt forvirrende, denne favre nye teknik :) |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok - Phillips 37pf9731 ser ud fra dette til at være 1080p - http://www.philips.at/assets/Downloadablefile/Leaflet_37PF97 31D-15757.pdf Men hvor kommer 1080i så ind i billedet? Anyone? |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Det afhænger af kildematerialet og - ikke mindst - signalbehandlingen i tv'et.
De tv der reklamerer med at være "true HD", er som regel 1080P. Det "nye" i 2007 bliver formentligt at der kommer tv der rent faktisk er i stand til at _bruge_ den opløsning til noget... |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok så man skal ikke forvente pf9731 er værd at gå efter - blot pga den bedre opløsning ? |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvor ser du 1080p henne? Det er korrekt at opløsningen er 1920x1080, og LCD paneler opdateres altid progressivt. Men i mine øjne skal et 1080p LCD TV kunne modtage 1080p opløsningen over HDMI, og så vidt jeg kan se ud af dit PDF link, kan dette Philips kun modtage 1080i (ligesom 9830). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
KUN på grund af opløsningen? Nej da, intet tv bør købes udelukkende pga. opløsningen. Du skal købe det fordi det formentligt bliver et af de absolut bedste LCD-tv på markedet. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det eneste jeg kan se igennem PDF'en - er at der står 1080p og ikke 1080i ... ? (står blandt andet på side 3) |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Naturligvis ikke KUN pga det Men ville være kedeligt at købe et dyrt tv - og så ikke få fuld udnyttelse af 1080p ... |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu begynder jeg at gentage mig selv i samtlige tråde jeg kommer i nærheden af i dag... Men hvad er "fuld udnyttelse"? INTET tv kan give dig "fuld udnyttelse" af 1080p. Der er meget andet end opløsningen der betyder noget. Men hvis du ønsker at vente med at investere til du kan få et tv der giver ægte 1080P opløsning, så skal du holde øje med en hel masse andet end panelets opløsning (hvilket så øger risikoen for at du overser noget andet...). Misforstå mig ikke, jeg vil absolut også gerne have ægte 1080P opløsning. Der er bare mange andre ting der afgør om billedet er godt, så du skal ikke fræse ud og købe det første det bedste 1080P tv du falder over, uden at undersøge om billedet rent faktisk er som du forventer. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mht. 9731 og 1080P, så gør jeg hvad jeg kan for at få et konkret svar fra Philips - hvilket ikke er nemt... Men ifølge en artikel jeg læste for lidt tid siden så skulle PP3 netop understøtte 1080P. |
||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jo, men på side 2 står der ikke noget om at TVet kan modtage et 1080p signal over HDMI. 1080p på side 3 læser jeg som at opløsningen er 1920x1080, og at panelet opdateres progressivt (ligesom alle andre LCD paneler, og 98% af alle plasma). Et 1080i signal skal de-interlaces før det kan vises på panelet, og spørgsmålet er hvordan dette gøres... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |