recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Korte udfald i mit Wifi signal (Yousee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Korte udfald i mit Wifi signal (Yousee)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Korte udfald i mit Wifi signal (Yousee)
    Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:08
Jeg oplever nogle gange kortvarige "huller" i mit wifi, hvor der ikke er forbindelse i 20-30 sekunder. 

Jeg har forsøgt at skifte kanal.

Er det et problem I har hørt om før?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:15

Ikke noget jeg har oplevet. Har Netgear 6250 bruger 5Ghz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:35
Har oplevet noget lignende. Ved ikke lige om det var i 20-30 sekunders intervaller, men fulgte vores wifi via Wifi Analyzer app. Signal styrken svingede utrolig meget. Fra at være helt væk til omkring -50 dBm. Prøvede diverse tiltag, men lige lidt hjalp det. Kontaktede support og de foreslog at ændre navn og adgangskode på både 2,4 og 5 Ghz. Utroligt nok hjalp det.

Er dog stadig ikke helt tilfreds. Overvejer at slå wifi fra på YouSees router og sætte en AP op.

For god ordens skyld, har samme modem som radiomanden.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:52
Jeg har et ret gammelt modem ved navn CG3000 som kom på markedet i 2009, uden 5GHz. Tror I der er mulighed for at få det ombyttet til et nyere?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:56

Har også haft et CG3000 kørte upåklageligt, måtte skiftes da det jo ikke har 5Ghz, og det kræves af den nye boks, i den forbindelse blev det skiftet uden problemer og udgifter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 14:15
Sjovt nok, fik vi vores CG3000 ombyttet pga. problemer med wifi.

Men hvis du ringer til support og forklare dine problemer med wifi, vil de nok først prøve det samme som hos os. Virker det ikke, er jeg overbevist om du får den byttet.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 17:10
Jeg har i flere omgange haft samme problem. 

Jeg bruger en airport express efter youseee's router  (eller føralt efter hvilken rækkefølge man tænker). Airport Express (A.E.) kører 5ghz, da 2 er meget langsomt.

Det eneste der har virket er at genstarte yousee-routeren. Nogle måneder efter kommer problemet igen.

Problemet var der også inden jeg satte A.E. op.

Nogle gange oplever jeg også at jeg ikke kan streame en ganske simpel youtube video uden den konstant skal loade. 20 minutter senere virker det som oftest. 

Når jeg laver hastighedstest virker latency ofte ret højt.

Jeg bor i 2300 kbh S.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 09:28
Opleves konstant (læs mellem 1 og 10 gange i timen) på Sagem modemet, 2.4 og 5ghz uanset afstand til boksen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Jeg har et ret gammelt modem ved navn CG3000 som kom på markedet i 2009, uden 5GHz. Tror I der er mulighed for at få det ombyttet til et nyere?

Så har du årsagen. Den router stinker så fælt, så netgear burde stenes med dem.

Har samme router hos min kæreste, og jeg har opgivet den.. Skal lige siges, efter yousee har omlagt nettet, så er den blevet ret håbløs mht wifi (inde for de sidste par måneder). Jeg ved endnu ikke hvad årsagen er, da der ikke burde være nogen direkte forbindelse imellem det. Det kan evt også skyldes, at der er kommet massivt flere wifi forbindelser i området. Men selv når jeg justere kanalen til en der ikke er belastet, så får jeg nærmere dårligere resultat.  (40mhz, er en rigtig skidt ide).

Ca. hver ½-1 minut svinger den fra 0mb op til 144mb, når jeg sidder med min bærbar ca 1-1½m fra routeren. Ved en ping har den en reaktionstid på ca. 140ms. Det er helt uacceptabelt.   

Du får ikke umiddelbart ombyttet routeren. Men måske hvis du bestiller den Yousee´s nye boks, kan du få dem til at sende dig en ny router også. Det er vist sket før.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 12:08

Fik et nyt modem uden beregning i stedet for CG 3000 da jeg skulle bruge det til den nye boks. Hørte Intet om at det skulle retuneres. Intet problem med CG 3000, det kørte som en galopperende hest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu