|
Korte udfald i mit Wifi signal (Yousee) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2016 kl. 13:08 |
Jeg oplever nogle gange kortvarige "huller" i mit wifi, hvor der ikke er forbindelse i 20-30 sekunder.
Jeg har forsøgt at skifte kanal.
Er det et problem I har hørt om før? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke noget jeg har oplevet. Har Netgear 6250 bruger 5Ghz. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har oplevet noget lignende. Ved ikke lige om det var i 20-30 sekunders intervaller, men fulgte vores wifi via Wifi Analyzer app. Signal styrken svingede utrolig meget. Fra at være helt væk til omkring -50 dBm. Prøvede diverse tiltag, men lige lidt hjalp det. Kontaktede support og de foreslog at ændre navn og adgangskode på både 2,4 og 5 Ghz. Utroligt nok hjalp det.
Er dog stadig ikke helt tilfreds. Overvejer at slå wifi fra på YouSees router og sætte en AP op. For god ordens skyld, har samme modem som radiomanden.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har et ret gammelt modem ved navn CG3000 som kom på markedet i 2009, uden 5GHz. Tror I der er mulighed for at få det ombyttet til et nyere?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har også haft et CG3000 kørte upåklageligt, måtte skiftes da det jo ikke har 5Ghz, og det kræves af den nye boks, i den forbindelse blev det skiftet uden problemer og udgifter. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjovt nok, fik vi vores CG3000 ombyttet pga. problemer med wifi.
Men hvis du ringer til support og forklare dine problemer med wifi, vil de nok først prøve det samme som hos os. Virker det ikke, er jeg overbevist om du får den byttet.
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
brfcjon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har i flere omgange haft samme problem.
Jeg bruger en airport express efter youseee's router (eller føralt efter hvilken rækkefølge man tænker). Airport Express (A.E.) kører 5ghz, da 2 er meget langsomt.
Det eneste der har virket er at genstarte yousee-routeren. Nogle måneder efter kommer problemet igen. Problemet var der også inden jeg satte A.E. op. Nogle gange oplever jeg også at jeg ikke kan streame en ganske simpel youtube video uden den konstant skal loade. 20 minutter senere virker det som oftest. Når jeg laver hastighedstest virker latency ofte ret højt. Jeg bor i 2300 kbh S. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2822 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opleves konstant (læs mellem 1 og 10 gange i timen) på Sagem modemet, 2.4 og 5ghz uanset afstand til boksen.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så har du årsagen. Den router stinker så fælt, så netgear burde stenes med dem. Har samme router hos min kæreste, og jeg har opgivet den.. Skal lige siges, efter yousee har omlagt nettet, så er den blevet ret håbløs mht wifi (inde for de sidste par måneder). Jeg ved endnu ikke hvad årsagen er, da der ikke burde være nogen direkte forbindelse imellem det. Det kan evt også skyldes, at der er kommet massivt flere wifi forbindelser i området. Men selv når jeg justere kanalen til en der ikke er belastet, så får jeg nærmere dårligere resultat. (40mhz, er en rigtig skidt ide). Ca. hver ½-1 minut svinger den fra 0mb op til 144mb, når jeg sidder med min bærbar ca 1-1½m fra routeren. Ved en ping har den en reaktionstid på ca. 140ms. Det er helt uacceptabelt. Du får ikke umiddelbart ombyttet routeren. Men måske hvis du bestiller den Yousee´s nye boks, kan du få dem til at sende dig en ny router også. Det er vist sket før.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fik et nyt modem uden beregning i stedet for CG 3000 da jeg skulle bruge det til den nye boks. Hørte Intet om at det skulle retuneres. Intet problem med CG 3000, det kørte som en galopperende hest. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |