|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mad Onion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Så i går et indslag i TV Lorry om disse problemer i København, hvor man havde fundet ud af, at det skyldes at Moviva bussernes radioanlæg brugte samme frekvens som YoySee efter kanal omlægningen. Har nu lagt mærke til, at hver gang det sker hos mig her i Roskilde, så kører der en bus forbi nede på gaden. Da jeg bor i centrum sker det rimelig tit. Er der andre der kan konstatere det samme, for så må der lægges pres på YouSee for en løsning.
Mad Onion
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nogle af de forstyrrelser der kan opleves i Kabel anlæg, skyldes netop indstråling fra diverse tjenesters radioanlæg (Politi, Redning, Militær o.s.v.), de tjenester bruger selvfølgelig de bestemte frekvenser helt lovligt, kabelselskaberne har også lov til at bruge dem i deres kabler, hvor de ikke må forstyrre radioanlægne, og sansynligt heller ikke gør det, at det omvendte så er tilfældet er en anden sag.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Da burde YouSee om nogen, så fordele deres analoge programmer i disse områder, hvor busser og andre forstyrrer.
![]() Redigeret af moho - 28-Februar-2011 kl. 13:53 |
|
![]() |
|
Moef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
![]() |
Jeg har flere niveauer i billede / lyd udfald her hos mig. Det er også Yousee som er leverandør. Der opstår nogen gange små lydudfald her i cirka et sekunds varighed. Det er når jeg bruger TV tuneren, og kan ske på alle kanaler. Dertil kommer, at mit Samsung C755 både laver et sekunds billede og lyd udfald (blank skærm) periodisk på HDMI indgangene (på Engelsk kaldet "blinking" problemet.)
Men det kan være lidt svært, at vide om det er Yousee kabel problemer, eller det er TV'et som bøvler. Dog er de små periodiske TV tuner lyd udfald startet for nyligt i år. Men det kan selvfølgelig skyldes en Samsung firmware update som er problemet?! Men jeg må indrømme, at jeg med mit fladskærms TV har langt flere mystiske billede og lyd udfald end jeg havde sidste sommer med et CRT TV. Moef |
|
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() |
Jeg låner lige lidt spalte plads - håber det ikke gør noget. Det handler om det samme.
Her til aften, lige efter midnat, var der intet signal fra 00:05 - 00:13 + igen 00:23 2 hurtige "Intet signal. Check antennekablet . . ." Hvilket der jo overhovedet ikke var tale om. Men okay, det er jo den slags smuttere der kan ske. ![]() Det var uden tvivl signalet udefra der var koks i. Også sne på alle analoge kanaler. Nå pyt - det virker fint igen . . . . ihf. lige pt.
![]() Redigeret af Roland - 01-Marts-2011 kl. 00:43 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
JensenAmager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: 2300 Kbh. S Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Jeg har på mit Sony uden kort og box også problemer og har haft det i ca. 1-1½ md. Der er dog ikke tale om deciderede udfald, men om pixeleringer, primært på HD-kanalerne men også på visse SD-kanaler. Særlig slemt synes det at være om aftenen og på Kanal5 HD.
Jeg har fået målt mit signal af YouSee-tekniker og jeg bruger afskærmet antennekabel, som går direkte fra væggen til tv.
Hos mig er der flere hundrede meter til nærmeste bus, som kun kører et par gange i timen, så det kan ikke være årsagen. Jeg har set denne driftsinfo hos Yousee:
Håber det er det der er årsagen, og at de snart får styr på det.
|
|
![]() |
|
JensenAmager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2008 Sted: 2300 Kbh. S Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Linket virker vist ikke, så her er, hvad der står på YouSee driftsinfo:
Kunder kan desværre i øjeblikket opleve periodiske forstyrrelser i form af "frys og hak" på de analoge og digitale kanaler, det drejer sig om få forstyrelser pr udsendelse.
Vi forventer at fejl er udbedret senest d. 4/3 2011. DR1 , DR2 og Tv 2 er dog ikke berørt af denne fejl. Vi beklager de gener det medfører, vores teknikere arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt. Venlig hilsen YouSee Fejlservice. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
![]() |
Ja - jeg har det samme problem gennem det sidste mdr. - men kun når jeg køre igennem boxen - hos mig er det HD kanalerne og mest på kanal 5 HD og eurosport HD og rigtigt slemt har det været på de ting jeg har optaget - jeg har været igennem nye kabler, formater harddisk, fabriksindstillinger og lavet en tvungen opdatering. Så jeg håber det er den fejl yousee driftinfo skriver om - jeg har virkelig fået gråt hår her den sidste mdr.
Hvis det ikke er det - så har jeg kun tilbage at prøve at leje en ny box ( den jeg bruger er min egen ) men hvis nogen har nogen gode råd så kom frem .. Nils
|
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
Jeg vil melde mig i koret af folk med problemer med "hak" i udsendelserne her på det sidste (har boksen med harddisk). Har ikke haft tid til at formatere etc., så jeg satser på at YouSee løser problemerne, som de skriver.
Edit: Bor på Amager Redigeret af kena - 01-Marts-2011 kl. 09:46 |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
YouSee omtaler nu problemet med bussernes sendeudstyr: Bybusser kan forstyrre dit tv.
Man skriver at løsningen er den samme som ved forstyrrelser fra det terrestriske sendenet: "Du skal sikre dig, at de kabler og stik, du har i din bolig, er af god kvalitet og dobbelt afskærmede." |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
YouSee bør lægge de analoge kanaler ned i det område hvor andre godt må sende via Master eller busser og andre mobile enheder. Båndet fra 225 og til 400MHz er normalt til Luftvåbenbrug.
Klart det ikke er YouSee's problem man anvender digital modulation, i bånd hvor dette er meget uhensigtsmæssigt, her konkret 400-472MHz.
Det meste Tv udstyr folk har kan vel modtage i det hele område 47-870MHz (inklusive hyperkanalerne S-21 til S-44).
At jeg også mener signalet YouSee leverer ligger liiige det under grænsen for at pixeleringerne opstår, så øge effekten til over en hvis grænse, nul og nixenbixen! ![]() Redigeret af moho - 01-Marts-2011 kl. 12:36 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |