Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
|
Sendt: 01-Marts-2011 kl. 12:39 |
joern.loenborg skrev:
moho skrev:
Da burde YouSee om nogen, så fordele deres analoge programmer i disse områder, hvor busser og andre forstyrrer. Her i Århus blev TV Zulu (vistnok) forstyrret af Hedensted senderen (Vejle-Horsens), i de gamle analoge dage!
|
Hvad mener du? Alle kunder hos YouSee modtager de analoge kanaler. |
Jo men i det område hvor Busserne forstyrrer, her mener jeg YouSee leverer signalet Digitalt. Og jeg mener De skulle sende analogt de steder hvor der er problemer med et digitalt signal.
400-470MHz bør YouSee sende analogt, medmindre De vil lade deres kunder lide under billed- og lydproblemer.
Analoge signaler skal jo ikke behandles af nogen processor, og kan ikke "ødelægges" ad den vej. Billedet kan forstyrres men "falder ikke ud", på samme måde som ved noget digitalt.
Redigeret af moho - 01-Marts-2011 kl. 12:42
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 01-Marts-2011 kl. 12:49 |
YouSee, Teknik og undertegnede er bare ingen god blanding. Engang blev tingene godt og grundigt blandede, Stofa programmerne, her i Århus i 1995 fik nogen det indtryk at S-kanalerne, Hyperkanalerne, fra de 300 og til 470 (S-21 til S-44) også var digitale, dette kom ud i trykt form. Således man havde behov for digitale tunere, STB. Hvilket ikke var tilfældet. Ens Tv dengang var ikke digitale, nogen havde bare ikke fuld S-kanal og analog dækning i deres Tunere.
Nu tænker jeg også meget konkret på hvad Antenneforeningerne og Boligafdelingerne gennem årene har givet udtryk for; nogen boligafdelinger ligger jo i YouSee områder og andre i Stofa's, selvom Boligforeningerne kan være de samme.
Jo det er rigtigt jeg har Stofa men tråden handler altså om Teknik og udfald.
Når man kan anvende SFN, Single Frequency Network, da gælder det vel også at forstyrrende signaler fra diverse forbikørende enheder, "At Signaler lægger sig sammen, således at forstyrrelserne bliver maksimale til stor gene for Seerne!"
Redigeret af moho - 01-Marts-2011 kl. 15:47
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 01-Marts-2011 kl. 17:45 |
moho skrev:
joern.loenborg skrev:
moho skrev:
Da burde YouSee om nogen, så fordele deres analoge programmer i disse områder, hvor busser og andre forstyrrer. Her i Århus blev TV Zulu (vistnok) forstyrret af Hedensted senderen (Vejle-Horsens), i de gamle analoge dage!
|
Hvad mener du? Alle kunder hos YouSee modtager de analoge kanaler. |
Jo men i det område hvor Busserne forstyrrer, her mener jeg YouSee leverer signalet Digitalt. Og jeg mener De skulle sende analogt de steder hvor der er problemer med et digitalt signal.
400-470MHz bør YouSee sende analogt, medmindre De vil lade deres kunder lide under billed- og lydproblemer.
Analoge signaler skal jo ikke behandles af nogen processor, og kan ikke "ødelægges" ad den vej. Billedet kan forstyrres men "falder ikke ud", på samme måde som ved noget digitalt. |
Igen noget du ikke ved. Udfaldene gælder også iflg. YouSee de analoge kanaler. Sådan skriver YouSee bl. a.:
"Fænomenet forekommer bl.a. i hovedstadsområdet og i Næstved og Ringsted og kan berøre signalerne fra bl.a. DR1, DR2 og TV 2. Busserne i disse områder sender konstant besked om, hvor på ruterne de befinder sig. Da busserne anvender en frekvens, som også bruges til kabel-tv, kan signalerne fra busserne blande sig med tv-signalet, så det på digitale tv-apparater ender med sort skærm. Analoge tv-apparater viser striber eller sne, når signalet forstyrres."
Redigeret af joern.loenborg - 01-Marts-2011 kl. 17:50
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:25 |
Jørn Lønborg
Igen noget du ikke ved. Udfaldene gælder også iflg. YouSee de analoge kanaler. Sådan skriver YouSee bl. a.:
"Fænomenet forekommer bl.a. i hovedstadsområdet og i Næstved og Ringsted og kan berøre signalerne fra bl.a. DR1, DR2 og TV 2. Busserne i disse områder sender konstant besked om, hvor på ruterne de befinder sig. Da busserne anvender en frekvens, som også bruges til kabel-tv, kan signalerne fra busserne blande sig med tv-signalet, så det på digitale tv-apparater ender med sort skærm. Analoge tv-apparater viser striber eller sne, når signalet forstyrres."
Ja selvfølgelig kommer der forstyrrelser men der kommer jo ikke bare en sort skærm ved analoge, og dette er min pointe. Fra YouSee's side skal alle løsninger herpå læsses over på kunderne. Og hvis ingen andre reagerer herpå, så kan jeg kun håbe på Forbrugerstyrelsen kommer på banen, kunder kan vel have et krav et eller andet sted.
Men måske er den eneste løsning anskaffe den boks som YouSee leverer, i modsætning til TV'ets indbyggede Tuner (men hvad siger Fabrikant eller Sælger?).
Redigeret af moho - 02-Marts-2011 kl. 12:31
|
 |
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
|
Sendt: 02-Marts-2011 kl. 12:35 |
moho skrev:
Jørn Lønborg
Ja selvfølgelig kommer der forstyrrelser men der kommer jo ikke bare en sort skærm ved analoge, og dette er min pointe. Fra YouSee's side skal alle løsninger herpå læsses over på kunderne. Og hvis ingen andre reagerer herpå, så kan jeg kun håbe på Forbrugerstyrelsen kommer på banen, kunder kan vel have et krav et eller andet sted.
Men måske er den eneste løsning anskaffe den boks som YouSee leverer, i modsætning til TV'ets indbyggede Tuner (men hvad siger Fabrikant eller Sælger?).
|
Det er selvfølgelig også galt med signalet til boksen fra YouSee, hvis modtagerforholdene i områder bliver generet. Det kunne du jo selv se, hvis du havde fulgt med i tråden. Der er indtil flere, der har boksen, hvor det også er galt.
Redigeret af joern.loenborg - 02-Marts-2011 kl. 12:38
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
 |