|
Kraftig forstærker |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||||
Steen F.
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 555 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Jeg tænkte på min gamle NAD C320. Den skulle heller ikke over "kl. 10 eller 11" men det var mere fordi det begyndte at lyde dårligt hehe Mudret bas, som om der ingen kontrol var med enhederne, og en skarp diskant. Fladt stereoperskeptiv, ingen dybde eller dynamik. Har tidligere prøvet min B&W med en 200W Denon og der var anderledes pænt styr på løjerne. Men igen, forstærkere de koster bare hvis man skal ud og købe nyt. Men indrømmet, mine B&W er nok lidt svære finde et godt match med. |
||||||
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
||||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Der ingen begrænser på en nad c275bee og c320bee
|
||||||
Steen F.
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Soft-clipping? Eller hvilken begrænser? Jeg tror nu ikke soft-clipping er en begrænser som sådan. Du kan stadig fyre den af 100% men hvis der er peaks så bliver de rundet mere blødt af for ikke at skade højttalerne. Der er soft-clipping switch på bagsiden af min gamle NAD C320 fra 1999 (det er nok også nødvendigt når den kommer i problemer med dens 2x40W hehe)
Redigeret af Steen F. - 02-Februar-2024 kl. 18:29 |
||||||
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
||||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Den sælges så viser jeg kan se KUN direkte fra producenten. Den ser sød ud og indvendigt er der gjort noget ved “lækkerheden”. Men at bruge den op i en tråd om “kraftig forstærker”, er sgu lidt spøjst. De reklamerer vildsom med kapaciteten i kondensatorerne, men deres opgivne tal viser at de vidst har brugt for mange penge på kondensatorer og for lidt på udgangstransistorer. 75W i 8 ohm og 100W i 4 ohm, det lugter af den hurtigt løber tør for strøm. Og giver man sig til at kigge på billeder, så ser man forbindelsen fra forstærkerprintet til højttalerterminalerne er en flot rød og sort ledning, pænt ført til terminalerne, forbundet til printet med et stik der svarer til det tænd knappen på din computer er forbundet til mainboardet med. Sådan et er ikke beregnet til at levere noget “saft” igennem. De er rated til 3A. Jeg er sikker på at de findes fine reviews af den, lavet af folk der falder på halen over så fin den ser ud og så “kilder” den nu er reklameret til at være. Men i mine øjne er den mest snakeoil. Klaua
|
||||||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Måske ikke en begrænser, men så en input regulering. |
||||||
Steen F.
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Det ligner en gain kontrol?
Jeg vil tro at det vil have stor indflydelse på lydkvaliteten. Sådan er det i hvert fald ved studie-grej. Hvis du skruer næsten helt ned for gain og helt op for forforstærkeren, så lyder det af helvede til.
Redigeret af Steen F. - 02-Februar-2024 kl. 19:01 |
||||||
|
||||||
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Har heller ikke prøvet endnu, har indtil videre kørt med FIX volume. Har aktiveret soft-clipping, men må indrømme at jeg ikke tror at de 150W har været presset eller udnyttet helt endnu. Og jeg tror der er noget forskel på C320 og så C275BEE, der var da i hvert fald på prisen, og at 320’eren var udgået af sortiment da jeg købte min C275. C275BEE gik først ud af produktion i 2018. Så måske er det på tide at finde dens afløser, men jeg er indtil videre ikke blevet skuffet af den.
|
||||||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 187 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Den driver alt helt ned til 2ohm - mindst lige så effektivt som alt det aluminium indpakkede powerpoint udstyr du kan købe ellers.
|
||||||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Er helt enig med @Snippermanden, de fysisk små forstærkere fra Souindimpress levere stor lyd. Bruger selv flere forstærkere i mit setup fra dem og ved næste udvidelse i min stue, så bliver det også Souindimpress der bliver købt... Frank
|
||||||
Steen F.
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Kan man ikke læse en reel test af de forstærkere et sted? Synes kun det er målinger. Og selvom den måler godt er det jo ikke ensbetydende med hvordan den lyder.
|
||||||
|
||||||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
A hva? min bliver hånd lun, selv når den har fået noget at arbejde med - har aldrig været noget jeg bare ville overveje at kalde "super varm". Redigeret af Kasper_J - 03-Februar-2024 kl. 19:46 |
||||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
|
||||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |