recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftigste bærbare computer idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKraftigste bærbare computer idag?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Jeg troede Radeon var med på OpenGL-vognen efterhånden. En skam hvis de ikke er, så kunne jeg godt have fundet et alternativ. :-)
Det skal være Nvidia pga. mit 3D tegneprogram anbefaler Nvidia og anbefaler ikke ATI o.lign.

Ja, jeg kender det godt. Programmerne SKAL kunne køre flydende.

Jeg er grafiker, og der passer MacBook Pro bedre, da de kører Photoshop filtre ret godt.

Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 08:45
Det er nu komplet ligegyldigt om grafikken hedder quadro fx eller firegl (som er ATI's version af workstation grafik og er IKKE et radeon kort, selvom det er de samme chips der bliver brugt).Jeg synes ikke jeg kunne se hvilket program du anvender, MEN der hvor man skal sætte noget på spidsen er selvfølgelig i det øjeblik man ønsker support. Med Autodesk produkter nægter autodesk support på noget som helst hardware som ikke er certificeret - så er det komplet ligegyldigt om et geforce 480 er god til opengl. de laver ikke support med mindre der er et quadro fx eller et firegl kort i maskinen. Hvis ikke dette er vigtigt for dit arbejde så kan du købe en qosmio som ikke er andet end en gang hjemmebras (har prøvet at lave noget support på sådan en fætter - måtte næsten gå ud af lokalet på grund af larm fra den.) Og undskyld mit lidt sure opstød nu det er ikke personligt - hvis man er professionel så bruger man også et professionelt værktøj. det er en qosmio ikke, men derimod en forfærdelig omgang plastikbras. hvis du køber den med et cvr-nummer har du ikke længere de 2 års garanti som der på et privatkøb, men kun den standardgaranti som toshiba giver (1år!).På en 8740w eller en w700 fra lenovo så er der 3 års onsite fra starten af. Jeg ville umiddelbart mene det var en sjat vigtigt når man kaster +20K efter en maskine.)

Men det er altid let bare at fokusere på specs og så tro at det så må være den bedste bærbare overhovedet, men det vil jeg nu ikke nødvendigvis mene. HP'erne er rent faktisk nogle af de bedste workstation bærbare på markedet. Personligt kunne jeg aldrig i mit liv drømme om at købe en lenovo w710/hp 8740w, men en w510/8540w ku jeg nu godt finde på hvis det var nødvendigt. Men jeg er nu godt tilfreds med min macbook pro, men jeg skal heller ikke sidde og tegne i 3D dagen lang.
Til top
Tempo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 09:34

Hvad med en Alienware M17x?

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Jabu Jabu skrev:

Toshibaen er jo dårligt en bærbar, op til 3 timers batteritid og en kampvægt der starter på 4.6kg...
ordet "flytbar" er vel mere passende i denne situation Tongue
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Tempo Tempo skrev:

Hvad med en Alienware M17x?
Se interessant ud. Kommer til at koste lige ved 36.000,- hvis jeg putter nogle af de hårdeste specs i den. Det vil sige lidt over 38.000,- med 3 års service. Sindsygt. Desuden opererer den kun med ATI grafik og som sagt skal det helst være NVidia.

claus_jac: Tak for dine kommentarer. Jeg arbejder med Dietrichs 3D Cad/cam - se evt. også forum. Som det ses bl.a. af denne tråd, anbefaler de Nvidia over ATI, men man kan godt i nogle tilfælde køre deres program med ATI. Der er så vidt jeg ved ingen begrænsninger på support på deres software, uanset hvilken computer og hardware man sidder med.

Det er muligt du synes at Qosmio'en er noget hjemmebras - men i de sidste 3 år+ har jeg siddet med en Toshiba Satellite P200-14U (se herunder, fik den opgraderet til 3 Gb ram, så vidt jeg husker, dengang jeg købte den), der har tjent mig utroligt godt. Jeg har ikke haft nogen nævneværdige problemer med den, bortset fra at dens kortlæser af en eller anden grund ikke længere altid vil læse mine Memorystick Pro kort, mens andre kort vil den godt. Men det er en bagatel. Så for mig tror jeg at Qosmio'en (f.eks.) ville være et super køb - alternativt Fujitsu-Siemens Celsius H700, med ekstern skærm og tastatur - men sandsynligvis Qosmio, hvis ikke der er andre alternativer.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af Jabu Jabu skrev:

Toshibaen er jo dårligt en bærbar, op til 3 timers batteritid og en kampvægt der starter på 4.6kg...
ordet "flytbar" er vel mere passende i denne situation Tongue
Den jeg sidder med idag er i samme kategori, så det er som sagt før ligegyldigt i denne sammenhæng.

Thorvald.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 12:25
Der er kun to valg. HP Elitebook eller Lenovo. Holdbare og robuste hele vejen igennem - uden på som inden i. Deres on-site service plejer også at være rigtig god og hurtig. 

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 12:28
Lige ved du skulle overveje en iMac, ca lige så bærbar og så kan du få større skærm !

Ser ud til det er det bedste du finder til prisen den toshiba du har fundet nu hvor det skal være nvidia. Hvis det ikke var vigtigt så ville jeg tage en ASUS G73JH TZ158Z istedet som altså har en bedre grafikkort men en anelsee (meget lidt) ringere cpu. Har også en 7200rpm hybrid harddisk med 4gb flash (ssd) i forhold til toshibaens 5400rpm som må blive en kæmpe flaskehals. 

Redigeret af Briam - 18-September-2010 kl. 12:28
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 15:22
Nogle af Jer nævner at man bør betale mere (en del mere) for at få noget af ekstra høj kvalitet og med ekstra høj service. Men hvorfor? Jeg har i de 3 år jeg har haft den, ikke haft behov for service på den Toshiba jeg sidder med. Den fungerer fint bortset fra et bagatel med kortlæseren. Der er ikke noget af kabinettet der er i stykker - den kunne godt holde flere år endnu, hvis ikke det var fordi ydeevnen begynder at svigte i forhold til det jeg bruger den til. De bærbare jeg har haft før holdt ikke mere end ca. 2 år selvom de kostede 25.000,- - 30.000,-. Enten det var noget med kabinettet der gik i stykker og at selve computeren også svigtede. Idag holder computerne længere fordi kvaliteten er blevet bedre. Under alle omstændigheder holder en computer ikke mere end omkring 2-4 år, før specifikationerne ikke "duer" mere. Så hvorfor betale dobbelt så meget for at få en computer der kan holde i flere år end dette, når en anden computer kan holde lige så længe og endda længere, f.eks. hvis den gives til én, der ikke har så stort et behov - eller hvis ens behov ikke stiger?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 09:00
Hej igen. Jeg har kigget på en række forskellige computere - og jeg må indrømme at jeg begynder at hælde meget imod Dell Precision mobile workstation M6500. Når det nu endelig skal være, bør jeg vel egentlig have quadro processor og quadro grafikkort - og jeg er ikke sikker på at Toshiba Qosmio's grafikkort er et quadro-kort?

Jeg tænker at det måske også ville være en fordel for firmaet at sige at fremover bliver computere købt ét sted - hos Dell. Firmaet er internationalt med folk i Danmark, Norge, Sverige og Lithauen. Men Dell er jo også internationalt, så det er bare at vælge land på deres hjemmeside - sådan at danskeren får en dansk computer, og dem i Lithauen en "lithauisk" computer osv. Jeg kan jo lave min konfiguration hele vejen, undtagen købet, printe den til PDF og sende den til den, som skal forestå købet. I stedet for at man køber en Toshiba, et sted i Danmark, en Lenovo et andet sted i Norge og noget 3.de og 4.de i Sverige og Lithauen (bare eksempler). Desuden er der måske bedre garanti, service og support med Dell end med andre - 3 års garanti? og 3 års service som standard.

Er Dell god kvalitet? God byggekvalitet indvendigt såvel som udvendigt. Holdbare computere, både indvendigt og udvendigt? Hvis jeg køber f.eks. "B" eller "C" (se nedenunder), så er de jo lidt dyre - men til gengæld vil både byggekvaliteten og specifikationerne måske gøre at den holder 5-6 år, hvor Toshiba'en måske kun holder 3-4 år - enten det så er byggekvalitet eller specifikationer, der svigter først.

Der var to ting, der generede mig lidt da jeg sad og lavede konfigurationer på Dell's hjemmeside: Hvorfor kunne jeg kun vælge op til 500 GB HDD?? Der skulle da være mulighed for at vælge 2 harddiske, så jeg kunne få f.eks. 1000 GB kapacitet??? Er det kun "Advanced" ("C") udgaven der kan fås med dette flotte orange/røde kabinet, som jeg vældigt godt kan lide? Eller vil det være muligt at få det også til "Essential" ("A" og "B") udgaven? Det er også en smule irriterende at Dell ikke har en "før-salgs" e-mail man kan skrive til.

Jeg synes at jeg hælder meget mod Dell "B" eller "C" - med sådanne computere bør jeg kunne lave selv de største projekter der kunne risikere at lande på mit bord - i mange år fremover. Man får også mere for pengene med disse Dell end med HP og Lenovo. HP's Elitebooks er faktisk ikke engang vældigt interessante. Desuden har jeg ikke meget fidus til HP.

Herunder et skema over computere, som jeg har kigget på:

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 19:30
tja der er vist en årsag til at Dell ikke har nogen support der virker - jo hvis du vil betale for den, men ellers er den non eksisterende og deres maskiner er så absolut ikke i den "gode" ende af byggekvaliteten. Men som det er med alt andet så er der risiko for at få en mandagsmodel, og der er chance for at få en god udgave. Sådan er det med alle, men Dell har generelt et lille problem der. MEN Dell precision, Fujitsu celsius, lenovo W og hp W serierne er ALLE business bærbare og dermed certificeret til at køre diverse 3D-apps resten er "hjemmebryg".
Det skal dog lige siges at quadro fx ikke har noget som helst med 4-kerner eller noget at gøre. Det er blot betegnelsen for nvidia's grafikchips som bruges til den del. Teknisk set er det egentlig de samme chips de bygger på som med geforce, men der er lavet en smule om og det er specielle drivere der anvendes. Det er derfor at autodesk og hvem det nu ellers er holder sig til dem når de skal lave support, for der er testet langt mere af på de platforme.
Personligt er jeg ikke bleg for at vælge en HP. der er en gigantisk forskel på en pavilion bærbar som man går ned i fona og kigger på og så en 8540w. HP har rent faktisk oppet sig ganske gevaldigt de sidste år i deres highend business segment. så kvaliteten er faktisk rigtig god - men igen som med dellerne - du kan risikere at få en mandags model. det er også derfor service er så vigtig. - du kan have været heldig - men man kan også være uheldig og så er helvede løs med en billig udgave, med dårlig support/service.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:30
Det er ikke den opfattelse jeg har fået af Dell. Når man køber en Dell Precision f.eks., så er der som standard 3 års garanti og næste dags service, inkluderet. Du kan så tilkøbe yderligere support, hvis du vil, men det kan jeg ikke se nogen grund til. I dette forum: http://user.dietrichs.com/Forums/viewtopic/t=12361.html, er der én der taler absolut positivt om Dell Precision og Dells service og som har en der har kørt i 8 år. Det ville jeg kalde et positivt vidnesbyrd til Dells fordel.

Så jeg synes det er forkert at sige at Dell ikke har nogen support der virker - for den kommer jo med som standard, når du køber computeren.

Er der nogen, der ved om man kan skrive til Dell på e-mail? Jeg ville gerne spørge om forskellige ting. Såsom at ekskluderer Office pakke, antivirus o.lign. som jeg ikke har bruge for (jeg har Office 2000 og jeg ønsker ikke nyere Office og har ikke behov for det) - og i stedet få mere harddisk kapacitet f.eks.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu