recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftigste bærbare computer idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKraftigste bærbare computer idag?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:32
Ok, måske er quadro grafikkortene ikke 4-kerne teknologi på samme måde som quadro processorerne - men de er vel alligevel de bedste og kraftigste grafikkort man kan få idag?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 21:21
nej det har ingen som helst relation til performance. (kun delvist, da deres opengl performance selvfølgelig er optimeret en smule.) et quadro kort er ikke meget bedre til DX/opengl, men det er testet i hoved og r.. for kompatibilitet og det er certificeret af softwareproducenterne og driverne skulle også gerne være langt mere stabile til grafisk brug end et std. grafikkort er. Et godt eksempel var at de første quadro kort der kom frem. der kunne man faktisk lave et kort selv ved at lodde en forbindelse på det almindelige geforce kort og så installere driverne. Det var sådan set det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 07:27
Ok, jeg forstår hvad du mener - kiggede efter en sammenlignings side på Nvidia, som jeg synes jeg engang har set på deres hjemmeside. Fandt dette i stedet for.
Quadro FX 3800: 1012
Quadro FX 3800M: 979
Quadro FX 2800M: 883
Geforce GTS 360M: 858
Quadro FX 880M: 506
Men jeg ved ikke om det er den rigtige type sammenligningskort jeg kigger på her.
Men uanset hvordan vi så ser på det - så er det vel Dells Precision's, der har nogle af de bedste specs i ovenstående skema.
Toshiba'en er temmelig god med god processor, godt grafikkort, pænt med ram og stor harddisk.
HP'erne har ikke quadcore processor og alt for lidt ram.
Dell's har supergode grafikkort, supergode processorer og bunker af ram og er dermed gearet til at kunne holde i mange år. De er også deciderede workstations og har 3 års garanti og 3 års support som standard.
Lenovo'erne har ret gode specificationer, men alt for lidt ram. Man betaler alt for meget for navnet. Jeg har aldrig brudt mig noget særligt om IBM.
Celcius H700: Ret ok, men lille skærm og grafikkortet ligger noget under dem i Dell's.

Redigeret af Thorvald - 22-September-2010 kl. 07:29

Thorvald.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 18:05
Hvis jeg husker rigtig laver MSI nogle rigtig gode computer der også kan lave lidt... Men hvis dine programer kan køre på en mac kunne du måske også kigge lidt til den sideSmile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg tænker at det måske også ville være en fordel for firmaet at sige at fremover bliver computere købt ét sted - hos Dell. Firmaet er internationalt med folk i Danmark, Norge, Sverige og Lithauen. Men Dell er jo også internationalt, så det er bare at vælge land på deres hjemmeside - sådan at danskeren får en dansk computer, og dem i Lithauen en "lithauisk" computer osv. 

Det er netop det, der er fordelen for et firma. Én leverandør af computere, og et professionelt OS (ikke home versionen), så der kan skiftes sprog. 
Hvis det er kritisk med nedetid, kan firmaet eventuelt have en reserve, der er klar.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 19:16
@Thorvald - Kender du denne side? eller tjek den: http://www.notebookcheck.net/

Redigeret af Brixen - 22-September-2010 kl. 19:16
Venlig hilsen
KB
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:41
Hej!

Har lige fået en HP8740W i dag på arbejdet til bla. solidworks.
Kan godt skrive et par ord om den snart, hvis det kan hjælpe.
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:42
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over Dell, men jeg kan huske der var en del negativt om dem i kontanten.

PV
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Thorvald - Kender du denne side? eller tjek den: http://www.notebookcheck.net/

Nej, men den ser interessant ud fordi det ser ud til at jeg kan søge på de forskellige som jeg overvejer - og se om der er et review.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over Dell, men jeg kan huske der var en del negativt om dem i kontanten.

Dette er også interessant - men dette ser ud til at være folk der køber privat og der har sandsynligvis ikke været tale om en workstation, men andre af deres "home-end" computere. For på Dell's mobile Workstations som M6500 er 3 års garanti og 3 års næste dags service, standard.
Der var én der nævnte MSI - dem tænkte jeg også på, men da jeg kiggede på deres hjemmeside fandt jeg ikke umiddelbart noget vældigt interessant.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Du skal da være velkommen til at skrive lidt om specifikationerne og hvordan den klarer tingene. Smile

Thorvald.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Du skal da være velkommen til at skrive lidt om specifikationerne og hvordan den klarer tingene. Smile
Her er specs. :

HP EliteBook Mobile Workstation 8740W - Core i7 720QM / 1.6 GHz ( 2.8 GHz ) - Centrino 2 with vPro - RAM 8 GB - HDD 500 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM - Quadro FX 2800M - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 2.1 - TPM - fingeraftrykslæser, SmartCard-læser - Windows 7 Pro 64-bit - 17" Widescreen TFT 1920 x 1200 ( WUXGA ) wide-viewing angle (WVA) - kamera - Microsoft Office Ready

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu