recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftigste bærbare computer idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKraftigste bærbare computer idag?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 09:51
Hvordan har du fået den med den processor og den mængde ram? Det er nogle andre specifikationer, der er på HP's hjemmeside såvel som f.eks. hos Proshop. Og hvad har den kostet?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:14
Jeg ville holde mig langt væk fra HP.
Jeg har haft en del HP arbejds bærbare af w serien. De har været totalt nedslidte efter 2-3 år.
Desuden er de ikke specielt lydløse, så ville nok vælge et andet mærke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:22

Tja - jeg er heller ikke vild efter en HP, som man også ser tidligere i tråden - netop fordi jeg har hørt / læst en del dårligt om dem. Men jeg tager gerne alle muligheder med, for at se hvad mulighederne er. En af min chefer (heller forhenværende), havde en HP. Lige så snart han ikke rørte den i 5 minutter, gik den i baglås og der var ikke andet for end at genstarte den.

For mig at se, har jeg i forhold til den liste jeg lavede, indtil videre 2 reelle muligheder: Toshiba's Qosmio og Dell Precision mobile workstation M6500. Denne Acer, kunne også have været en god én, hvis den havde været med et Nvidia grafikkort. Alle andre specs er ret ok. Den Acer jeg nævner på min liste kunne også have været en mulighed, men den findes ikke umiddelbart.

Thorvald.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:29
Jeg har haft Dell før, men firmaet har fravalgt dem nu pga. dårlig service.
Jeg synes at denne HP virker til at være ok - nu må vi se!

Min HP er købt igennem Atea og jeg mener den koster ca.21000kr + moms
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Jeg har haft Dell før, men firmaet har fravalgt dem nu pga. dårlig service.
Jeg synes at denne HP virker til at være ok - nu må vi se!

Min HP er købt igennem Atea og jeg mener den koster ca.21000kr + moms
Dell fravalgt pga. reelt dårlig service eller pga. rygter om dårlig service?

Thorvald.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:57
Reelt dårlig service. Lange svartider og langsomme reperationer.
De vil gøre alt for ikke at skulle rep. hardware!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 12:30
Jeg tror nok at det ender med Toshiba Qosmio X500-135. Dell's workstations er langt for dyre, HP's og Lenovo's workstations er enten latterlige i specifikationer eller for dyre (eller begge dele). Og tilbage er der stort set kun Toshiba Qosmio X500-135, der har en af de bedste bestykninger og nok den bedste i prisklassen omkring 15.000,- Sony Vaio, kunne også være værd at holde øje med.

Herunder skema, med de kommentarer jeg havde til det:

Har lige gennemgået mit skema, med interessante computere, over frokosten og opdateret til priser af idag. Listen af Dell's Precision M6500, viser hvad man skal ud med, hvis man skal have de absolut kraftigste bærbare computere man kan få idag. - Men prisen er også derefter og jeg er enig i at priser på fra 30.000 inkl. moms og opefter er - nå ja, lidt for vildt... ;-)

Så er der HP's Elitebooks, der også tilhører klassen af mobile arbejdsstationer (bærbare computere specielt udviklet til industrien og specielt udviklet med CAD-branchen som støtte). Men begge to er ret latterlige i forhold til prisen med hhv. 2 og 4 GB ram - jeg har 3 GB i den jeg har nu.

Lenovo's er lige så latterlige i forhold til prisen. Desuden har jeg aldrig rigtigt brudt mig om Lenovo (tidligere IBM) og du husker Jesper havde konstant problemer med sin HP - og jeg har hørt lignende dårlige historier om HP. Så HP er jeg heller ikke vild med.

Acer kunne have været vældigt interessant, hvis den havde Nvidia grafikkort.

Nå ja, bottom line er at det igen er Toshiba der falder ud med at give mest for pengene - ikke mindst version C, i kraft af tilbuddet.
Det er et utroligt godt tilbud - hvor vi få computeren med den maksimale mængde ram der kan sættes i den, med taske og med 3 års garanti - til samme pris som den ellers sælges til som standard.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 10:45
Hej.

Så er jeg tilbage igen. Det forlyder at vi måske kan købe computeren i december. Så jeg har været ved at kigge lidt kritisk på de muligheder der er idag. Se herunder. Toshiba Qosmio står stadig højt på min liste, specielt den nye model, der har fået bedre grafikkort og hurtigere harddisk. Og måske kan jeg få den med 8 GB ram, uden at det bliver ret meget dyrere (det kunne jeg i hvert fald sidst med 135'eren, men jeg har ikke fået svar vedr. 147'eren endnu). De andre er også mere eller mere interessante - dog er Alienware'n for dyr. Alt ialt virker Toshiba'en som om den stadig går af med sejren, selvom der er nogle af de andre der er tæt på at være lige så interessante.

Er der noget jeg overser blandt disse eller har jeg overset en model "derude"?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 20:10
Hej.

Er der nogen der kan forklare mig hvad hybrid harddisk er? Er set det et par gange, men kan ikke rigtig se hvad det egentligt vil sige.

Thorvald.
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 21:37
Det er en HDD der har lidt Flash typisk 4 GB altså en mellem ting mellem SSD og almindelig HDD
fek.s
http://www.shg.dk/Harddisk/Seagate-500GB-Hybrid-2215170.html
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 09:15
Ok, så der er sådan set to harddiske: En alm. harddisk og en SSD i samme kabinet. Men hvad kan det bruges til? 4 GB kan ikke bruges til noget. Det var noget andet hvis vi snakkede om en hybrid disk med 500 GB alm. harddisk og f.eks. 64 GB SSD. Så kunne man bruge SSD'en til styresystem og software og den anden til data. Ved så ikke om det er nogen fordel at de to diske sidder i samme kabinet - hvad så hvis den ene disk bryder sammen. Så skal man skifte begge.
Nej - ser ikke nogen fordel i det.

Thorvald.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 13:53
Det fungerer på den måde at de data (programmer) man bruger mest lægger sig på SSD disken, så man altid har hurtig adgang til dem. Dvs de 4GB fungerer som en slags cache, men med indbygget intelligens.
/Peter
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu