recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kraftigste bærbare computer idag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKraftigste bærbare computer idag?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 14:24
Aha ok, så forstår jeg bedre princippet. Men jeg vil nok stadig hellere have 1000 GB HDD end en 500 GB hybriddisk.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 17:34
det ville jeg så absolut ikke. når maskinen har "lært" dine favoritter at kende så begynder man at mærke hastighedsforskellen med en hybriddisk. Og i forhold til en alm disk giver det temmelig meget i opstart. en 1TB disk i en bærbar er kun brugbart hvis man partout skal have video liggende på maskinen. ellers ville jeg helt klart have en ekstern usb3 eller esata disk ved hånden. - tænk også på hvor meget der kan stjæles hvis man får den "dårlige vane" at der jo er masser af plads og så liiiiige glemmer at tage backup af sine ting. Det er mange data der kan gå tabt på en 1TB disk (indrømmet - vital data er ligeglad med om det er 500 eller 1TB, men med meget plads kommer desværre også ofte de dårlige vaner)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 19:59
Er flash disken så meget hurtigere end en 7200 rpm harddisk, mht. start af programmer - og ellers? Så hvis du fik valget mellem Toshiba Qosmio X500-147 og Asus G73JW TZ130V (der har hybrid disk), så ville du vælge Asus'en? De to computere har stort set de samme specifikationer, bortset fra harddisken, med enkelte mindre forskelle: Qosmio har Blu-Ray drev, det har Asus'en ikke. Qosmio'ens batteri er på 8000 MAh og på Asus'en er det 5200 MAh. Webkamera i Toshiba er 1280x800, mens det i Asus er 2 Megapixel (1920x1080?), der ser ud til at være flere indgange i Toshiba'en (men jeg tror ikke det er noget jeg bruger til noget, til dagligt bruger jeg 2 USB og internetkabel). Om skærmen er bedre på Asus'en ved jeg ikke, eller om de er lige gode - men skærmen er større på Toshiba'en, hvilket er en fordel. Toshiba'en er også væsentligt flottere, hvilket også er noget jeg ser på. Der er en forholdsvist stor prisforskel på 5000,- i Asus'ens favør. Men harddisken er også dobbelt så stor. Jeg ved ikke hvorfor de skriver at hukommelsesfrekvensen  er 1066 MHz i Qosmioen og 1333 MHz i Asus'en når det er samme type ram, der sidder i. En ulempe ved Asus'en er at hvis man ønsker at opgradere til maks. ram fra starten af (8 GB), eller senere, så skal man udskifte alle ramklodser, mens man i Toshibaen kun behøver at udskifte den ene.
Det ville sandsynligvis være disse to maskiner jeg ville vælge imellem - imellem de computere jeg har listet. Men jeg synes der er mest der taler for Toshiba'en. Jeg synes ikke der er meget ved at opgradere fra 400 GB HDD til 500 GB - det er ligesom ikke nogen rigtig opgradering. Selvom jeg p.t. nok kunne klare mig med 500 GB, er det jo ikke sikkert at det er nok om 1½ år.
Hvad enten jeg har 300 GB data eller 800 GB data, bliver jeg ikke mindre doven til at tage back-up. Jeg har en ekstern harddisk på 1 TB og der bliver automatisk taget backup af alle data - uanset om det er 300 GB eller 800 GB. Jeg foretrækker at have alle data på computeren, for jeg tager ikke en ekstern disk med når jeg skal ud og rejse. Og jeg vil gerne altid have nem adgang til alle data ét sted fra.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Jeg skal begynde at se mig om efter en afløser til den computer jeg har nu, da de store byggeprojekter vi har og måske får endnu større, begynder at blive for meget for min nuværende computer.

Krav: Min. 16-17" skærm, NVidia grafikkort, min. 500-600 GB HDD, gerne 1000 GB. God til OpenGL. Pris max. 20.000,-

Den jeg tror bedst møder mine krav er Toshiba Qosmio X500-135. Andre forslag?
Dette var hvad jeg skrev tilbage i September 2010. I mellemtiden var det i lang tid Toshiba Qosmio, der var bedst efter min mening. Først 135, siden 147 og for en meget kort bemærkning på Toshibas hjemmeside en model 15V. Men pengene til computeren udeblev, så det blev ikke til noget. Idag har jeg så fået pengene til computeren - og:

The winner is: Asus G73SW-91229V. Dette ser ud til at være en enormt kraftig computer, med en række gode egenskaber til en ret fantastisk god pris i forhold til specifikationerne(!), hvis du spørger mig. Toshiba er gledet i baggrunden, bl.a. fordi den er sejlet agterud af denne Asus, samtidig med at de er steget i pris til mellem 18. og 19.000,- ifølge edb-priser (for Qosmio X500-147).

Ovennævnte Asus er bestilt og betalt... Smile  Wink  Og så et kuriosium: Idag modtog jeg pengene til den nye computer på min bankkonto og kort tid efter jeg havde konstateret at pengene var modtaget, gik skærmen på min nuværende computer i sort... Så jeg fik arrangeret at jeg kunne låne en ekstern skærm af én, indtil den nye computer er hjemme og oppe at køre ,og alt relevant er overført fra den nuværende til den nye. Så jeg sidder og skriver dette på den gamle computer - der i øvrigt fungerer udmærket, bortset fra skærmen - med ekstern skærm sat til. Men denne computer er også næsten 4 år gammel, så det var ved at være tid. Backup er sat til at køre en gang i timen - så hvis der sker mere med computeren, så gør det ikke så meget.

Thorvald.
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 09:21
vad med at gå ind på www.avd.dk hjem side og se vad det kan til byde eller ring til dem. vis du vil køb noget ved må du blive kunde ved dem. eller dem du arbejder for må blive jeg har selv to Abook fra dem den ene er snart 7 år gammel og den anden 3 mrd. så jeg er godt til freds med dem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 12:21
Hej michael79. Tak for tippet. Nu kan jeg jo ikke gå ind og se hvad de har. Har de noget der bare tilnærmelsesvis nærmer sig den nævnte Asus i rå hestekræfter? For det andet har jeg fået en super fantastisk pris på den nævnte Asus. Så jeg er ret overbevidst om at den bliver meget svær at slå alene mht. rå power i prisklassen omkring 16.000,- men også på "slutprisen".

Thorvald.
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2011 kl. 16:32
ja ok . det kan jeg svar på så.