|
Kraftigt batteriforbrug |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er kun hvis batteriet bliver overladet eller dybt afladet. Men elektronikken i telefonen og safety kredsløbet i batteriet forhindrer at det sker. Et batteri kan holde til et vis antal fulde op og afladninger og hvis et batteri kun bliver delvis ladet og afladet mellem 25 - 75% så tæller det kun som en halv cyclus, men mængden at energi der kan puttes i batteriet og trækkes ud af batteriet i levetiden vil ikke ændres af at bruge batteriet mellem 25 til 75% Hvis et batteri skal ligge på lager i længere tid så er det bedst at det kun er ca. 50% opladet. Det skyldes at batteriet vil lave dendritter på elektroderne hvis det lagres fuld opladet eller fuldt afladet i længere tid. Men ved normal brug betyder det ikke noget for levetiden om det bliver fuldt opladet og afladet. Og til dem der straks begynder at mod argumentere så har jeg designet, kvalificeret og testet mange batteripakker til mobiltelefoner så jeg kan begrunde mine argumenter.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Gør de da det? Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nemlig! Mange har for vane at lade tlf sidde i laderen EFTER den er fuldt opladet, og det er skadeligt for batteriet.
|
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja læs første post igen |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har absolut intet at sige! Klaus |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og du ved allerede nu at det er op/afladning af batteriet der er problemet? Klaus |
||
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter at batteriet er fuldt opladet så vil ladestrømmen til batteriet blive slukket og batteriet bliver ikke opladet yderligere. Det hele bliver styret af en lade algoritme i firmwaren. Forbruget til elektronikken i mobilen vil blivet taget fra den tilsluttede power supply. |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej jeg ved at du igen fordrejer tingene for at få mig til at fremstå uvidende. Jeg skriver faktisk kun det jeg har læst om |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du er uvidende hvad ladning af telefoner angår.
Det beviser du i i nuværende tråd og i tråden om USB ladestationer (http://forum.recordere.dk/usb-lade-station_topic148214_page1.html), hvor du for øvrigt stadig ikke har svaret på mit spørgsmål. Klaus |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg svarer ikke folk der altid skal spille bedrevidende |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bedrevidende?
Er det at være bedrevidende at spørge om hvordan du mener at en chip er implementeret? Eller er det at være bedrevidende at fortælle dig at du tager fejl? Klaus |
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har fra den sidste besked og til nu haft alt lukket samt slået alt med position og opdatering fra på telefonen og den havde i den tid tabt 30% strøm.
Jeg kan ikke umiddelbart i batteristyring se der skulle være noget der tapper på den. Jeg prøver at gendanne den i DFU-mode og ser om det måske kan være løsningen. Ellers må batteriet være slidt op, altså ikke have så mange mAh som den havde fra ny.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |