binne skrev:
Kan en atom klare at optage fra feks 2 dvc-c kort samtidig? |
At optage dvb-c er den nemmeste sag i verden for en atom maskine. Dvb-c signalet er rent digitalt og skal bare gemmes på disken.
For at sætte det lidt i perspektiv: Hvis du kopierer filer fra en almindelig usb memory stick så overføres der med op til 400 mbit/s. Et HD signal fra en dvb-c tuner kommer tøffende ind med 20-30 mbit/s.
Så hvis maskinen er hurtig nok til at kopiere til og fra en usb memory stick, så er den også rigelig hurtig til at håndtere et par dvb-c tunere.
Jeg har optaget tv med to dvb-c tunere på en møgsløv atom N270 netbook i et års tid nu, det fungerer helt fint.
Til gengæld går det ikke godt hvis jeg prøver at afspille optagelserne direkte på netbooken, det har den ikke kræfter nok til.
Hvis du vil kunne afspille optagelserne på maskinen også skal du op i minimum en atom med nvidia ion. Min afspiller er en atom med ion, det fungerer helt fint både med at vise hd optagelser og bluray.
Hvis jeg skulle købe en maskine idag til både at optage og afspille ville jeg nok vælge noget I3. Selv om en atom med ion kan klare opgaven, så er en I3 nede i både en pris og et strømforbrug der er tæt på atom ion'ens, så hvorfor ikke få ekstra kræfter med i købet?