recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til Linksys WHA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrav til Linksys WHA

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dulle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Krav til Linksys WHA
    Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 20:31

Hej

 

Jeg har for nyligt købt to sæt KWHA400 hos shg.dk.

 

Jeg har dog problemer med at få systemet til fungere optimalt.

 

 

Al min musik ligger som mp3 filer på et netværksdrev (Sonology DS-209 NAS kaldet Diskstation). Der ligger ca. 60Gb. Filerne har tidligere været afspillet, organiseret og redigeret via iTunes. Jeg bruger en trådløs Linksys router. Alt er opdateret med sidste firmware osv.

 

·         Ved betjening på DMC250 kan jeg ikke finde et nummer via artist-> album-> track. Efter artist bliver alle tracks listet op, det gør det noget svært at finde et specifik nummer, hvis en kunstner har lavet seks plader.

·         Søgefunktionen fungere desværre heller ikke. Hvis jeg vælger søg-> artist-> skrive ”a” trykker ok, så melder den at der ikke findes poster under ”a”. Dette er selvom der ligger ca. 12 kunstner der begynder med ”a”.

·         Hvis jeg går under Biblioteker -> Diskstation-> Kunstner, så får jeg hele listen med kunstnere, men jeg kan ikke bruge funktionen med at vælge fx h og så komme til kunstnere der begynder med ”h”. Så ryger jeg til bunden af listen. Hvis filerne ligger på en USB-stick, installeret bagpå afspilleren, så fungere dette fint, men ikke fra NAS.

·         I den medfølgende SW, Cisco Media Player (CMP), findes to biblioteker som begge hedder Diskstation. Det ene indeholder alt, og er kategoriseret ”Other Library”. Det andet hedder Diskstation (My Library), men indeholder kun en meget lille del. Det første bibliotek forsvinder når UPnP deaktiveres på NAS.

 

Er der nogen der kender kravene til audio filer (tags, encoding osv) og NAS, eller bare nogle ideer til hvordan jeg får dette op at køre.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu