recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køre med HDMI med tv slukket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøre med HDMI med tv slukket?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Køre med HDMI med tv slukket?
    Sendt: 29-Marts-2009 kl. 12:45

Hej

Jeg har tidligere kørt med et Coax kabel til min receiver men har lige fået nyt bundkort til media centeret, hvor der kun er HDMI og jeg tænkte at jeg bare kunne køre alt lyd ud af dette i stedet.

Når jeg tænder media centeret for at starte en cd, så er tv'et tændt og jeg vil derfor slukke det bagefter, da det ikke behøves at være tændt når jeg hører musik, men så forsvinder lyden?!

Kan man ikke høre HDMI lyd uden at have TV'et tændt??! (Det er en Onkyo receiver)

Redigeret af Mlarsen - 29-Marts-2009 kl. 12:46
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 17:43
Ingen der hører musik med tv'et slukket og over HDMI?
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 17:53
Det er pga. kopibeskyttelsen i HDMI - hvis TV'et ikke er tændt, kan afspilleren ikke forhandle en forbindelse på plads (receiveren agerer bare mellemmand i den henseende).

-Kent

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 18:07

Jeg troede egentligt godt at man kunne nøjes med et HDMI kabel til sit media center, men man skal så have et seperat lydkabel sat til, da man jo ikke vil have tv'et tændt når der bare skal spilles musik.

Planen var jo lidt at man havde hele sin CD-samling liggende på media centeret og kunne bruge det som en "cd-afspiller" uden at tv billedet fryser fast til skærmen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 18:17

Du bruger bare en anden type Digital forbindelse til Reciveren, så er problemet løst. For der er jo absolut ingen grund til at have TVet tændt til afvikling af musik, og så sparer det jo også på elregningen.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 18:19

Ja bliver jeg vist nødt til, har tidligere kørt med et coax kabel og på mit nye bundkort er der kun optisk og jeg er lidt træt af at skulle skifte til et dårligt optisk kabel, selvom man godt kan få gode at disse, skulle lyden vist også være bedst på et coax.

...Men ja det er vist den eneste løsning...

Redigeret af Mlarsen - 29-Marts-2009 kl. 18:19
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 18:28

Der er ingen hørbar forskel på Toslink vs Coax. Et Toslink kabel koster ikke meget f.eks Clicktronic er udemærket.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Brøndby
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 22:00

Jeg har lige prøvet at afspille en musikfil fra mit mediacenter, som er tilsluttet til min onkyo 606 via HDMI og videre op til TV'et også via HDMI.

Jeg må sige, at jeg har masser af lyd uanset om TV'et er tændt elller slukket, ergo så det kan man godt.

Jeg kan så også fortælle at, når jeg afspiller en dvd film fra mit mediacenter og derefter slukker for forstærkeren så har jeg stadig billed på TV'et men bare ingen lyd fra forstærkeren, men lyden kommer så bare fra TV'ets højtalere.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 17:59
Meget interessant, er det et specielt HDMI kabel og har du instillet din Onkyo receiver på noget specielt?
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 23:12

Oprindeligt skrevet af Mlarsen Mlarsen skrev:

Meget interessant, er det et specielt HDMI kabel og har du instillet din Onkyo receiver på noget specielt?

Jeg bruger HDMI kabler fra supra, men jeg tror næppe det er pga. dem.

Min onkyo receiver er ikke indstillet til noget specielt.

Som kbh4 er inde på, så ved jeg ikke om det har noget med kopibeskyttelse i HDMI at gøre, men der kan jeg fortælle dig at jeg har altid Anydvd kørende i baggrunden, som fjerner kopibeskyttelsen.

Jeg kan prøve at slå Anydvd fra og se om det gør en forskel.

Jeg skal nok komme med en tilbagemelding.

Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 20:15
Okay, meget spændende, det er også Supra kabler jeg bruger, måske kunne det være AnyDVD?? Jeg krydser fingre...
Til top
Meethoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 22:59

Nu har jeg prøvet at slå AnyDVD fra, men stadig intet nyt, jeg har stadig lyd i højtalerne med TV'et er slukket. (heldige mig)

Hvilken onkyo forstærker har du ?

Hvilket bundkort har du ?

Du skriver at du har HDMI i bundkortet, men mit HDMI sidder ikke i bundkortet men derimod i grafikkortet, og så har jeg forbundet bundkortet og grafikkortet med et optisk kabel for at få lyden med.

Jeg ved ikke om det har nogen betydning om HDMI sidder i det ene andet sted.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu