recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køre RIAA-forforstærker på batteri?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køre RIAA-forforstærker på batteri?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2025 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Så altså, jeg KAN bare tilslutte mit 72AH bilbatteri direkte til forforstærkeren uden at gøre andet?

Hvis din RIAA kører på 12 volt - ja.

Klaus

Sådan - kort og præcist svar! Tak, Klaus!!! Clap
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2025 kl. 14:51
Af sikkerheds grunde, der er mange Ampere i et sådan batteri, ingen sikkerhed, ingen sikringer
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2025 kl. 17:45
man kunne jo sætte en sikring på plus tæt på batteriet det gjorde man da på biler hvor man havde en effekt forstærker ekstra monteret da jeg var yngre 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2025 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Så altså, jeg KAN bare tilslutte mit 72AH bilbatteri direkte til forforstærkeren uden at gøre andet?
Ja, men jeg ville sætte en sikring (200mA ?) i serie, tæt på akkumulator (hvis RIIA kortslutter, og tæt på batteri hvis ledning skulle komme i klemme og kortslutte). Wink
Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2025 kl. 22:05
En sikring lyder som en god idé - tak! Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-April-2023
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2025 kl. 12:14
Har du overvejet et motorcykelbatteri? (AGM) Tænker den kan holde længe. Fås billigt.

Til min pi streamer, som også er følsom med hensyn til strøm, har jeg er i USA købt en enhed, der er til strøm hele tiden, men som intern skifter mellem batteridrift og opladning automatisk. Virker fantastisk men det er selvfølgelig til enheder med ikke det store strømforbrug.

Den fås vist desværre ikke længere, men der findes nok noget tilsvarende.

Redigeret af Jorgen E - 21-September-2025 kl. 12:17
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu