|
Kronisk genstartende Zaptor-boks |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Matshui ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2014 kl. 14:33 |
Hej, efter at have boet et par år et sted hvor signalet kom via DVB-T er jeg for nyligt flyttet til et område med kabel-tv og har derfor fundet zaptor-boksen frem igen efter at have været gemt væk i disse 2 år.
Jeg slutter boksen til det hele og starter den op, kommer igennem hele opsætningen med frekvenser og alt det, og der kommer billede på skærmen - her begynder den så på ar genstarte sig selv efter et sted mellem 10 og 60 sekunders tid, hvor jeg så skal hele turen igennem igen, blot for at den igen genstarter inden for dette minuts tid (uden input fra min side), og sådan kører den så ellers bare i ring. Jeg fik til sidst nok og opgav den og holdte mig til streaming og deslige, men nu vil jeg gerne kunne se håndbold-finalen i morgen, så gav den endnu et forsøg - stadig det samme så jeg prøvede at resette boksen og tvinge den til at hente ny firmware/software. Den kommer stille og roligt igennem sine opstartsprocedurer for blot at vise mig en skærm hvor der står "An error occurred while updating the software. The previous software version will be used" - det er jo i og for sig også fint nok, bortset fra at den tidligere software version er blevet slettet og dermed ikke er tilgængelig - så nu kører boksen endnu engang i ring om sig selv, denne gang bare i umulige software versioner/opdateringer... ![]() Det skal siges at jeg kører uden kort, så det er bare de kanaler jeg har tilgængelige i den lille pakke jeg vil tilgå, den er ikke tilsluttet internettet da jeg ikke har en stofa forbindelse, og sidst men ikke mindst så er det Yousee/Bolignet Aarhus der levere signalet (har tidligere brugt boksen på Bolignet Aarhus' net). Inden jeg slettede softwaren tog jeg et billede af informationerne, boksen er en model VIP1920-9CD8, med RBL version 1.4, og firmware 2.18. Jeg er ved at blive lidt træt af den efterhånden da jeg jo gerne vil se de digitale kanaler i stedet for de analoge (som kan blive sidste udvej) hvis ikke der er nogle kloge mennesker der kan være behjælpelige med at genoplive boksen. (Og da jeg er på SU og også skal til at købe bøger til næste semester så er der ikke råd til at købe en ny DVB-C modtager lige foreløbig...) Mvh Jakob |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil tro at den skal på en Stofa forbindelse for at blive opdateret. En ny modtager f.eks en Clint DC 1 kan fås for omkring Kr. 400. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |