Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Emne: KRP-500M, eksterne højtalere Sendt: 18-April-2009 kl. 12:16 |
Hjælp......
Jeg har jo denne glimrende Pioneer monitor, men.....jeg vil gerne tilslutte 2 små højtalere, da jeg synes det er lidt flot at køre med en AV-receiver for at se TV-avis m.v.
Monitoren er forsynet med 2x9W. Ikke meget, men måske nok.
Der medfølger audiokabler ved leveringen af monitoren.
Når kablerne er tilsluttet komer der bar ikke en lyd ud af højtalerne, og jeg kan ikke se, at der skal aktiveres en audioudgang. Faktisk er brugervejledningen til monitoren ikke til meget hjælp her.
Lyden kommer fra min Samsung HDD boks via HDMI, og koblet over min Onkyo receiver. Jeg har såmænd også prøvet at lade HDMI signalerne gå direkte fra Samsung boksen - men ikke så meget som et skrat i højtalerne.
Er der nogen der kan hjælpe - please
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 33
Guld medlem
Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 12:24 |
Til dem der ikke er så teknisk kyndige anbefaler jeg at få besøg af Otto så man får mest muligt ud af sit udstyr  Otto ku så bare heller ikke finde ud af det da jeg så i din tråd han har været hos dig  Ahh det er pjat...
|
 |
Wolff
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 12:42 |
kender ikke svaret på spørgsmålet, men hvilke højtalere har du tænkt dig at tilslutte? Leder nemlig selv efter et par den kan trække. Bryder mig ikke meget om de originale...
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 12:43 |
hvad er det for nogle højtaler, man kan jo ikke bruge audio kabel hvis de ikke har selvstændig forstærker. Sider der højtaler stik direkte i skærmen.
havde nok selv valgt et par aktiv højtaler og lyden skulle så komme direkte fra HD boksen med audio kabel.
et lille pc 2.1 sæt koster ikke meget. Man kan jo godt få nogle rimelig diskrete højtaler.
Redigeret af xcardman - 18-April-2009 kl. 12:46
|
 |
Bruger udmeldt 33
Guld medlem
Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 12:55 |
Det er selvfølgelig nemmest at få en pioneer mand der har skærmen til at hjælpe. Det er altid svært når man ikke selv har setuppet. Der er jo en masse ting der kan være galt dog selvom det burde være så enkelt. Og nu er du vel ikke ligefrem den type der slet ikke kan finde ud af sådan noget går jeg udfra.
Tror først og fremmest du skal lade hdmi kablet gå direkte fra samsungen i første omgang for at få det til at virke der først og udelukke evt. fejl man kunne lave på onkyen. Så tjekker man sin samsung boks om den udsender som den skal i sin opsætning for hdmi lyd. Når du er sikker på der er lyd i det kabel fra samsungen må resten ligge i tv´et. Har du skruet nok op . Nej tror helt sikkert der er noget der skal aktiveres hvis pioneer´en har en forstærker står den jo nok ikke tændt konstant når den ikke er i brug. Måske skal tv´et ha at vide at lyd fra hdmi skal videreføres til speaker udgang på tv eller måske skal forstærkeren bare slås til et sted. Ved godt du har prøvet men kig nu bare det hele ordentlig efter en gang til. På mange tv kan man jo noget i stil med at av1 går ud i av3 osv. hvis du forstår prøv sådan noget. Der må være en lydmenu. umuligt at skrive om det her på tekst lidt ligesom at hjælpe folk med pc pr tlf.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:03 |
Højtalerne som jeg vil tilslutte er disse:

Og alt andet lige, så fungerede de samme højtalere fornemt på mit gamle 508XD, indtil at jeg fik de originale sidehøjtalere.
Heller ikke de originale Piohøjtalere er aktive, men okay, udgangseffekten var også lidt højere, nemlig 2X18W.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:06 |
xcardman skrev:
hvad er det for nogle højtaler, man kan jo ikke bruge audio kabel hvis de ikke har selvstændig forstærker. Sider der højtaler stik direkte i skærmen.
havde nok selv valgt et par aktiv højtaler og lyden skulle så komme direkte fra HD boksen med audio kabel.
et lille pc 2.1 sæt koster ikke meget. Man kan jo godt få nogle rimelig diskrete højtaler.
|
Et par aktive HT, kunne blive relevant, men jeg kan ikke lige se hvorfor der ikke bare skulle komme lidt lyd af de tilsluttede højtalere.
Og yes der er tilslutning til højtalere i panelet
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:08 |
Dem har du så tilsluttet direkt med almindelig højtaler kabel til tv. selvom de er på 2*18 watt skal der stadig komme lyd. Hvis dit tv alså sender lyd. man kan jo sætte en 30 watt forstærker til nogle 500 watts højtaler. ja de spiller, men nok ikke særlig godt. Så tror ikke det er højtalerne som er problemet.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:11 |
Hother skrev:
xcardman skrev:
|
Et par aktive HT, kunne blive relevant, men jeg kan ikke lige se hvorfor der ikke bare skulle komme lidt lyd af de tilsluttede højtalere.
Og yes der er tilslutning til højtalere i panelet | lyden fra et par aktiv højtaler lyder sikkert bedre, har selv et sæt til min 5090H. Så bruger kun mit "rigtig" anlæg til blu-ray og dvd.
Redigeret af xcardman - 18-April-2009 kl. 13:12
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:25 |
Hother skrev:
Hjælp......
Jeg har jo denne glimrende Pioneer monitor, men.....jeg vil gerne
tilslutte
2 små højtalere, da jeg synes det er lidt flot at køre med en AV-receiver
for
at se TV-avis m.v. |
Hvorfor kobler du ikke dine 2 front
højttalere direkte på skærmen.
Jeg har selv tænkt mig at koble mine fronter direkte på tv'et med en
argon
switchboks.
Dvs når TV'et er tændt og receiveren er slukket, så kommer lyden fra TV
direkte ud i de 2 fronterne.
Er Tv + receiver tændt så kommer lyden ud i alle 5 højtalere fra
receiveren.
Selvfølgelig koster argon switchen lidt, men slipper for 2 ekstra højttalere
i mit setup.
Redigeret af lahan - 18-April-2009 kl. 13:26
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 13:29 |
de er tilsluttet direkte, men ingen lyd
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 18-April-2009 kl. 19:13 |
lahan skrev:
Hother skrev:
Hjælp......
Jeg har jo denne glimrende Pioneer monitor, men.....jeg vil gerne tilslutte 2 små højtalere, da jeg synes det er lidt flot at køre med en AV-receiver for at se TV-avis m.v.
| Hvorfor kobler du ikke dine 2 front højttalere direkte på skærmen. Jeg har selv tænkt mig at koble mine fronter direkte på tv'et med en argon switchboks.
Dvs når TV'et er tændt og receiveren er slukket, så kommer lyden fra TV direkte ud i de 2 fronterne. Er Tv + receiver tændt så kommer lyden ud i alle 5 højtalere fra receiveren.
Selvfølgelig koster argon switchen lidt, men slipper for 2 ekstra højttalere i mit setup. | Jeg tvivler lidt på, at 2x9W er gode til at trække mine Elac fronter
Men en Argon switch, hva er det for en størrelse?
|
|
 |