recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kryptere HD i NAS ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kryptere HD i NAS ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kryptere HD i NAS ?
    Sendt: 22-Januar-2016 kl. 01:56
Er det muligt at kryptere data som er i min Harddisk som er i NAS ?

Jeg tænker lidt på at HVIS den nu en dag bliver stjålet under indbrud så at tyven ikke kan tilgå hdd'erne.

Hvordan gemmer i jeres NAS i huset eller lejligheden så tyven ikke ser den. 

Det ville være jo super ærgeligt hvis den også bliver taget under indbrud. Der ligger jo vores film , musik samt ungernes ferievideoer osv. Ville være rent mareridt for mig.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 02:33
Det kommer vel an på, hvilken NAS du har.

Med en Synology kan du kryptere delte mapper (ikke hele harddisken):
https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/tutorials/455

Dette giver dog langsommere performance, og hvis krypteringen skal give mening, er du nødt til at skulle logge ind og indtaste krypteringsnøglen, hver gang NAS'en startes på ny.

Så er det noget man gider?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 07:08
Husk for alt i verden at have en backup af din NAS på en anden lokation, eller i skyen. Hvis huset brænder, eller en tyv løber med både computere og NAS, er det surt ikke at kunne rekonstruere sine vigtige filer. Jeg har en "backup-NAS" stående hos et familiemedlem, som jeg jævnligt sync'er med min primære NAS.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 08:03
Min qnap har også krypterings mulighed.

Samt har en backup af min nas ude i byen i tilfælde af brand eller tyveri.

Alle mine pc samt nas og løse diske er krypteret.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 08:59
Jeg ville ikke stole på implementeringen af krypterings funktionerne på diverse NAS.
Det er ofte langsomt og beskytter ikke overførsel i netværket.

Jeg vil i stedet foreslå en TrueCrypt container på netværkdrevet som mountes på den maskine hvor data skal benyttes.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 09:02
Som andre nævner, så er backup vel den vigtigste parameter.
Du ønsker vel ikke at kryptere noget musik og film?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu