|
Kryptere HD i NAS ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2016 kl. 01:56 |
Er det muligt at kryptere data som er i min Harddisk som er i NAS ?
Jeg tænker lidt på at HVIS den nu en dag bliver stjålet under indbrud så at tyven ikke kan tilgå hdd'erne. Hvordan gemmer i jeres NAS i huset eller lejligheden så tyven ikke ser den. Det ville være jo super ærgeligt hvis den også bliver taget under indbrud. Der ligger jo vores film , musik samt ungernes ferievideoer osv. Ville være rent mareridt for mig.
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer vel an på, hvilken NAS du har.
Med en Synology kan du kryptere delte mapper (ikke hele harddisken): https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/tutorials/455 Dette giver dog langsommere performance, og hvis krypteringen skal give mening, er du nødt til at skulle logge ind og indtaste krypteringsnøglen, hver gang NAS'en startes på ny. Så er det noget man gider? |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Husk for alt i verden at have en backup af din NAS på en anden lokation, eller i skyen. Hvis huset brænder, eller en tyv løber med både computere og NAS, er det surt ikke at kunne rekonstruere sine vigtige filer. Jeg har en "backup-NAS" stående hos et familiemedlem, som jeg jævnligt sync'er med min primære NAS.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Min qnap har også krypterings mulighed.
Samt har en backup af min nas ude i byen i tilfælde af brand eller tyveri. Alle mine pc samt nas og løse diske er krypteret. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg ville ikke stole på implementeringen af krypterings funktionerne på diverse NAS.
Det er ofte langsomt og beskytter ikke overførsel i netværket. Jeg vil i stedet foreslå en TrueCrypt container på netværkdrevet som mountes på den maskine hvor data skal benyttes.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Som andre nævner, så er backup vel den vigtigste parameter.
Du ønsker vel ikke at kryptere noget musik og film?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |