|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
BlissY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 136 |
![]() |
|
Har lige et spørgsmål. Under indstillinger er der en menu der hedder "DVB-C signaltilstand", derinde står bl.a. "Navn på TV-udbyder": Telia Stofa Århus. Er det noget man bør undre sig over?
Sidst jeg havde TV her i lejligheden var det Telia, dog er det over 1 år siden.
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Ja, jeg ville undre mig! Men på afstand er det svært at finde ud af hvad der er gjort, og hvad der skal gøres. Er der overhovedet foretaget en ny, fuld digital kabel-tv-kanalsøgning med YouSee som leverandør? |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Min erfaring er en anden. For kort tid siden foretog jeg her i bebyggelsen en automatisk kanalskanning på et nyt Samsung tv uden digital boks. Samtlige kanaler blev gemt i nøjagtig den orden og med de numre som er anført i YouSee's digitale kanaloversigt. (Søgning under netværksnummer 151, Kbhvn.). Samtlige de digitale kanaler der skulle være der ( i dette tilfælde i Mellempakken) havde numre under 100. Favoritkanaler kiggede jeg ikke efter, men ifølge kanaloversigten skulle de ligge fra 120 og opefter. Efter den kanaloversigt jeg har, er det kun TV2 News der også sendes som Favorit, i øvrigt som den første Favorit-kanal i oversigten, nr. 120. Redigeret af Vilhelm - 24-November-2009 kl. 20:48 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
BlissY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 136 |
![]() |
|
Ja det er der, TV'et er også helt nyt.
Må vidst hellere prøve at kontakte YouSee imorgen.
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Det skal nok være tilfældet på et Samsung-tv. Hvordan det forholder sig på spørgerens Panasonic skal jeg ikke kunne udtale mig om. På mit eget Sony bliver kanalerne ved en søgning nummereret fortløbende fra 1 og opefter og har altså intet med YouSee's nummerering at gøre. Efterfølgende kan jeg så frit flytte rundt på dem og på den måde helt selv bestemme nummereringen. Nye kanaler findes automatisk og bliver placeret fra den først ledige plads. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Med original firmware på mit 37W5500 fungerede det som du beskriver, men det blev altså ændret/rettet med firmware opgradering.
|
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
Predator232 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-September-2009 Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
Får du leveret TV gennem en antenneforening? Hvis ja, så er det nok der problemet ligger. Jeg får selv leveret gennem Korsør antenneforening og når jeg bruger mit fjernsyns indbyggede DVB-C tuner, kan jeg heller ikke se mange af de kanaler du nævner. Hvis jeg så smækker min boks på, så kører det derud af.
Udover det står der på Korsør antenneforenings info-side at "YouSee har igen lukket for nogle af de digitale kanaler", og her er det store spørgsmål så.... HVAD?! |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
![]() |
|
I skal blot gå ind på YouSees hjemmeside og finde netværksnummeret for, nøjagtigt hvor I bor. I kan følge nedenstående link:
Har selv døjet med det, og synes der har været manglende vejledning fra YouSees side. Regnede med det var nok blot at søge alle kanaler, men så finder den ikke alle de krypterede!!! Redigeret af Supergris - 25-November-2009 kl. 04:33 |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Ok det vidste jeg ikke. Til mit eget W4500 er der nemlig ikke kommet nogen opdateringer.
Ved du hvordan det fungerer, når der kommer nye kanaler til, som kan have LCN, der måske allerede er optaget fordi man har flyttet rundt på kanalerne?
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
De nye kanaler, der er dukket automatisk op hos mig, er som regel dukket op på høje kanalnumre, men det er ikke dokumenteret noget sted og det er ikke sket nok gange, til at jeg kan uddybe hvordan og hvorledes det sker. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er et væsentligt spørgsmål, du tager op. Men jeg kan ikke genkende det du skriver, og det synes ikke at stemme med det som YouSee anfører her: Liste over de kanaler, som findes på to kanalpladser Støder man ind i krypterede kanaler eller manglende kanaler, bør man bemærke hvad YouSee skriver til sidst under det anførte link:
Redigeret af Vilhelm - 25-November-2009 kl. 11:06 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
|
Jeg har også flere kanaler i en krypteret og en ukrypteret version.
Det er via samsungboks (HDD) og antenneforening.
Mvh. Soko
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |