recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KS7005 slukker selv efter 10 sek
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KS7005 slukker selv efter 10 sek

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KS7005 slukker selv efter 10 sek
    Sendt: 06-Maj-2017 kl. 10:37
Hej alle.
Jeg har haft mit 2016 Samsung ue49ks7005 i nogle måneder nu, og er generelt rigtig tilfreds. Dog oplever jeg HVER gang, at strømmen til fjernsynet har være afbrudt (Dvs jeg har slukket på kontakten) en lidt mærkelig ting.
1: Jeg tænder for strømmen på kontakten
2: Jeg tænder fjernsynet med fjernbetjeningen
3: efter ca. 10-20 sekunder bliver skærmen helt sort, som om det er slukket - lyden forsvinder også, men der er stadig lys i Samsung logoet nederst på fjernsynet. Fjernsynet reagerer ikke på hverken 'kanal-op/ned' eller 'lyd-op/ned',  - det eneste man kan er at trykke sluk på fjernbetjeningen, hvorefter lyset i samsung loget på fjernsynet langsomt dæmper sig, og der kommer lys i den røde diode ved IR-modtageren.
4: Nu kan jeg tænde fjernsynet igen med fjernbetjeningen, og det virker helt normalt som det skal.

Er der andre som også har oplevet dette? Hvad kan man gøre, for det er pænt irriterende, hvis der nu var noget man gerne ville se, at skulle vente på at det slukker, og så tænde det igen.
Det er KUN når jeg har slukket for stikkontakten på væggen - ikke når jeg bare har slukket med fjernbetjeningen.

Gode bud modtages gerne.

Mvh

Redigeret af nexium - 06-Maj-2017 kl. 10:38
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 10:46
Hvorfor slukker du så på kontakten på væggen?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:07
Det er ikke noget jeg gør fast, men nogen gange slukkes der, og så opstår problemet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:12

Der er fordi du gør som du gør, så undlad det, og problemet er løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 11:16
Ja der er ingen grund til at slukke helt på kontakten. Sæt evt et stykke tape på, så der ikke slukkes ved uheld.
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:30
Det er desværre ikke en løsning i kommer med der.
Et fjernsyn burde ikke crasche ved opstart, fordi der bliver slukket for strømmen mens det er slukket. Jeg spurgte fordi der kunne være nogen som kendte til denne fejl, (som altså ikke er en fejl 40 - det skal et fjernsyn kunne 'tåle'!).
Jeg tænker at det må være en fejl i fjernsynet - software eller hardware, men det ville være rart at høre om jeg var den eneste i verden som har oplevet dette.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 12:37
Nej du skal rette henvendelse til forhandler så længe der er reklamationsret på det.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1035
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 17:08
Har oplevet det samme - at skærmen går i sort efter at der har været slukket for strømmen. Men i stedet for at slukke, så tryk på Home (det lille hus). 

PS: Hvis du ikke gider se på det irriterende reklamelys-Samsung-logo , så kan man slå det fra i System/Ekspertrindstillinger/Lysefffelt

Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 19:42
@longjohn2: Tak for svar - og det er altid noget at høre jeg ikke er den eneste der oplever dette. Jeg vil prøve at trykke på Home i stedet for at slukke når jeg kommer hjem. Kan man så bare vælge "Direkte TV" eller andre ting, så det virker som det plejer?

Jeg har ledt lidt efter hvordan man kunne slå samsung-lyset fra, men uden held, så tak for info :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu