recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ks8005 transportskade eller normal varians?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ks8005 transportskade eller normal varians?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ks8005 transportskade eller normal varians?
    Sendt: 05-Maj-2017 kl. 15:09
Modtog mit KS8005 TV i går, ingen pixelfejl meget LIDT clouding fint tv til 7995kr.

dog en ting, Budstikken manden havde sat kassen på højkant, og spændt den fast med spændebånd i bilen. kassen havde ikke de mindste mærker, men kunne godt se at kassen havde et symbol der viser at tv´et skal læsses stående.. (helst)..

som sagt tv´et har ingen mærker, fod og så videre var mint.. men det har en SVAG bue..

som om det buer en lille smule konvekst når man står forfra. 

nu er det et SUPER tyndt tv, det er måske 3 mm og jeg kan også se mit Sony har en lille smule bare den anden vej..

er det bare en produktions varians eller kan det være en transportskade...

Tv´et virkede rimeligt sikret i kassen, og det er jo måske 6-9 timer i en bil den har stået sådan. 

man kan NÆSTEN se det på billedet.. men tv´et støtter i kassen IKKE i hjørnerne men i midten.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 16:03
Nu vil forbrugerne ikke købe vores curved TV, så skal vi sataneme sørge for de ikke blir fri

Nej, det ville jeg ikke acceptere. En fladskærm skal være plan, og det er dit TV ikke.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Modtog mit KS8005 TV i går, ingen pixelfejl meget LIDT clouding fint tv til 7995kr.

dog en ting, Budstikken manden havde sat kassen på højkant, og spændt den fast med spændebånd i bilen. kassen havde ikke de mindste mærker, men kunne godt se at kassen havde et symbol der viser at tv´et skal læsses stående.. (helst)..

som sagt tv´et har ingen mærker, fod og så videre var mint.. men det har en SVAG bue..

som om det buer en lille smule konvekst når man står forfra. 

nu er det et SUPER tyndt tv, det er måske 3 mm og jeg kan også se mit Sony har en lille smule bare den anden vej..

er det bare en produktions varians eller kan det være en transportskade...

Tv´et virkede rimeligt sikret i kassen, og det er jo måske 6-9 timer i en bil den har stået sådan. 

man kan NÆSTEN se det på billedet.. men tv´et støtter i kassen IKKE i hjørnerne men i midten.

Fejl

Redigeret af hifreak - 05-Maj-2017 kl. 20:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 08:38
Jeg skal sige, jeg har det jo lidt selv på samme måde, men at pakke dette tv ned originalt og sende det tilbage, er næsten umuligt sådan som det var pakket, der ville være enorm stor risici for at jeg reelt kunne lave skade på det... må tale lidt med komplett.

det skal siges, jeg tog en tur i Elgiganten og Bilka i går, for at se på tv af samme type.

46" tyndramme Samsung var lige.. men alle deres 55" af disse KS8005 og MU8005 havde buer, nogle havde slemme hakker i selve panelet, som om det var foldet en smule. (ved så ikke om det er fordi de håndtere det forkert når de pakker ud i de butikker)

ALT der hed LG OLED, havde buer (kæft deres 4K OLED LG var slem), Sony havde også lidt på deres 9 modeller.

jeg tror måske også billedet kan overdrive lidt, måske iphone 7 kameraet har lidt distortion.

jeg tror også det meste af buen faktisk er den øverste tynde metalliste, der buer. (frontglasset er lidt bagved listen i den side hvor det ser ud som om tv´et buer ud men plant i den anden side, og at bagsiden følger med) måske samsung bare har bidt over for meget.

Men igen, jeg vil tage dialogen med dem, og vil i dag prøve at smække et GRID op på skærmen for at se om jeg kan se afbøjning i billedet. har simpelthen været så uheldig med elektronik på det sidste, og det er fandeme et lækkert tv hvis man ser bort fra dette..

Bortset fra SAMSUNG har fjernet Headphone jack, hvilket er noget rod.. og de har fjernet muligheden for at volumen styre over BT på andet end samsung produkter, så at købe en BT reciever er umuligt..

så lige nu kører jeg i en DAC/AMP med en manuel volumen knap.. så det er totalt gamle dage, op og skrue op på tv´et :-D

Redigeret af Rasmusdc - 06-Maj-2017 kl. 08:46
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 09:36
Lader så til at det er en Samsung feature. Det har garanteret intet at sige for billedet. Men æstetisk kan det fylde ret meget når man blir bevidst om det.

Tog da lige et check af min Pana 65CX800 bagbelyste 6 cm tykke darling, og der er ingen buer på panel eller liste.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2017 kl. 19:12
Nej... der er heller ikke på min 3CM gamle D5005 ej hellere mit 6CM skod tv..

men min OLED LG E6 er skæv min X850 buer også, det ses bare ikke på Sony´en da rammen er RET tyk..

jeg har testet med alle mulige test billeder, virker mere og mere som en pynteliste, men seriøst jeg har leget med alu hos B&O som ingeniør, hvis du bruger så tynde lister, så undgår du altså ikke fejl, også derfor der er GODS i alu på b&o produkter.. (eller fra min tid.) 

Jeg prøver dog stadig lige en dialog med komplett, vil gerne have et "Perfekt" tv, men jeg er egentligt glad for tv´et praktisk talt ikke har clouding, nrå jeg slår dimming fra, og leger med det der.

at det er billigt. og et kønt tv. og Inputlag er ikke mærkbart, og det er et kontor tv, som hovedsageligt skal bruges som PS og XBOX maskine, og så til lidt småting engang imellem ...

så Inputlag var prioritet et, nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får eksterne højtalere til det bæst, eftersom den ikke har volumen kontrol på "IKKE SAMSUNG" produkter over BT (mit håb var en BT receiver)
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 05:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lader så til at det er en Samsung feature. Det har garanteret intet at sige for billedet. Men æstetisk kan det fylde ret meget når man blir bevidst om det.

Tog da lige et check af min Pana 65CX800 bagbelyste 6 cm tykke darling, og der er ingen buer på panel eller liste.

To indlæg i denne tråd, og du har ikke bidraget med noget væsentligt udover at hakke lidt på Samsung og samtidig promovere din egen skærm...
Man bliver træt.

Trådstarter: Som du selv skriver er det nærmest umuligt ikke at få skærmen til at 'bøje' en smule på den horisontale plan, idet den er så tynd og samtidig med dens fysiske størrelse. Det undrer mig dog lidt, at skærmen ikke er bedre afstivet i selve emballagen. Hvis billedet ikke fejler noget og der ingen forvrængning er, vil jeg beholde den. Med mindre Komplett sørger for at bytte skærmen uden for meget tovtrækkeri.

Redigeret af Ukke - 07-Maj-2017 kl. 09:27
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2017 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

To indlæg i denne tråd, og du har ikke bidraget med noget væsentligt udover at hakke lidt på Samsung og samtidig promovere din egen skærm...
Man bliver træt.

Trådstarter: Som du selv skriver er det nærmest umuligt ikke at få skærmen til at 'bøje' en smule på den horisontale plan, idet den er så tynd og samtidig med dens fysiske størrelse. Det undrer mig dog lidt, at skærmen ikke er bedre afstivet i selve emballagen. Hvis billedet ikke fejler noget og der ingen forvrængning er, vil jeg beholde den. Med mindre Komplett sørger for at bytte skærmen uden for meget tovtrækkeri.

Inden du hidser dig for meget op, synes jeg lige du skal lade Rasmus om at bedømme om mine indlæg har nogen værdi for ham
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu