recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K:Strømstik til Philips Hue GO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K:Strømstik til Philips Hue GO

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K:Strømstik til Philips Hue GO
    Sendt: 03-August-2019 kl. 07:36
Mit stik er gået i stykker til min ene Hue GO. Så hvis der nogen har en i overskud evt fra en defekt pære så vil jeg gerne købe den:).
 
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2019 kl. 18:10
Jeg skrev til Philips Hue via Messenger i sidste weekend, da min strømforsyning til min Hue Go var defekt. Philips kvitterede med at sende en ny UDEN BEREGNING og ekspres med DHL, som blev leveret onsdag med bud. Fandme god service og yep, lampen kører igen! Derfor tænker jeg at du blot skal prøve lykken... MVH Marco, Aarhus
Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 11:53
Det har så kun lykkedes dig at få tilsendt en ny, fordi du stadig er indenfor garantiperioden. 

Strømforsyningen på min Philips Hue Go gik også i stykker i sidste uge. Har testet den med et multimeter og der kommer intet strøm igennem. Lampen virker dog fint med en universel strømforsyning. Jeg skrev til Philips i morges og blev ringet op af deres kundeservice et par timer efter. Her var ikke noget at gøre, når garantien er udløbet. Jeg fik også at vide, at Philips ikke producerer eller sælger reservedele, så jeg kunne ikke engang få lov at købe en ny strømforsyning. Samme besked fik jeg fra lampeguru.dk. 

Det er lidt vildt, at man i princippet skal smide en velfungerende og dyr lampe ud, bare fordi deres kinesisk producerede 15 kroners strømforsyning er noget bras. 

Jeg har i stedet købt en universal strømforsyning til 24V hos AVXperten. Men da stikket er ekstra langt på den originale strømforsyning kommer jeg nok til at klippe lidt i den nye strømforsyning.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 12:50
har du et link til det du har købt?
Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 13:00
Ja, jeg har bestilt denne:

https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning/stroemforsyning-24w-9-24v-1-5a-6-stik-nedis.asp

Og dertil et forlængerkabel:

Jeg modtager den først i morgen, så har ikke afprøvet den. Jeg testede lampen med strømforsyningen fra en håndholdt Bosch-støvsuger med samme spænding. 

Hvis du har tid til at vente kan du købe en strømforsyning på Ebay fra Kina til 25 kroner med gratis forsendelse. Men så går der nogle måneder, før du har den.

Jeg kan skrive en update her, når jeg har afprøvet strømforsyningen fra AVXperten.
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:02
Enten har jeg været heldig - eller også har I ikke skrevet til "Philips Hue" via Messenger som jeg foreslog ;-) Jeg fik min strømforsyning skiftet uden beregning - og uden kvittering. Min Hue Go er købt for ca. 6 år siden og kvitteringen spurgte de ikke om. Det er seriøst den bedste kundeservice jeg nogensinde har oplevet! Og så var den fremme i løbet af 4 dage...
Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:09
Okay, Marco, det lyder ret vildt. 

Nej, jeg brugte supportformularen på Philips' hjemmeside. Måske spørger jeg dumt, men hvordan skriver man til Philips Hue via Messenger?
Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:14
Ja, jeg var også selv overrasket. Allerførst fordi de svarede på en søndag! Du finder den officielle "Philips Hue" side på Facebook og bliver "venner" med dem ved at klikke på "Synes godt om" - og så kan du skrive en besked til dem (via Facebook Messenger) som de plejer at svare hurtigt på.



Redigeret af Marco - 08-August-2019 kl. 14:14
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:14
tryk på messenger (eller start appen på din telefon) --> start ny besked --> vælg philips hue som modtager!

Alternativt, søg efter philips hue på facebook --> åben deres side --> tryk på messenger ikonet
Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:15
Gætter på at du har skrevet til denne gruppe?

https://www.facebook.com/HuePhilips/?ref=br_rs

Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2019 kl. 14:16
ah, min besked krydsede din. Men nu har jeg skrevet. Spændt på om de kører samme politik med mig :-)
Til top
HeinoX Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2019 kl. 08:48
Her er en lille update:

Skrev til Philips Hue i går via Facebook og fik svar et par timer efter. De ville gerne sende mig en ny strømforsyning - uden beregning og uden nogen diskussion. Så jeg regner med at den er på vej til mig. 

Det er selvfølgelig skønt, at jeg får en ny, men hvor er det absurd at man får forskellige svar afhængig af hvilken kanal man kontakter dem på. Det er sikkert fordi de er bange for en shitstorm via sociale kanaler. Men et råd herfra er ihvertfald at holde sig langt væk fra Philips' normale danske kundeservice i fremtiden. Her var intet muligt, og i følge dem fandtes der slet ikke reservedele til Philips' udstyr. 

Jeg modtog også den universelle strømforsyning, som jeg linker til heroppe, i morges. Den fungerer glimrende til Hue Go. Men da indgangshullet til strømforsyningen er lidt trangt i Hue Go skal man lige slibe/skære en smule i forlængerledningen, som jeg også linker til. Strømforsyningen skal sættes til 24V og Hue bruger plus i centrum af stikket. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu