recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT-radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT-radio

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

hmmm, jeg har for nylig været i forretningen i KBH/Vesterbrogade - og ja, det ER et "nostalgi-trip"Smile,  jeg har også trådt mine "barnesko" derinde for snart maaange år siden ( og lagt mange penge Tongue) - for at købe ny surround receiver, og det var desværre en "blandet oplevelse".
 
Ville gerne høre hvordan en Anthem SS-receiver spillede i stereo, og fik lov til at høre den spændt foran en par "tyndt lydende" SA højtalere og med en billig DVD-spille som CD-aftaster - lyden kunne kun skuffe stereo-wise.
 
Nå, viste også interese for en Onkyo - som jeg skal love for blev "ned-rakket" som receiver/mærke, hvilket egentligt er fair nok; heller en Sælger "med kant", end een som snakker een efter munden...men alligevel. Den kunne jeg så høre på  et set-up oppe på 1.salen - hvor den var sat op til et 5.1 surround system, hvilket jo ikke var lige det jeg ønskede - ønskede at høre dens stereo-gengivelse.....
 
Efterfølgende snakkede jeg med Sælger, hvor jeg fortalte at de forskellige set-up's jo ikke lige matchede mit eget set-up hjemme, og slet ikke gav mig mulighed for at vurdere stereo-egenskaberne. Og spurgte derfor høfligt om mulighed for hjemlån/køb med returret. Det gad han helst ikke - faktisk lyste det ud af ham, at han ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke bare købte Anthem'en...... Og måske jeg bare ikke er "entuastisk" nok (sarkastisk), men om jeg skal overbevises om et givent produkt' stereo-egenskaber, så kan jeg ihvertfald ikke overtales efter at have lyttet til dens stereolyd via en billig Pioneeer blu-ray spille......
Indrømmet, jeg gik temmelig skuffet derfra...med mine kontanter stadigt liggende i lommen.
På mig virkede det mere som om at man skulle "pushe" nogle produktet over disken ASAP, men at man egentlig ikke gad bruge hverken "tid" eller "service" på dette. Too bad....og ikke, i mine øjne, videre "professionelt" - har squ' oplevet mere engagerende kundeservice i Elgiganten.....
 
MVH
Mægtigt hyggeligt på den måde, at min barnesko er trådt netop i KT-radio, og i butikken ved siden af, nemlig Dansk Audio Teknik. Jeg har også lagt en forfærdelig masse penge begge stederEmbarrassedLOL
 
Hvis du vil høre Anthem, så vil jeg foreslå dig at besøge CSN-Teknik. Her vil du formentlig kunne få dine ønsker honoreret. Nå ja, du kan såmænd også besøge mig i Kastrup, her kan du høre stereo enten via min Sony SACD eller som 2.1 via min Oppo. Jeg ved ikke om det er noget. Nu er mine Elac højtalere måske ikke det bedste til stereo - men det går i mine ører ganske fornemtEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 14:49

Kan slet ikke forstå den episode du har haft i KT-Radio... De er altid super flinke overfor mig, og har altid sagt til mig, at jeg blot skal sige hvad jeg vil høre, og så får de sat det op. Man skal blot skrive noget tid i forvejen selvfølgelig.

 
Prøv at smid dem en mail og fortæl om dine ønsker. Er ikke et sekund i tvivl om, at de nok skal hjælpe dig.
 
EDIT: Når jeg skriver "du" mener jeg JesA's indlæg.. Fik ikke citeret :)


Redigeret af Jonas_h - 20-Juni-2011 kl. 14:51
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:18
Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
M.h.t. "hjemme-demo" af Anthem; det er super venligt af dig, måske jeg tager dig på ordet Smile Omend jeg efter af have undersøgt nærmere omkring den ( og set bla din anmeldelse Wink) ikke er helt SÅ interesseret i den længere. Mine tanker går mere over imod Yamaha eller denon AVR 4311
 
Og til Jonas_h; det er nu ikke fordi at Sælgeren ikke var venlig - det var han såmænd. Og det var ikke fordi at han ikke kendte mine ønsker...og det var jo ikke fordi at det ville tage lang tid at tilslutte en "rigtig" CD-afspille til set-up'et. ( var der iøvrigt en formiddag, så ej heller mange kunder i butikken)
Og iøvrigt tager det jo ikke lang tid at lave en faktura og blot skrive de famøse ord; Køber har x-antal dage fuld returret om ikke produktet lever op til forveningerne" ;);)
- DET ville have sendt "et professionelt signal" om denne mulighed blev præsenteret med et smil og et "selvfølgelig skal du da have mulighed for at låne varen med hjem inden at du beslutter dig endeligt"...
 
MVH
 


Redigeret af JesA - 20-Juni-2011 kl. 15:21
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
M.h.t. "hjemme-demo" af Anthem; det er super venligt af dig, måske jeg tager dig på ordet Smile Omend jeg efter af have undersøgt nærmere omkring den ( og set bla din anmeldelse Wink) ikke er helt SÅ interesseret i den længere. Mine tanker går mere over imod Yamaha eller denon AVR 4311
 
 
MVH
 
Det var lige hvad DAT gjorde, og nærmest nede i en kælder, og med gamle SAS-flystoleLOL
 
Jeg købte både højtalere der, og en vanvittig dyr Ferrograph 18 tommer spolebåndoptager, som jeg reelt kun kunne få råd til på min lærlingeløn, fordi båndoptageren blev taget hjem som studieudstyr, og dermed undgik nogle afgifterLOL
 
Du sender mig bare en PM hvis du vil på besøgSmile
 
Nej, den anden HIFI forretning kommer ikke lige sprængende ind i min erindringEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 16:21
Nostalgien vil ingen ende tage, fandt et billede af min gamle Ferograph på nettet - kom ikke her og sig at jeg ikke altid - næsten, er gået ind for kvalitetLOL
 
 
Sorry for OTEmbarrassed
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 16:38
- ja, jeg håber at trådstarter lige bærer over med os "gamle" Tongue
JA, DAT lå nemlig nede i kælderen Smile Som jeg husker det havde de mest "gør det selv" og selvbygger-grej - men bestemt også noget af det mere seriøse grej.
 
Jeg har lige fundet alle mine gl. kvitteringer frem fra "dengang", og kan se at min første "rigtige" pladespiller (Pioneer PL-400) købte jeg i 1980 - hos "Hifi-Børsen", som jeg mener var caruso's 1. butik, før at han blot kaldte sig caruso Hifi.
 
MVH
 
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
 
- navnet Flemming ringer ikke lige en klokke. Men for pokker det er også ca. 25/30 år siden ;)
Derimod synes jeg at kunne huske een ved navn Claus...men er ikke sikker.
Som jeg lige skrev i indlægget til Hother, så mener jeg at carusos 1. butik hed "Hifi-børsen", som lå i nr. 85, senere havde caruso butik i no. 89 ( og det kan jeg ikke huske, men har fundet mine gamle kvitteringer frem Tongue), og til sidst havde han butik der hvor Tape connection havde deres butik på vesterbrogade. I dag har caruso vist en ure-forretning højere oppe ad vesterbrogade.
 
- jo, det var gode/sjove tider....'husker hvordan caruso kunne nå at kæde-ryge en pakke cigaretter imens at vi forhandlede/"pruttede" om prisen LOL......han var altid en super flink fyr...også over for os teenagere ;)
 
MVH
 
 
Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 17:48
Jeg har kun positive erfaringer med KT-radio.
Da jeg skulle købe min receiver, var KT-radio faktisk det eneste sted jeg kunne finde, som havde de fleste af de produkter jeg var interesseret i, og hvor jeg både kunne auditere og låne en receiver med hjem til test (hvilket ærligt talt overraskede mig en hel del!).
 
Som også Jes oplevede var det ikke helt uden overtalelse jeg lov at tage den foretrukne receiver med hjem, men det lykkedes.
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 17:58
For mange år siden,spillede jeg i band med Flemming,som ejer KT radio,og han er ihvertilfælde en rigtig flink fyr og humoristisk.Tal med ham hvis i har et problem med de andre sælgere.
    carsten
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

For mange år siden,spillede jeg i band med Flemming,som ejer KT radio,og han er ihvertilfælde en rigtig flink fyr og humoristisk.Tal med ham hvis i har et problem med de andre sælgere.
    carsten
 
- så bliver du rigtig ked af at høre hvem der var som jeg snakkede med Cry.............( og det er/var egentlig bevidst at jeg ikke nævnte navn i min beskrivelse af min kundeoplevelse. Men er svært at svare relevant på anden måde på dit indlæg...)
 
MVH
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 18:33
- noget andet er så, at jeg egentlig ikke opfattede at der var "problemer" af nogen som helst karakter, ligesom jeg også har skrevet at han såmænd var venlig nok.....det var mere selve "engagementet" jeg ikke oplevede super "audiophilt imødekommende"....men dejligt at høre at andre har haft bedre oplevelser derinde, omend jeg kan forstå at Kratz har oplevet noget i samme stil som jeg...
 
MVH


Redigeret af JesA - 20-Juni-2011 kl. 18:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu