recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT-radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT-radio

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

For mange år siden,spillede jeg i band med Flemming,som ejer KT radio,og han er ihvertilfælde en rigtig flink fyr og humoristisk.Tal med ham hvis i har et problem med de andre sælgere.
    carsten
Hvad dælen kan Flemming spille, hvad spiller han på
SVP03
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
 
- navnet Flemming ringer ikke lige en klokke. Men for pokker det er også ca. 25/30 år siden ;)
Derimod synes jeg at kunne huske een ved navn Claus...men er ikke sikker.
Som jeg lige skrev i indlægget til Hother, så mener jeg at carusos 1. butik hed "Hifi-børsen", som lå i nr. 85, senere havde caruso butik i no. 89 ( og det kan jeg ikke huske, men har fundet mine gamle kvitteringer frem Tongue), og til sidst havde han butik der hvor Tape connection havde deres butik på vesterbrogade. I dag har caruso vist en ure-forretning højere oppe ad vesterbrogade.
 
- jo, det var gode/sjove tider....'husker hvordan caruso kunne nå at kæde-ryge en pakke cigaretter imens at vi forhandlede/"pruttede" om prisen LOL......han var altid en super flink fyr...også over for os teenagere ;)
 
MVH
 
 
Lige for at blande mig lidt, så lå Dansk Audio Teknik på Frederiskberg alle nr. 2, lige under postkontoret. Her købte jeg bla. et sæt Custom-højttalerbyggesæt som jeg brugte som DJ i københavn, og senere et sæt Elektrokompagniet for- og effektforstærkereEmbarrassed
Caruso-radio startede opringelig på Værnedamsvej i en lille butik hvor jeg købte min første Beogram 4004, pladespiller MED TANGENTIAL-ARM . LOL
Så flyttede han ud på Vesterbrogade nr. 88 hvor han havde en rimelig stor butik for så til sidst at flytte ud i nummer 140-160 eller der omkring hvor han begyndte at sælge gamle antikke ure Big smileBig smile
I KT radio (som træden jo handler om) er jeg altid blevet behandlet rigtigt godt, og har til gengæld også lagt flere hundrede tusinder gennem tiderne Big smile
 


Redigeret af Skyum - 20-Juni-2011 kl. 19:44
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

For mange år siden,spillede jeg i band med Flemming,som ejer KT radio,og han er ihvertilfælde en rigtig flink fyr og humoristisk.Tal med ham hvis i har et problem med de andre sælgere.
    carsten
Hvad dælen kan Flemming spille, hvad spiller han på
   Flemming spillede rytme/single guitar,og så vidt jeg husker var det en Gibson SG han spillede på.
      carsten
  ps.Han fortalte mig,sidst jeg talte med ham,at han ikke spiller mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
Den flemming jeg tænker på, var hos Bristol HIFI på strøget inden han gik over til Caruso på vesterbrogade, mener også at huske, at Caruso åbent en forretning mere skråt overfor med bilstereo på vesterbrogade.
Den omtalte Claus syns jeg også at kunne huske fra Bristol HIFI på strøget, lille kraftig fyr altid i hvidskjorte.

Lidt mere fra de gamle tider,

Anders fra AudioConsult på HC Ørstedsvej kom fra BB Hifi i søborg

Så var der lige lydkilden på rosenørns alle, som b.la. havde fostex. Fostex havde en 30 eller 31" bas enhed som jeg lavet et 1000L kabinet til, mener at den havde en følsomhed på 96db  1W 1m ved 16-17Hz. De havde også et sæt højtalere hvor diskanten kom fra en flamme.  Og så var der lige Nikko, coral, Gamma, IMF, Apollon, Accuphase m.m. fra audioscan. Alle fra den tid der har bygget højtalere husker nok også højttalerbyggebogenGad nok vide om mine gamle gamme x15 stadig lever. Det var nu tider den gang.




Redigeret af Potter - 20-Juni-2011 kl. 22:06
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
Den flemming jeg tænker på, var hos Bristol HIFI på strøget inden han gik over til Caruso på vesterbrogade, mener også at huske, at Caruso åbent en forretning mere skråt overfor med bilstereo på vesterbrogade.
Den omtalte Claus syns jeg også at kunne huske fra Bristol HIFI på strøget, lille kraftig fyr altid i hvidskjorte.

Lidt mere fra de gamle tider,

Anders fra AudioConsult på HC Ørstedsvej kom fra BB Hifi i søborg

Så var der lige lydkilden på rosenørns alle, som b.la. havde fostex. Fostex havde en 30 eller 31" bas enhed som jeg lavet et 1000L kabinet til, mener at den havde en følsomhed på 96db  1W 1m ved 16-17Hz. De havde også et sæt højtalere hvor diskanten kom fra en flamme.  Og så var der lige Nikko, coral, Gamma, IMF, Apollon, Accuphase m.m. fra audioscan. Alle fra den tid der har bygget højtalere husker nok også højttalerbyggebogenGad nok vide om mine gamle gamme x15 stadig lever. Det var nu tider den gang.




Jeg er pænt sikker på, at der er Jørgen Christensen der tænkes på. Michael var deltidsansat i bilstereobiksen på den anden siden af vejen, og det er den filial der først lukkede ned. Efter Caruso tiden, startede Jørgen op for sig selv, og det ved importør af bl.a. bilstereo mærker Coustic og så hi-fi mærket Carver. Dette kombinerede han med arbejdet med reparation af div. elektroniske udstyr. Dette skete fra hans bopæl ude på Amager/Dragør.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother; lå D A T ikke nede på hjørnet af Frederiksberg Alle og Vesterbrogade ?. Og siden du kan "huske tilbage" som mig, kan du så huske Caruso hifi som også lå på Vesterbrogade ??
  
Kan i så huske hvor bestyren/sælgeren i Caruso hifi kom fra? Mener at huske hans navn er flemming. Fra samme forretning startede også en tidligere Chauffør/sælger BB-HIFI i søborg.
 
Herligt med de gamle minder.
Den flemming jeg tænker på, var hos Bristol HIFI på strøget inden han gik over til Caruso på vesterbrogade, mener også at huske, at Caruso åbent en forretning mere skråt overfor med bilstereo på vesterbrogade.
Den omtalte Claus syns jeg også at kunne huske fra Bristol HIFI på strøget, lille kraftig fyr altid i hvidskjorte.

Lidt mere fra de gamle tider,

Anders fra AudioConsult på HC Ørstedsvej kom fra BB Hifi i søborg

Så var der lige lydkilden på rosenørns alle, som b.la. havde fostex. Fostex havde en 30 eller 31" bas enhed som jeg lavet et 1000L kabinet til, mener at den havde en følsomhed på 96db  1W 1m ved 16-17Hz. De havde også et sæt højtalere hvor diskanten kom fra en flamme.  Og så var der lige Nikko, coral, Gamma, IMF, Apollon, Accuphase m.m. fra audioscan. Alle fra den tid der har bygget højtalere husker nok også højttalerbyggebogenGad nok vide om mine gamle gamme x15 stadig lever. Det var nu tider den gang.




Jeg er pænt sikker på, at der er Jørgen Christensen der tænkes på. Michael var deltidsansat i bilstereobiksen på den anden siden af vejen, og det er den filial der først lukkede ned. Efter Caruso tiden, startede Jørgen op for sig selv, og det ved importør af bl.a. bilstereo mærker Coustic og så hi-fi mærket Carver. Dette kombinerede han med arbejdet med reparation af div. elektroniske udstyr. Dette skete fra hans bopæl ude på Amager/Dragør.
Ja, det er rigtigt at Caruso også havde en Car-fi shop på den anden side lidt efter Burger Palace LOL, men Caruso havde også Carver i hans tid Tongue
Det er sgu sjovt hvordan det hele kommet tilbage i hukommelsen (men jeg kan stadig ikke hiúske hvad jeg lavede sidste weekend LOL)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Jeg er pænt sikker på, at der er Jørgen Christensen der tænkes på...Efter Caruso tiden, startede Jørgen op for sig selv, og det ved importør af bl.a. bilstereo mærker Coustic og så hi-fi mærket Carver. Dette kombinerede han med arbejdet med reparation af div. elektroniske udstyr. Dette skete fra hans bopæl ude på Amager/Dragør.


Efter en god nats søvn, så håber jeg der kan blive enighed om, at Jørgen faktisk hedder Finn, altså Finn Christensen Embarrassed
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 08:41
Hej,

Nu har jeg handlet stort set alt mit Hi-fi i KT radio på vesterbrogade, dvs. 2 plasma skærme, en receiver, 2 sæt højtalere, kabler, høretelefoner og meget meget mere, av min pengepung
Jeg vil ikke nævne navne på sælgere men min erfaring fra butikken fortæller mig at oplevelsen i butikken er i HØJ grad afhængig af hvilken sælger man tilfældigvis får i tale desværre :-(
Jeg handler kún med to sælgere dernede som jeg kender, de er begge gode til at fortælle sandheden (med modifikationer naturligvis), og som yder en kvalificeret rådgivning. F.eks. var jeg dernede for at se på en opgradering af Stereo. Jeg spurgte ind til hvad jeg skal investere i (også prisniveau), for at opgradere Stereo gengivelsen i forhold til den surround receiver jeg har i dag(Pioneer). Der blev ikke lagt fingre imellem, jeg skal op i prisklassen 20.000 - 30.000 for at få et betragteligt løft på stereo fronten. Respekt for det, de kunne lige så godt have solgt mig noget "lort" (med al respekt) til 5-8 tusinde kroner.
Men som sagt har jeg også haft dårlige oplevelser med enkelte af sælgerne. En banal episode som min bedre halvdel havde: Vi havde købt en (dyr) HOST! Pioneer Plasma og kommer hjem for at finde ud af at der ikke var noget strømkabel med. Meget underligt og eftersom jeg skulle på arbejde, fik jeg min udkårne til at smutte derned og hente et strømkabel. Det eneste hun blev mødt med i butikken var en vrissen og øffen over at kunderne kommer og tager alle deres strømkabler. Come on, vi har lige købt en dyr skærm.
Så det handler om at få fat i de bedste folk i butikken!
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 09:01
Jeg har de sidste 4 år handlet for rigtig mange penge i KT-Radio.
Har altid fået båden en venlig og kvalificeret behandling.
Måske fordi jeg har handlet meget, har jeg fået lov at låne det jeg ønskede med hjem, uden depositum.
Det skal siges at jeg kun har handlet med den samme sælger, da han fra første gang, var både troværdig,
kompetent og venlig, og havde masser af tid til mig.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Hej,

Nu har jeg handlet stort set alt mit Hi-fi i KT radio på vesterbrogade, dvs. 2 plasma skærme, en receiver, 2 sæt højtalere, kabler, høretelefoner og meget meget mere, av min pengepung
Jeg vil ikke nævne navne på sælgere men min erfaring fra butikken fortæller mig at oplevelsen i butikken er i HØJ grad afhængig af hvilken sælger man tilfældigvis får i tale desværre :-(
Jeg handler kún med to sælgere dernede som jeg kender, de er begge gode til at fortælle sandheden (med modifikationer naturligvis), og som yder en kvalificeret rådgivning. F.eks. var jeg dernede for at se på en opgradering af Stereo. Jeg spurgte ind til hvad jeg skal investere i (også prisniveau), for at opgradere Stereo gengivelsen i forhold til den surround receiver jeg har i dag(Pioneer). Der blev ikke lagt fingre imellem, jeg skal op i prisklassen 20.000 - 30.000 for at få et betragteligt løft på stereo fronten. Respekt for det, de kunne lige så godt have solgt mig noget "lort" (med al respekt) til 5-8 tusinde kroner.
Men som sagt har jeg også haft dårlige oplevelser med enkelte af sælgerne. En banal episode som min bedre halvdel havde: Vi havde købt en (dyr) HOST! Pioneer Plasma og kommer hjem for at finde ud af at der ikke var noget strømkabel med. Meget underligt og eftersom jeg skulle på arbejde, fik jeg min udkårne til at smutte derned og hente et strømkabel. Det eneste hun blev mødt med i butikken var en vrissen og øffen over at kunderne kommer og tager alle deres strømkabler. Come on, vi har lige købt en dyr skærm.
Så det handler om at få fat i de bedste folk i butikken!


ikke for at være mavesur - men jeg syntes ikke at det er god rådgivning. En god sælger vil lade kunden bruge sine øre.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 10:43
Jeg har købt min Pioneer SC LX-72 derinde, efterfølgende da jeg gik med tankerne om at anskaffe mig en Pioneer DB afspiller fik jeg afvide jeg bare kunne låne et par stykker med hjem til test, og så bare beslutte mig efterfølgende. Fin service, selvom jeg aldrig fik benyttet mig af den. Jeg ville ikke tøve med at tage derind næste gang min Pioneer skal udskiftes.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Jeg er pænt sikker på, at der er Jørgen Christensen der tænkes på...Efter Caruso tiden, startede Jørgen op for sig selv, og det ved importør af bl.a. bilstereo mærker Coustic og så hi-fi mærket Carver. Dette kombinerede han med arbejdet med reparation af div. elektroniske udstyr. Dette skete fra hans bopæl ude på Amager/Dragør.


Efter en god nats søvn, så håber jeg der kan blive enighed om, at Jørgen faktisk hedder Finn, altså Finn Christensen Embarrassed
Yeps tror du har ret, at han hedder Finn og ikke Flemming som jeg først kom på.  Hvad mon der er blevet af ham?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu