recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT-radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT-radio

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Hej,

Nu har jeg handlet stort set alt mit Hi-fi i KT radio på vesterbrogade, dvs. 2 plasma skærme, en receiver, 2 sæt højtalere, kabler, høretelefoner og meget meget mere, av min pengepung
Jeg vil ikke nævne navne på sælgere men min erfaring fra butikken fortæller mig at oplevelsen i butikken er i HØJ grad afhængig af hvilken sælger man tilfældigvis får i tale desværre :-(
Jeg handler kún med to sælgere dernede som jeg kender, de er begge gode til at fortælle sandheden (med modifikationer naturligvis), og som yder en kvalificeret rådgivning. F.eks. var jeg dernede for at se på en opgradering af Stereo. Jeg spurgte ind til hvad jeg skal investere i (også prisniveau), for at opgradere Stereo gengivelsen i forhold til den surround receiver jeg har i dag(Pioneer). Der blev ikke lagt fingre imellem, jeg skal op i prisklassen 20.000 - 30.000 for at få et betragteligt løft på stereo fronten. Respekt for det, de kunne lige så godt have solgt mig noget "lort" (med al respekt) til 5-8 tusinde kroner.
Men som sagt har jeg også haft dårlige oplevelser med enkelte af sælgerne. En banal episode som min bedre halvdel havde: Vi havde købt en (dyr) HOST! Pioneer Plasma og kommer hjem for at finde ud af at der ikke var noget strømkabel med. Meget underligt og eftersom jeg skulle på arbejde, fik jeg min udkårne til at smutte derned og hente et strømkabel. Det eneste hun blev mødt med i butikken var en vrissen og øffen over at kunderne kommer og tager alle deres strømkabler. Come on, vi har lige købt en dyr skærm.
Så det handler om at få fat i de bedste folk i butikken!


ikke for at være mavesur - men jeg syntes ikke at det er god rådgivning. En god sælger vil lade kunden bruge sine øre.
Den kan igen gradbøjes. For hvis stereo-dimsen til 5.000 ikke giver et betragteligt løft (som der jo efterspørges), så vil det jo være spild af tid for både kunde og sælger at begynde at lytte på den. Eller med andre ord dårlig/mangelfuld rådgivning. Det er den sædvanlige med at sælger skal forsøge at afkode kundens behov. Og har han gjort klart fra starten af, at der skal klart andre boller på suppen, så hjælper det jo intet at starte med det samme som man har i forvejen. Omvendt kræver det selvfølgelig også lidt nosser af sælgeren, for han skal så også være sikker på, at apperatet til 30.000 netop også spiller SÅ meget bedre som han tror der efterspørges Wink
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 14:16
Hej,

På det tidspunkt havde jeg for det 1. ikke tid til at lytte til de forskellige muligheder og 2. jeg sætter faktisk pris på denne sælgers ubetingede subjektive mening. Jeg gik jeg ind i butikken for at få afklaret, om jeg kan købe Stereo i prisklassen 5-15 tusind kroner og principlelt set få et betragteligt løft. Det mener han grundlæggende set ikke. Det har jeg i aller højeste grad respekt for! Om det er subjektivt set er god rådgivning eller ej er i dette tilfælde underordnet

/Halsted
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2011 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:

Jeg er pænt sikker på, at der er Jørgen Christensen der tænkes på...Efter Caruso tiden, startede Jørgen op for sig selv, og det ved importør af bl.a. bilstereo mærker Coustic og så hi-fi mærket Carver. Dette kombinerede han med arbejdet med reparation af div. elektroniske udstyr. Dette skete fra hans bopæl ude på Amager/Dragør.


Efter en god nats søvn, så håber jeg der kan blive enighed om, at Jørgen faktisk hedder Finn, altså Finn Christensen Embarrassed
Yeps tror du har ret, at han hedder Finn og ikke Flemming som jeg først kom på.  Hvad mon der er blevet af ham?


Den info jeg kan finde på nettet, antyder af Finn stoppede sin virksomhed i 2009. Han er vel også oppe i pensionsalderen nu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu