recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun 1 HDMI indgang og brug for flere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKun 1 HDMI indgang og brug for flere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mindtrekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Kun 1 HDMI indgang og brug for flere
    Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:24
Jeg har et Pioneer plasma 43" hvor der IKKE er indbygget tv tuner i. I tuneren der står ved siden af er der kun 1 HDMI indgang. hvor der nu er kamp om pladsen for Én Zaptor boks og en Popcorn Hour mediastreamer. Jeg har købt en HDMI Splitter. hvor jeg skulle mene problemet er løst. NU forholder det sig sådan, at jeg enten kun kan have zaptor eller Popcorn hour tændt én af gangen da tvét tilsyneladende ikke kan finde ud af hvilket signal det skal vise!. Jeg har 4 mulige indgange at vælge imellem på fjernbetjeningen....What to do.....??
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:32

Så kan den da ikke virke ordentligt. når du trykker på indgang er det jo det billede som skal gå til udgangen. Det er jo ikke dit tv som bestemmer det 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det er også det der undrer mig, jeg ved ikke om der kan være en eller anden form for "forstyrrelse" fra henholdsvis Zaptor og popcorn boksene når de "kun" er på standby og ikke helt slukkede??

Så kan den da ikke virke ordentligt. når du trykker på indgang er det jo det billede som skal gå til udgangen. Det er jo ikke dit tv som bestemmer det 

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 18:39
Jeg skal lige høre hvordan du har skruet tingene sammen...

Du har tuner med én indgang og den ønsker du både at benytte til Zaptor og til Popcorn Hour. Så har du købt en switchbox for at løse problemet.

Har du et billede eller et link til den switchbox?

Er det sådan én box, hvor der er en knap til at skifte imellem indgangene?

Hvis du har købt en HDMI "splitter", så vil det ikke virke, da den kun er beregnet til at sende samme signal ud til eksempelvis to tv på samme tid. Man kan ikke bruge en splitter til at sætte to enheder til samme port.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 21:08

hej cyberguyen. DIn beskrivelse er korrekt. se link for den jeg har købt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21761

hvad skal jeg så gøre for som du skriver at kunne sætte to enheder til samme port?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 21:12

Det eneste der kan anvendes er en HDMI Switch/omskifter, en sådan isolerer jo enhederne og tillader kun den anvendte enhed at benytte input.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2009 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Mindtrekker Mindtrekker skrev:

hej cyberguyen. DIn beskrivelse er korrekt. se link for den jeg har købt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21761

hvad skal jeg så gøre for som du skriver at kunne sætte to enheder til samme port?

Kommunikationen imellem enhederne over HDMI er ret omfattende. Den splitter som du linker til burde slet ikke sælges, da det er på grænsen til plattenslageri. Da det sikkert kun er 3 stik der er loddet sammen med ledninger.

Man kan ikke bare sætte sådan 3 kabler sammen når det er HDMI. Da der skal være noget intelligent der kan overføre HDCP kopisikringen og fortælle din playstation at dit tv er istand til at køre en bestemt opløsning.

Det billigste er en mekanisk switch som de 2 øverste på denne side:

http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_switch_186_da/

Men jeg vil anbefale high Quality modellerne, da de er intelligente og har forstærkning. Med den mekaniske switch svarer det til at du skifter kabel manuelt. Med HQ switchene, så holder switchen øje med hvilke opløsninger der må sendes til tv'et og så skifter du hurtigere imellem indgangene da der allerede har været kommunikation imellem enhederne. Det klarer switchen.

Du må endelig ikke købe en "splitter" den kan kun dele signalet ud til flere tv. Man kan ikke samle signalet fra flere enheder til et tv med sådan en "splitter"

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 09:39

hej Alle tak for jeres svar... Nu er jeg blevet en del klogere. jeg vil se efter en mekanisk switch

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu