|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mindtrekker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:24 |
Jeg har et Pioneer plasma 43" hvor der IKKE er indbygget tv tuner i. I tuneren der står ved siden af er der kun 1 HDMI indgang. hvor der nu er kamp om pladsen for Én Zaptor boks og en Popcorn Hour mediastreamer. Jeg har købt en HDMI
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Så kan den da ikke virke ordentligt. når du trykker på indgang er det jo det billede som skal gå til udgangen. Det er jo ikke dit tv som bestemmer det |
|
![]() |
|
Mindtrekker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg skal lige høre hvordan du har skruet tingene sammen...
Du har tuner med én indgang og den ønsker du både at benytte til Zaptor og til Popcorn Hour. Så har du købt en switchbox for at løse problemet. Har du et billede eller et link til den switchbox? Er det sådan én box, hvor der er en knap til at skifte imellem indgangene? Hvis du har købt en HDMI "splitter", så vil det ikke virke, da den kun er beregnet til at sende samme signal ud til eksempelvis to tv på samme tid. Man kan ikke bruge en splitter til at sætte to enheder til samme port. |
|
![]() |
|
![]() |
hej cyberguyen. DIn beskrivelse er korrekt. se link for den jeg har købt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21761 hvad skal jeg så gøre for som du skriver at kunne sætte to enheder til samme port?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
![]() |
Det eneste der kan anvendes er en HDMI Switch/omskifter, en sådan isolerer jo enhederne og tillader kun den anvendte enhed at benytte input. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Kommunikationen imellem enhederne over HDMI er ret omfattende. Den splitter som du linker til burde slet ikke sælges, da det er på grænsen til plattenslageri. Da det sikkert kun er 3 stik der er loddet sammen med ledninger. Man kan ikke bare sætte sådan 3 kabler sammen når det er HDMI. Da der skal være noget intelligent der kan overføre HDCP kopisikringen og fortælle din playstation at dit tv er istand til at køre en bestemt opløsning. Det billigste er en mekanisk switch som de 2 øverste på denne side: http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_switch_186_da/ Men jeg vil anbefale high Quality modellerne, da de er intelligente og har forstærkning. Med den mekaniske switch svarer det til at du skifter kabel manuelt. Med HQ switchene, så holder switchen øje med hvilke opløsninger der må sendes til tv'et og så skifter du hurtigere imellem indgangene da der allerede har været kommunikation imellem enhederne. Det klarer switchen. Du må endelig ikke købe en "splitter" den kan kun dele signalet ud til flere tv. Man kan ikke samle signalet fra flere enheder til et tv med sådan en "splitter" |
|
![]() |
|
![]() |
hej Alle tak for jeres svar... Nu er jeg blevet en del klogere. jeg vil se efter en mekanisk switch |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |