Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Websurfer11
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:50 |
lrev skrev:
Websurfer11 skrev:
lrev skrev:
Du aner ikke hvad du taler om-ked af at sige det-men det må være konklusionen.(eller også vil du bare provokere lidt)
Og derfor burde du holde dig fra at tale SÅ generelt nedsættende om fladskærme,som du gør
lrev
|
Jeg har vel lov at stille et undrende spørgsmål - eftersom jeg ikke helt kan lade mig indfange af euforien herinde... Kun når jeg ser HD forstår jeg jeres begejstring. Og jeg har set rigtigt mange TV efterhånden i et års tid - og lidt provokation/irritation ligger der vel også i, at jeg er utilfreds med det jeg ser mens alle I andre er så glade for jeres TV.... ;)
Men du har vel læst "Kejserens nye klæder" - ikk?
|
Du stiller ikke bare "undrende" spørgsmål-du KONKLUDERER derimod at fladskærme ikke er gode nok il DIG,og at der vil gå lang tid før du køber af samme grund!!
Derfor ANER du ikke hvad du taler om.
Køb en model med hjem,og kom så igen
"Kejserens nye klær``.....hva`fabler du om.....JEG har en fladskærm,og VED derfor at den er KLASSER bedre end mit elskede LOEWE crt var.....på samme signal
DU derimod har IKKE en fladskærm.....du har ikke engang en LOEWE.
Kom igen Batman.
lrev
|
Jeg kan stadigvæk kun tage udgangspunkt i egne oplevelser. Du snakker om jeg ikke har forstand på fladskærmstv, fordi jeg ikke selv har en. MEN JEG HAR 2 ØJNE OG DE ER RIMELIGT PÅLIDELIGE, KUN DEM STOLER JEG PÅ - og uden nævneværdig tankevirksomhed (klog) kan jeg konstatere at det ser trist ud for fladskærmene med at levere varen, sådan som situationen er pt.
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 22:55
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:54 |
Jeg tror ikke det er fordi vi andre ikke vil se, men fordi vi måske accepterer at gå på kompromis nogle steder, for at få lidt andre steder.. Jeg havde et super godt 28" Panasonic CRT - deres mindre topmodel, men (ud over jeg fik en god pris for det) valgte at købe en "billig" fladskærm for da min stue er ret lille, giver det utrolig meget "visuel plads" at skærmen hænger flat op af væggen.
Jeg må give dig ret i at hvis du har en god CRT skærm, så behold den indtil vi når omkring 2009, der kan du sikkert finde noget meget bedre, med bedre billede, og et hav af tunere.... (selv om jeg tvivler på at DVB-C bliver standard i tv)
Det er jo samme dilemma vi står i ved køb af andet elektronik. Vi kan få det nu og nyde det og acceptere at det er "forældret" om 3 år, eller også kan man vente... og vente.... og vente....
I dag er det måske Plasma, om et par år er det måske LED, og om 4 år måske noget helt tredje... så....
|
Mvh.
Casper
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:02 |
Kief skrev:
Jeg tror ikke det er fordi vi andre ikke vil se, men fordi vi måske accepterer at gå på kompromis nogle steder, for at få lidt andre steder.. Jeg havde et super godt 28" Panasonic CRT - deres mindre topmodel, men (ud over jeg fik en god pris for det) valgte at købe en "billig" fladskærm for da min stue er ret lille, giver det utrolig meget "visuel plads" at skærmen hænger flat op af væggen.
Jeg må give dig ret i at hvis du har en god CRT skærm, så behold den indtil vi når omkring 2009, der kan du sikkert finde noget meget bedre, med bedre billede, og et hav af tunere.... (selv om jeg tvivler på at DVB-C bliver standard i tv)
Det er jo samme dilemma vi står i ved køb af andet elektronik. Vi kan få det nu og nyde det og acceptere at det er "forældret" om 3 år, eller også kan man vente... og vente.... og vente....
I dag er det måske Plasma, om et par år er det måske LED, og om 4 år måske noget helt tredje... så....
|
Jo, jeg kan god følge dig langt hen ad vejen - men nu plejer jeg altid at købe godt og dyrt, men til gængæld beholder jeg måske også mit udstyr lidt længere end gennemsnittet. - men jeg er bare ikke glad for i dette tilfælde her at give mange penge for noget, som ikke giver mig en god tilfredsstillelse i dagligdagen. Jeg tror at du har ret i at med mine kritiske øjne bør jeg nok vente - ikke vente i al evighed, men dog et par år.
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 23:03
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:05 |
Websurfer11 skrev:
Kief skrev:
|
Jo, jeg kan god følge dig langt hen ad vejen - men nu plejer jeg altid at købe godt og dyrt, men til gængæld beholder jeg måske også mit udstyr lidt længere end gennemsnittet. - men jeg er bare ikke glad for i dette tilfælde her at give mange penge for noget, som ikke giver mig en god tilfredsstillelse i dagligdagen. Jeg tror at du har ret i at med mine kritiske øjne bør jeg nok vente - ikke vente i al evighed, men dog et par år.
|
Tjah i dit tilfælde er det 100% billede du går efter og ja så er der ingen tvivl om at vente et par år vil være den rigtige løsning for dig. Jeg forstår så ikke dem der smider 30k væk på et super (pt!) tv ... Jeg ville hellere købe et ok tv til 10-15k og så acceptere at det skal ind i soveværelset om et par år... Men det er så min mening :)
|
Mvh.
Casper
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:19 |
Websurfer11 skrev:
Måske ser jeg det, som andre IKKE VIL SE.?
|
Måske ser du noget som slet ikke er der 
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:26 |
bibihest skrev:
Websurfer11 skrev:
|
|
:) AV - god replik! fanget i mit eget eventyrspind... 
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 23:28
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:30 |
Websurfer11 skrev:
bibihest skrev:
Websurfer11 skrev:
|
|
:) AV - god replik! fanget i mit eget eventyrspind... 
|
Ha ha, 
Må jeg spørge hvad du velsigner dine øjne med pt.???
Du lyder nemlig som en selektiv herre, der ved hvad der er godt!
Ren nysgerrighed!
Mvh!
Redigeret af Pede8000 - 22-Marts-2007 kl. 23:32
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Bridge
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:39 |
Jeg er enig I at signalet til en Fladskærm er alfa og omega. Jeg har bestilt et PX70'er som gerne skulle ankomme på Lørdag. Jeg ved at jeg vil blive skuffet, hvis jeg sætter min Selector sagem 60 til den. Der har nemlig kun scart output, og det vil ikke give et specielt godt billede på skærmen, hvis man sammenligner med mit B&O CRT.
Jeg venter bare på at TDC tager sig sammen og kommer med en digital box med HDMI. Så ved jeg at billedet vil være bedre end mit CRT. Det er utroligt med TDC at de ikke kan få rettet deres fejl, de har snart haft et helt år til det. Jeg er selv programmør, og hvis jeg har fejl i mit software så retter jeg det, det tager sgu ikke ret lang tid. Det er mig totalt uforståeligt at de ikke kan få rettet deres fejl med undertekster der ikke virker på canal plus (SELECTOR HD). SUK
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
 |
Websurfer11
Bruger
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:43 |
Lige nu er CRT bedst i mit hjem. Jeg har et godt CRT-tv - men jeg gider ikke nævne navnet - for så kommer der sikkert en masse dårligdomme omkring dette tv. Det er jo ikke det, der er diskussionsemnet.
Jeg ser dog frem til at skifte det ud - men jeg forventer så sandelig at få et gevaldigt "løft", når jeg nu endelig skifter. Lige nu er det stadigvæk bedre FOR MIG.
Men hvad der er bedst for mine øjne: HD-TV. - det glæder jeg mig virkelig til - derfor overskriften.
Redigeret af Websurfer11 - 22-Marts-2007 kl. 23:59
|
 |
Bridge
Super bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:44 |
Websurfer11 skrev:
Lige nu er CRT bedst i mit hjem. Jeg har et godt CRT-tv - men jeg gider ikke nævne navnet - for så kommer der sikkert en masse dårligdomme omkring dette tv. Det er jo ikke det, der er diskussionsemnet.
Jeg ser dog frem til at skifte det ud - men jeg forventer så sandelig at får et gevaldigt "løft", når jeg nu endelig skifter. Lige nu er det stadigvæk bedre FOR MIG.
|
Jeg er enig med dig at CRT er bedre, medmindre der bruges en digital box med hdmi output. Mit B&O MX 6000 CRT styrer for vildt med selector sat til den, via scart. Billedet er krystalklart, bedre end dvd
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:45 |
Bridge, tillykke med dit nye TV, det ser spændende ud!!
Det er egentligt utroligt at TDC, med de resourcer de har ikke kan få en HD-Receiver på banen. Telia/Stofa som er en ren dværg (i DK) har en fuldt funktionsdygtig receiver (samsung HD). UNDERLIGT. Det kan da ikke passe, at det er den eneste box på markedet der virker..!!???
Stofa ser faktisk rigtigt godt ud via boxen/HDMI..!!
Redigeret af Pede8000 - 22-Marts-2007 kl. 23:49
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 22-Marts-2007 kl. 23:53 |
Det er langt hen af vejen kun den decimerede skærm str der får CRT til at synes bedre end de bedste plasma . Og det bliver vi sikkert heller aldrig enige om ? !. . . . gaaab.
|
 |