recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun HD er værd at kigge på
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKun HD er værd at kigge på

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Har lige været på rundtur igen i diverse TV-forretninger - og jeg må tilstå, at det egentligt kun er HD, jeg synes, der er værd kigge på. Men jeg ER også kritisk, derfor har jeg ikke fået købt endnu. Jeg vil først købe, når jeg synes at min daglige TV-oplevelse bliver beriget med køb af nyt TV. Det bliver den så sandelig ikke nu.

Trist.

Jeg har lige købt et Pana 42" plasma og billedkvaliteten er da en del, for ikke at sige, MEGET bedre end på mit SONY 32" FQ 75 CRT TV. Vel at mærke med et analogt fællesantennesignal. Panasonic gør det faktisk rigtig godt med analogt signal.
Med en DTT modtager foran bliver det bare endnu bedre.
Iøvrigt bruger jeg min plasmaskærm til at se film og andre sjove ting på. Fra 3 meters afstand. IKKE til at studere om der er lilla eller grønt mos på skærmen i 20 cm afstand fra panelet.

Redigeret af ----OR---- - 23-Marts-2007 kl. 22:13
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 22:21

Anskaffelse af surround skyldes da ene og alene det faktum, at der er "dåselyd" på fladskærmene. Det er simpellthen en NØDVENDIGHED.

Ikke i mit tilfælde. Hvorfor nøjes med stereo, når nu der er både dd 5.1 og dts 5.1 på dvd'erne? Det handler altså om (film)oplevelsen. Og når nu producenterne har lavet filmen i snurre rundt lyd og vist den sådan i biffen, hvorfor fa'n så "nøjes" med to kanaler, når man sidder i sofa'en?

Og konsollerne - omg - at spille COD3 med 5.1 lyd

Så i mit tilfælde har det intet med "dåselyd" at gøre men at tv'et alene ikke kan give mig, hvad jeg vil have.

Redigeret af Stampe - 23-Marts-2007 kl. 22:21
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9443
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 22:54
Stampe:

Et super indlæg du har skrevet, gad godt se et billede af dit udstyr, for det lyder som en god film oplevelse.

Det er da glimrende at websurfer11 vil vente med at købe et ordenligt tv, imens kan vi andre nyde vores lækre store skærme, han ved jo ikke hvad han går glip af.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

<snip - en masse meget fornuftigt>

For hvis man bruger sit tv til _alt_  det være sig nyheder, shows, serier, film, underholdning, dokumentar og sport modtaget med et almindeligt antennesignal, jamen så har man intet at bruge en 42" fladskærm til. Så skal man beholde sin crt skærm indtil billedrøret går i stykker.

Jeg er helt enig i det du siger, men her hopper kæden squ af. I vores hjem er forbrugsmønstret nøjagtig som du siger (godt nok har vi parabol men det er med CD så derfor ser vi Viasat kanalerne analogt fra fællesantenne) og jeg syntes hånden på hjertet at mit gammel Philips CRT (top model da den blev købt) kommer så meget til kort overfor vores Pioneer 427.

Seriøst hvis man vil bruge lidt ekstra, dvs købe en flad i den gode ende, så ser jeg simpelthen ingen grund til at beholde ens CRT uanset hvordan man modtager ens signal.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 01:14

Jeg synes at man som forbruger med rette kan forlange at forhandlerne er i stand til at vise, hvad TV´et er i stand. således at man har en god mulighed for at bedømme, om kvaliteten er som forventet.
Jeg kan kun sige, at jeg ikke er blevet overbevist endnu AF FORHANDLERNE.

Jeg er som sagt fuldstændigt enig. Det er ikke en undskyldning for forhandlerne, at "man da bare kan købe ét hjem med returret" - specielt fordi flere og flere forhandlere ikke GIVER returret. Jeg synes det er særdeles rimeligt at forvente at forhandleren er i stand til at fremvise hvad produktet dur til. MEN - og det er et særdeles vigtigt men - man kan så heller ikke tillade sig samtidigt at forvente at butikken skal kunne matche den laveste pris på EDB-priser på samme tv.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu