recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun ProLogic fra PC til Receiver (JVC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKun ProLogic fra PC til Receiver (JVC)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Emne: Kun ProLogic fra PC til Receiver (JVC)
    Sendt: 24-August-2006 kl. 14:41

Hej.

Vi har nogle problemer med lyden fra computeren til vores lille bio i stuen.

Vi ville jo gerne høre rigtig god lyd på det nyindkøbte grej, men uanset hvordan jeg end prøver kan jeg kun få et Dolby ProLogic II signal ud i højtalerne. Jeg har jvc's 701 receiver stående på "AutoSurround" hvor den så selv burde vælge det rigtige. Her vælger den så altid PLII og selvom jeg prøver at manuelt skifte til enten DTS eller andet, så kommer der bare ikke noget lyd medmindre den står til PLII.

I PC'en har jeg et Ati X800 XT PE og har så en Ledning gående fra Digital IN/OUT til receiverens Coaxial IN.

Jeg har installeret et AC3 Codec, hvilket skulle kunne decode et surround signal (bliver det et DTS signal eller Dolby Digital der bliver sendt videre ?). Men ikke desto mindre får jeg kun det stereo-signal igennem der laver det til PLII.

Nogle der ved hvad der evt er galt med PC'en / Receiveren ?

På forhånd tak

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 14:58
Hvilket AC3 codec?
Ati X800 XT PE er da et grafikkort??? Correct me if I'm wrong... Så hvad har det med lyd at gøre?

Er du sikker på, at det indhold du forsøger at afspille er AC3-encodet?? For hvis det bare er alm mp3'ere, så er det jo alm stereo... Og så vil en hver receiver defaulte til PL...

/M
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 19:23

Hej.

Undskyld, tankerne var vist et andet sted da jeg skrev det.

Det er selvfølgelig i lydkortet jeg sætter ledningen i. Lydkortet er et SB Audigy 2 value.

Jeg har prøvet med forskellige AC3 codecs, kan ikke huske navnene på dem, da jeg sidder på arbejdet nu (ingen internet derhjemme endnu, efter vi er flyttet).

Filerne jeg prøver at afspille har alle surround lydspor, det er ihvertfald hvad programmet "Gspot" siger når den analyserer filerne.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få andet end PL2 lyd igengenm..suk.

Vh

Dennis

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 20:15
Hej Dennis.

Har du prøvet med AC3Filter? http://ac3filter.sourceforge.net
Her kan du indstille output til alt mellem himmel og jord, bla AS IS (no change). Her kan du også vælge SPDIF som udgang.
Hvilket kabel bruger du fra lydkortet over til forstærkeren?

/M
Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 14:06

Hej Zkii

Jeg prøvede med AC3 filter, og fik det til at virke igennem WMP, ved at sætte AC3Filter op til SPDIF. Lækkert. Men dette virker ikke når jeg bruger VLC playeren istedet for WMP. Her kommer der ikke andet end nogle underlige lyde, der vist er det første 1/10 sekund af lydsporet, og det bliver så ved med at hakke om og om igen.

Af kabel bruger jeg "DVI to HDMI".

VLC bruger jo dens indbyggede filtre, og ikke ac3filter :-(, såvidt jeg kan læse andre steder, skal man finde et sted i Soundblaster options og slå SPDIF til, men har indtil videre ikke kunne finde den....nogle bud ?

Vh.

Dennis

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu