recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kun sne fra VHS til Recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKun sne fra VHS til Recorder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Kun sne fra VHS til Recorder
    Sendt: 04-December-2010 kl. 16:11
Hey,

jeg har et problem som nu har givet mig langt flere grå hår siden i går!!!

Jeg har lånt en Panasonic DMR-EH50 Recorder med det formål at overspille mine gamle VHS-bånd af min datter, fra hun var spæd, til digitale filer, inden det er for sent.
Min videomaskine er en Philips VR702, hvis det skulle have interesse.

Jeg har kablet de to maskiner sammen med et fuldt monteret Scartkabel og derudover går der et scartkabel fra Recorderen op til TV'et.
Når jeg trykker på "Play" på videomaskinen kommer indholdet af VHS'en også frem på skærmen, men når jeg trykker på "Record" på Recorderen (til HDD) og lader den optage i f.eks. 30 sekunder, så når jeg efterfølgende vil se det optagede, så er der kun sne!?
Sneen bevæger sig lidt stacato-agtigt og indeholder også lidt farvede snekorn...

Jeg har googlet efter problemet, også her på siden, men kan ikke finde noget omkring netop denne problemstilling?

Please hjælp, jeg vil så gerne bevare alle de elskede videoer jeg har fra da min datter var baby...

På forhånd tak :-)

De bedste hilsner
Danny
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 16:36
Har du sat recorderens indgang (for eksempel AV1, AV2, AV3) til at modtage signalet fra SCART. Hvis ikke, skal du vælge den indgang på recorderen, hvor SCART er sat til på recorderen.
At der er sne på optagelsen tyder på, at recorderen står med indgangen for tuner; altså antennesignal.
Doo Wop
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 16:38
Du skal ha' et scart eller HDMI fra recorderen og op til TV'et så du kan se det optagede mens det foregår.

Herefter sætter du VHS'en til at afspille, mens du skifter mellem AV indgangene på recorderen. Og vupti! så kommer der billede på, og du får noget over på recorderen.
Til top
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 20:35

Hej Doo Wop,

Videomaskinen sidder på AV2 og "AV2 Input" i menuen på recorderen står til RGB. De andre muligheder er RGB / Video, Video og S-Video.

Derudover er der i menuen på recorderen et punkt der hedder "AV2 Connection" som står på "Decoder". Den anden mulighed er "Ext", men hvis jeg vælger den mister jeg mit VHS billede på skærmen?

Sidst er der i denne menu et punkt der hedder "Ext Link" som står på "Ext Link 1". Den anden mulighed er "Ext Link 2"

Det skal siges at jeg er helt novice på denne front, men jeg har selvfølgelig prøvet mig frem mellem de forskellige indstillinger uden held :-(

/Danny

Redigeret af zuko_dk - 04-December-2010 kl. 20:37
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 20:42

VHSen skal tilsluttes i EXT, og det input vælges, så skal der fra Recorder til TV Scart fra TV Out til TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 13:47
Jeg kaster håndklædet i ringen og bruger min tid til noget andet!
Ligegyldigt hvad jeg indstiller, så kommer indholdet af VHS'en aldrig over på HDD'en, kun sne!!!

Men tak for hjælpen :-)

/Danny

Redigeret af zuko_dk - 05-December-2010 kl. 13:48
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 13:52

Tja, hvadkan man sige. Jeg har aldrig haft problemer med det. Er der ikke på den model en Composite In på fronten af maskinen.? L3 eller L4, så kan du bruge det Input.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 13:57
Scart er da det enkleste. Det du ikke får gjort er at skifte recorderen til AV indgangen Tongue
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 14:05

Ja, noget er der galt, men om man i det her tilfælde bruger den Composite der er på fronten, eller om man bruger Scart er det samme, en VHS kar kun Composite.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu