|
Kun stemmer i center højtaler ? Kan det passe? |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Et eksempel på det, som også har været nævnt, er at det "alt andet lige" er en fordel med ens højttalere hele vejen rundt. Men "alt andet" er sjældent lige, og især i de lavere prisklasser er det som regel i praksis en fordel at gå på kompromis med baghøjttalerne og bruge pengene på bedre front- og centerhøjttalere. Det er godt nok teoretisk forkert, men det vil give et bedre slutresultat for pengene i langt de fleste tilfælde.
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Hvad med Kefs Uni-Q enheder? bliver problemerne ved enhedernes placering løst?
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
|
Coaxenheder har i princippet en del fordele, men hvis man læser bla. diyaudio.com vil man se at mange mener at de har mindst lige lå mange u-fordele, så vandene er delte. Om ikke andet har de målinger jeg har set på KEFs Q og R serier i det store hele vist at problemet med off axis udfasninger ved delefrekvensen mellem mellemtonen og diskanten, er reduceret til næsten ingen ting. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Ja, coax enheder løser problemet mht. irregulær spredning, men tilføjer så nogle andre. Som sagt, alt er et spørgsmål om fordele og ulemper.
|
||
![]() |
||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
|
Grundet opgradering af center har jeg i en måneds tid faktisk ikke haft center i mit 7.2 setup. Jeg har så bare brugt fronterne og genereret en phantom center. Det fungerer udemærket så længe man sidder i sweetspot. Gør man ikke det finder man hurtigt ud af hvor vigtig centeren er. På min surround processor kan man vælge "music", hvilket mixer en del af center signalet ud i fronterne. Jeg vil tro din Denon har en tilsvarende funktion. Det kan du jo prøve?
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
[/QUOTE]
ATV2 skulle lave al lyd om til 48KHz, skriver din Denon noget om det i displayet?
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Jeg kører også uden center da en 19 centimeter bred højtaler tager en for stor del af billedet.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |