|
Kun stereo på Nvidia Shield |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 594 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 08:06 |
|
Jeg har en Nvidia Shield. Koblet med HDMI til min Denon AVR-X4000 og så et HDMI-kabel fra denne og videre til mit TV.
Det fungerer sådan set fint nok, når jeg afspiller film via Kodi. Men jeg kan dælme ikke få andet end stereolyd ud uanset hvad dælen jeg forsøger - jeg har testet med andet HDMI-kabel, forsøgt med SPMC (mener jeg det hedder) i stedet og fulgt de vejledninger jeg kan finde på nettet omkring opsætning af lyden til både Kodi og SPMC. Men den vil intet andet end blot stereo. Og jeg kan læse mig frem til, at der tilsyneladende er andre, der også slås med dette på en Denon.
Er der nogen, der har et godt input? |
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4078 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
har du været inde i lyd indstillinger på kodi og spmc, og vælge passtrough?
|
||
![]() |
||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 594 |
|
Tak for forslaget.
Ja, det har jeg. Både testet i Kodi og SPMC og i samtlige kombinationsmuligheder jeg lige kunne komme frem til. Uanset hvad jeg vælger derinde, så kommer der kun stereo/2.0 ud.
|
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Har du undersøgt indstillingerne på x4000
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
|
Det synes jeg også - ja. Men jeg skal ikke være afvisende overfor, at det kan være dér skoen klemmer.
Er der nogle bestemte (lyd)indstillinger du tænker på? Det virker problemfrit med lyden fra alle mine tilkoblede enheder. |
||
|
||
![]() |
||
Krusty the Clow ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 354 |
|
Har du prøve den her det er til SPMC og det virker for mig, og nu virke link
https://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC%2C-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivershttps://github.com/koying/SPMC/wiki/Recommended-passthrough-audio-settings-for-SPMC%2C-NVIDIA-Shield-TV-and-AV-Receivers Redigeret af Krusty the Clow - 11-Oktober-2016 kl. 21:02 |
||
![]() |
||
Maybee ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2016 Sted: Anywhere Status: Offline Point: 1 |
|
Har du husket vælge avanceret under lyd og valgt dd5.1 dts osv i kodi /spmc
Redigeret af Maybee - 11-Oktober-2016 kl. 21:46 |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Jeg kender ikke meget til x4000, men prøv at benyt en af indgangene der virker som den med det andet udstyr. Hvis der stadig er stereo, så ved du fejlen ikke ligger i x4000 eller den port du benytter. |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
|
Ja, dem har jeg været igennem. Men jeg prøver dem lige én gang mere.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Ja, det skulle der være styr på.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Det var et godt forslag - det skal jeg lige have testet, for at udelukke receiveren.
|
||
|
||
![]() |
||
MikeW ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
|
Jeg har set rigtig mange posts, hvor der kæmpes for at få det til at virke, også med officielt understøttede USB/Audio-adapters etc, så jeg tog simpelthen konsekvensen og løste det i hardware med en HDMI->Toslink optisk adapter/extractor, og har nu fuldt passthru:
HDMI Extraktor DIGITUS HDMI -> HDMI/3.5mm/Toslink schwarz (DS-40132) ca. 380 kr. ved Computerslag Redigeret af MikeW - 12-Oktober-2016 kl. 14:25 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |